968 visninger
|
Oprettet:
Styrkontakter funktion? {{forumTopicSubject}}
Er ved at skifte til højt styr på min M800, og skal derfor forlænge alle ledninger og kabler. Der går to separate ledninger op til koblingen hvis funktion er at indikere om koblingen er trukket eller ej, da den kun kan starte når den er trukket.
Men jeg overvejer at slå den funktion fra, så jeg kan starte den mens koblingen ikke er trukket (så sparer jeg jo at forlænge 2 ledninger) men er der nogle der ved om det har andre funktioner end at vise den er trukket ved start? Altså sender den signal til gearkasse, motorstyring eller hvad ved jeg?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
På f.eks SV1000 / 650 fra 2005 og frem, er koblingen lig med mere konservativ tænding, hvor den på de tidligere modeller kun er en stel til startrelæet, hvor man derfor sagtens kan kortslutte den så den tror koblingen er trukket hele tiden.
Du kan høre det på motoren.
Når du holder i tomgang, trækker koblingen og sætter den i 1. gear, stiger den lige 100-150rpm i tomgang og lyder mere ubesværet. Hvis den gør sådan, SKAL du forlænge ledningerne.
Hvis tomgangen bliver nøjagtigt hvor den er uanset om den er i frigear eller i 1. med koblingen trukket HELT ind, så kan du roligt kortslutte den - dvs ikke forlænge den...
Test det gerne 10-20 gange - det tager kun 30 sek og så kan man nemmere høre forskel.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
maj 2011
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 158
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
Det koste mig en timeløn på et værksted at finde ud af det...
Om det også gælder på din cykel er jeg ikke klar over..
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Så er det en sikkerhedsafbryder det sikrer du ikke kommer til at dreje nøglen så motoren springer i gang i mens du er i gear.
Som du ved har du så meget moment at den snildt kan køre i tomgang i alle gear..!
Har selv haft samme tanke (skøbelig lille kontakt)i løbet af årene på mine vx'ere men lidt farligt i mit tilfælde da jeg altid parkere i gear.
Det er blot en lavteknologisk afbryder, så du slår ikke andet fra..
Dit valg..
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Stop det nu Sajmon..
Tændingsforskydning..?
Har absolut intet... Intet... Med dette at gøre.. Please...
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Faktisk det punkt hvor den netop skulle løbe mere trægt fordi den står i 1 - så det er modsat, men den stiger stadig i omdrejninger fordi tændingen retarderes et par grader.
Har han et ledningsdiagram, kan det nemt ses der - for så vil ledningerne fra kontakten begge gå ned til ECU, i stedet for bare at sidde i serie med stelforbindelsen til startrelæet, som det gør på mange ældre cykler.
Så stop selv det der hvis ikke du aner hvad du ævler om... Please....
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Jeg kan finde det på f.eks de to modeller af SV1000 - og der er forskellen på ledningerne som jeg skriver, og det kan afsløres på den måde jeg skriver højere oppe. Det er langt fra ualmindeligt at Suzuki genbruger kontakter, funktioner og andre dimser på tværs af modeller.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Din m800 2008 deler ikke konstruktion med den langt nyere konstrueret serie SV eller DL.
Købte du din m800 fra ny, har du diagrammet.. Hvis ikke - og du syntes du mangler det, - sender jeg dig gerne et link..
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
(når nu Sajmon beder om linket)
god w-e..
Solen er fremme og vi bør ikke sidde HER..!!
Styrkontakter funktion?