2.612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Lift! - Kan den bruges til en Mc som min! Lift! - Kan den bruges til en Mc som min!

Hej, jeg er på udkig efter en lift til min Mc(Kawasaki zx6r 636 2002)

Jeg har siddet og læst minimum 20 emner/tråde herinde om Mc lifte, men uden at finde svaret på mit spørgsmål!

Jeg har kigget på såvel Easy Lift og Bursig, begge er dog i den lidt dyrere ende - Jeg siger ikke at jeg ikke vil ofre det de koster, men hvis mindre kan gøre det, ja så....

Jeg har derfor også kigget på en anden type lift, nemlig disse:

http://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/garage/lyftdon/universallyftar/mc-lyft-601036/

og samme type blot fra biltema:

(link fjernet)

Men, men, duer denne type lift til noget, kan man overhovedet foretage olieskift mv. og hvordan i den Hede hule H.... for man fastgjort motorcyklen, så den ikke vælter/tilter til en af siderne når man arbejder med den på en sådan lift? Er vægten fra MC`en virkelig nok til at den bliver hængende!?

Og sidst men ikke mindst, vil en sådan type lift du til en racer mc som min?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lift! - Kan den bruges til en Mc som min!
  • #1   15. okt 2014 Nej den type lift er til chopper med stål ramme...

Den dur ikke til en racer..

• #2   15. okt 2014 Bursig laver et beslag til din kawa.

• #3   15. okt 2014 Det er den her model du skal ha..

http://toolworld.dk/Mc-lift-400-kg-p22543?gclid=CKrGzr2xr8ECFVGWtAodkAkAtw

• mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #4   15. okt 2014 Kigger lige med smiley

• #5   15. okt 2014 http://www.bs-motoparts.com/en/Kawasaki/ZX-6R/2002/4583/paddock-stands/central-lift-4008.htm

find sådan en her ved godt den ikke er på lager her men kan findes på ebay

• #6   15. okt 2014 Du har vist overhovedet ikke læst de sidste 10 emner om emnet, resultatet er at de popsmarte elsker bursig og de andre pitstandere der er rigtig gode til hurtige hjulskift og div tjek, problemet med dem er at de giver en elendig arbejdshøjde og ikke er egnet til at stable ovenpå en rigtig lift plus de er konstant i vejen når man vil arbejde på venstre side af cyklen.

Køb en ordentlig sakselift og en ordentlig buk til baghjulet hvor du kan stoppe et stykke rundjern igennem den og bagakslen og så køber du en Wernerstand til vinteropbevaring og hjulskift hvor hjulene jo helst skal være aflastet

• #7   15. okt 2014 Tak for svarene, har lige bestilt en Bursig Paddock Racing stand via tyskland, købte den med hjul og naturligvis adaptere specifikt til zx6r 00-02. Det var ikke helt så omkostnings neutralt som jeg kunne have ønsket, men hvad, det lader til gengæld til at være et ordentligt produkt!

Så nu glæder jeg mig bare til at den bliver leveret! smiley

Skulle andre som f.eks. Mogens N også være på udkig efter en lift, så kan jeg fortælle at prisen løb op i knap 3600 dkk og det er inkl. hjul, adapter til specifik Mc samt levering til ens hoveddør i DK - Så faktisk er det helt ok!

Jeg købte den iøvrigt her:

http://xtcommerce.motorradteile-bursig.de/index.php?cat=c1_PaddockRacingStand.html

Igen tak for svarene! smiley

• #9   15. okt 2014 købte den på ebay for godt 2000

• #10   15. okt 2014 har kigget meget på denne siden der blev linket til den i tråden fra i forgårs..

http://www.demon-tweeks.co.uk/motorcycle/bike-lifts-movers/warrior-spider-stand

• #11   16. okt 2014 Kim, den kiggede jeg også på, jeg skrev sågar til deres kundeservice, men de har ikke en adapter specifikt til min zx6r`er, så jeg kan ikke bruge den!

