898 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Rene L
Rene L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ang. Rmz 450cc crossmaskine Ang. Rmz 450cc crossmaskine

Hej mcgalleri.

Jeg har lige købt en suzuki rmz 450cc årg 09 , med direkte indsprøjtning. Men har lige et par spørgsmål.

Kan det være rigtigt at man skal køre stemlpet i top for man jogger?
Og hvordan kan det være den ikke bare starter når den er kold.
Det er svært at finde ud af hvornår stemplet er i top syndes jeg har i et par fif til hvordan man gør? ..

Det skal lige siges den er blevet renoveret for 24timer siden, med nyt stempel pakninger, nikisil behandlet cyllender, osv. men havde stået stille 3 måneder da jeg købte den..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. Rmz 450cc crossmaskine
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   13. okt 2014 Ja stemplet skal i top før man jokker - og man skal MENE DET når man træder...

Hvis kompressionen er svær at mærke, er den nok lidt lav - med al sandsynlighed fordi den har stået stille i 3 måneder og cylinderen måske er rustet. Det er bare et gæt... Det er understøttet af at den er svær at starte kold...

• #2   14. okt 2014 nej .. det skal bare kunne starte hvis du træder lidt hårdt ... det skal være røv lige meget hvor stemplet er ..det er et decompression system på sådan een .. hvis den er sten-hård at starte er det måske det der skal kikkes efter ...

• #3   14. okt 2014 Den skal starte lige meget hvor den står.
    Min kawa fra 2010 med sprøjt starter altid 2 gang jeg træder, benzinpumpen tænder førsteårs gang og cyklen starter 2 gang.

Tror du skal prøve og måle kompressionens og evt tjek dine ventilen for justering.

• Rene L
    Rene L Tilmeldt:
    okt 2014

#4   18. okt 2014 Jamen hvorfor starter den bedre når det er i top stemplet ??
    Er det bare Suzuki der har lavet det sådan ?

• #5   18. okt 2014 Jamen selvfølgelig starter en cykel lettere når stemplet er liiige over top når man træder på kickstarten .. så har man mest "drev" på stemplet når man træder .. MEN .. det burde kan IKKE ha´opmærksomhed på på en RMZ´´ er .. Den er lavet med de-compression .. Fordi, når man holder ude på banen, midt I løbet, har bremset cyklen istå, så skal man kunne starte den bare ved at trække koblingen og "sparke" et par gange til kickstarten, og så er den igang igen .. Det skal kunne gøres bare ved at man sidder på sadlen og IKKE skal bruge tid på at finde stemplets position osv ...

Det var I gamle dage på de gamle ´Husky, KTM og YZF´ere ... Fabrikkerne brugte en masse tid på at få løst det problem, da det var een af de største årsager til at man ikke gad at køre 4-takt ... nederen ikke at kunne starte sin cykel hvis man fører et løb !! .. Og helt sikkert er RMZ´eren en af de rigtig lette cycler at starte også når den er varm ...

• #6   18. okt 2014 # det som Morten sagde smiley

• Rene L
    Rene L Tilmeldt:
    okt 2014

#7   9. nov 2014 Ja okay den starter osse fint nok når den er varm, men kold starter den efter 20 spark, det vildt belastende

• #8   9. nov 2014 Har du målt kompressions som vi foreslog?

• Rene L
    Rene L Tilmeldt:
    okt 2014

#9   9. nov 2014 Nej ikke endnu men vil da gøre et forsøg. smiley

Kommentér på:
Ang. Rmz 450cc crossmaskine

Annonce