1.119 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Kawasaki ZZR Ram-air "effekt"? Kawasaki ZZR Ram-air "effekt"?
De første år, at ZZR 600 blev lavet, var uden luftindtag under lygten.. Det som de kalder "ram.air"
Fra 1993, kom så "ram-air" designet. Men de tekniske specs, ser da ens ud? (de kan dog variere lidt, hvor man nu kigger på nettet)
Det er måske ikke pga effekt (hk), at Kawasaki ZZR 600, bruger denne teknik? Er det "bare" en forbedret køling til motoren, fordi den spinner så højt?
0 synes godt om
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 59
Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke selve Ram-air effekten er særlig stor og jeg tror ikke forskellen skyldes denne, men snarere anden karburering, tænding eller knast. Ram-air rørene er også meget meget tynde på denne model, så det må virkelig være begrænset hvor meget luft der kan trykkes igennem...
Hvis du står og skal købe den ene frem for den anden, vil jeg overhovedet ikke lade valget afgøre af ram-air eller ej. De kører stort set ens og trækker lige godt over ca. 5.000 omdrejninger
VH Bjarke
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 29 MC-er: 8 Emner: 109 Svar: 641
Iflg nogle af de kloge, kan den give op til 15 hk, ved ikke om det passer..
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Du skulle helle undersøg, hvad forskel er på "ground speed vs airspeed". for de to passer stort set ALDRIG samme.
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 293
Og hvordan afhænger det af hastigheden?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Men der er jo opgivet 2 forskellige effekter på Kawa med Ram-Air og der henvises til ingen fartvind på feltet. Ved godt der er en blæser til køling, men giver den det samme som landevejens luft?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det der gør RAM noget tricki er man aldrig ved hvad airspeed er. Du kan eks godt køre 300 Km/T og have 50 Km/T medvind. Altså airspeed 250, modvind vil airspeed klar nok være 350. Airspeed vs tryk IKKE er lineær, så det er ret vigtig at kende air speed. Ellers går der sku ged i alle formler
Derfor finder jeg også, ram effekt MEGET farlig, at måle på.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 293
Jeg kan se logikken i at grundspeed ikke er liniær til tryk.
Og problematikken omkring luftkassen, vil jeg slet ikke prøve at forstå
Jeg prøver bare at forstå den elementære fysik
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
ground speed = hastighed på vejen.
Kawasaki ZZR Ram-air "effekt"?