Når det så er sagt, så har jeg læst en del reviews af de forskellige og warrior spider liften som den hedder hos demon tweeks(hedder mange forskellige ting, da det er et kina produkt, man kan smide sit eget navn på), ja den får blandede anmeldelser, den er ikke nær så velbygget som den fra Bursig. Ikke dermed sagt at den ikke er god nok, blot at når nu det skulle være den dyre model, så lader det også til at der er fordele ved den fra Bursig smiley

• #12   16. okt 2014 Fortæl mig lige hvad i mener fordelen er ved en pitstand frem for en lift hvis man skal arbejde for cyklen

• #13   16. okt 2014 Den fylder mindre på gulvet i garagen ?altså med mindre liften er sænket ned i gulvet

• #14   16. okt 2014 Ja men pitstanden kan jo ikke bruges til det samme og den fylder meget lige hvor man skal arbejde plus den elendige arbejdshøjde.

Er der ikke nogle fordele ved den når man skal arbejde??

• #16   16. okt 2014 tror jeg ikk , glenn smiley

• #17   16. okt 2014 Ja lige netop, et problem er også at man skal montere et kit på alle de cykler man skal bruge den på plus man skal justere den med værktøj hver gang

• #18   16. okt 2014 Arh overdrivelse fremmer forståelsen, tjek nu lige f.eks. nedenstående video, selve Bursig liften fylder en brøkdel af hvad en sakselift gør, man kan vende cyklen nemt og hurtigt, hvis man arbejder et sted hvor der ikke er så meget plads, vi har jo ikke alle et værksted :), prøv i lige at skubbe rundt med jeres sakselift. Hvis i vil have hjulene fri af jorden på jeres sakselift, så skal i have bukke ind under.

At man ikke kan arbejde på den side, hvor liften sidder fastmonteret til MC`en er da også noget af en overdrivelse, den fylder minimalt i den side - Arbejds højden er ikke optimal, det er korrekt, men sidder man på en af de små stole med rundt sæde og hjul under, så passer det faktisk perfekt!

Så kort sagt, vi sammenligner lidt pærer og bananer her og der er ingen grund til at overdrive de negative sider ved det man ikke selv ville vælge - For sam sagt, det i har valgt/ville vælge, det kan jeg ikke bruge til ngoet som helst, det er for stort, kluntet og upraktisk! smiley

http://www.youtube.com/watch?v=fJl92w53zug

• #19   16. okt 2014 Okay, hvis man bor meget småt eller kun har fået 3 kvm plads til cyklen af konen og kun har en cykel og kun skal lave småting eller vise cyklen frem til vennerne, ja så kan jeg godt se at den er perfekt, respekt for det

• #20   16. okt 2014 Det er helt op til den enkelte mc-ejer hvad behovet er. Jeg havde ikke det store behov for at skrue i min mc konstant. Jeg brugte løfteren 4-5 gange på en sæson og da var den genial til de småting jeg brugte den til.
    Om sommeren kunne jeg også flytte arbejdspladsen ud i solen, og det var lidt sjovere end at ordne mc'en i skygge. Har begrænset plads i værkstedet og denne løfter kunne jeg stille i et hjørne uden at den stod i vejen.

• #22   16. okt 2014 Centerliften er perfekt til alt det man gør mest af. Bare noget så simpelt som at aflæse oliestand på en moderne mc. kræver jo 2 mand.
    Når man skal have hjul/forgaffel af af. skal til luftfilter/batteri samt alt hvad der skal ordnes fra toppen. Man er helt tæt ved cyklen og skal ikke læne sig ind over den forbandede kæmpelift...
    Og når man så har pillet hjul og eller dæk af , og konstaterer at der er noget som kræver ekstra kærlighed, så har man ikke blokket hele garagen med en lift hvorpå der står en umobil adskildt mc på nogle vakelvorne hjulløftere, smiley næ så ruller man da bare bursigen med cykel hen hvor den ikke står i vejen.

Det optimale er selvfølgelig at have begge modeller, men har man kun råd til en eller sparsomt med plads så er en centerlift absolut mit første valg..

Er ikke helt klar over hvad alle nejhattene bruger deres lift til, men den alm mcist tjekker ikke sine skiftegafler hver uge smiley

Kommentér på:
Lift! - Kan den bruges til en Mc som min!

Annonce