2.284 visninger
|
Oprettet:
yzf 1000 thunderace vs. fzr 1000 exup {{forumTopicSubject}}
Hey. Nogle der har prøvet begge maskiner? Hvor meget forskel er køre oplevelsen på de to maskiner? Ka se thunderace'en ikke har usd forgaffel, er dette et minus? Og hvad med kørestillingen osv??
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Jeg synes at jeg sad mindre racet på Thunderacen.
USD er ikke altid bedre. Kawasaki gik også fra USD til ikke-USD på deres ZX9R pga den lavere uaffjedrede vægt. Jeg er ikke dygtig nok til at kunne mærke forskel ifht mit behov..
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 110
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 7
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 104
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 74
En Thunderace er en Fzr 1000 der har fået en tur Bamseline.
Den har ingen kant, og ligner en rigtig gammelmandscykel.
Så er det sagt!
Da FZRen kom frem var den en headturner der fik folk til at måbe, og var BENCHMARK for alle de kommende supersportscykler. Thunderacen var på sin tid outdated af HONDAS CBR 900 og SUZUKIS GSX-R 1000 før Yamahas ingenør satte sig til tegnebrættet, og fik ridset R1 eren op.
Jeg har en andengenerations FZR 1000 EXUP. En Kammi havde en magen til Kaspers. Vi købte den fra ny, og vi var begge enig om at min kørte noget bedre end hans. Min havde et bedre lys med de to forlygter og den var ligeledes noget mere styrvillig med sin konventionelle forgaffel end hans med USD gaflen. Min Kammis var tilmed dyset og var lidt hurtigere til at respondere på gassen, men hvis vi kørte imed samme hastighed, i samme gear, og vred håndtaget, kørte han fra mig, men kun de første 100 meter og så blev den hentet igen og sat af. Den var korrekt dysset og forhandleren tilførte det seriespredningen og at jeg havde fået et eksemplar der gik mere end godt. Jeg har gentagne gange også prøvet to ens maskiner af samme årgang, der føltes forskelligt, og de blev kørt samme dag i standard setup. Hvis jeg lige skal runde den af, ja så er ACEen blevet mere rund, men kønnere, blev den ikke med tiden, men det er jo smag og behag.
Jeg vil gern udfordre jer drenge, så må jo have nogle smagsdommere på banen!
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.836
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 74
Jeg syntes at FZR er en total klassiker, sammen med Suzuki GSX-R 1100 og CBR 1000 F SC24 og Kawasakis gamle ZX10 og ZZR 1100.
Synes ikke ubetinget at cyklerne er blevet pænere med tiden.
Køreegenskaberne er sikkert uden at diskutere blevet bedre med tiden, men med en habil kører bag styret, kan man sagtens sætte folk på nyere cykler.
Jeg vil væde med at en FZR 1000 som står i mint condition tiltrækker mere opmærksomhed til et træf end en ACE.
Synes ikke ACEen har nogen udstråling, total mainstream.
Uden tviv en velkørende maskine, men FZRen er og bliver et ikon, det tror jeg næppe ACEen bliver. Den luftkølede GSX-R 1100 har også kultstatus, hvorimod den vandkølede model er mindre eftertragtet. Synes personligt at de sjoveste superbikes, blev bygget i slut 80'erne, og at have sådan en fra ny, føltes helt specielt. Der var INTET der kom op på siden af den i flere år. Tager man det med er FZRer stadig kongen, selv om den har abdiceret. ACEen er og bliver en fodnote, uanset hvormange ACE ejer synes noget andet.
jul 2017
Følger: 1 Svar: 1
yzf 1000 thunderace vs. fzr 1000 exup