1.661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Eksportere MC fra sverige og tilbage igen?? Eksportere MC fra sverige og tilbage igen??

Hej.. er der nogen der kender til regler eller evt problematik ved følgende:

At jeg køber en svensk indregistreret MC. (ved handelen skriver jeg under på en eksport erklæring, der gør at tidligere ejer fortæller det svenske system at cykelen ikke længere er i landet, men solgt til mig og han indleverer pladerne.)

Det er ikke tanken at den skal indregistreres på danske plader, men mit spørgsmål er så, hvordan er jeg stillet hvis jeg vil have den på plader igen i Sverige??

Er det nemt og kan det lade sig gøre? eller kan der være nogle hager ved det? Søger svar fra folk der har erfaring med dette eller som kender nogen der har erfaring med det. (Jeg søger ikke svar fra folk der "TROR" de ved hvordan det hænger sammen, eller har alle mulige spørgsmål til hvorfor jeg vil gøre det sådan.. )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksportere MC fra sverige og tilbage igen??
  • #1   3. nov 2014 Her er reglerne for export/import.. Intet specielt at bemærke. Hvis den udføres fra Sverige, så skal den indføres, som alle andre cykler..

(link fjernet)

(link fjernet)

• #2   3. nov 2014 Du skal være opmærksom på at du får begge dele af den svenske registreringsattest. Der er både en gul og en blå del, og forhandleren jeg købte min mc af i Sverige, ville gerne beholde den ene del af den, så han kunne udmelde den af det svenske motorregister. Så sørg for at få begge dele med smiley

• #3   3. nov 2014 Og huske at give den svenske ejer det tilbage, som han skal bruge for at få den ud af sit navn

• #4   3. nov 2014 Hvad ligger der af fordele ved at eksportere og så genindføre?

• #5   4. dec 2014 der er ingen fordel ved det.. jeg ville undersøge hvad der skal til for at få den på svenske plader, om det er dyrt etc. når først den er esporteret.
    , fremfor at finde en ven i sverige der kunne have den indregistreret, dvs ved salg at den så bare overgår til ham og jeg beholder de svenske plader på, til når ejg engang imellem er i det svenske og skal køre enduro og dermed også kunne bevæge mig lovligt på de offentlige stier

Kommentér på:
Eksportere MC fra sverige og tilbage igen??

Annonce