{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.785 visninger | Oprettet:

Billig helårs motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hvis nu man leder efter en meget billig motorcykel til at køre på når den almindelige MC sæson er slut.. hvilken ville så være et godt bud?

Nøgleordene må jo være:
Driftsikker, nem at arbejde på, billig reservedele, og god at køre på i det meste slags vejr.

Jeg har kigget lidt på motorcykler i prisklassen 4000-16000kr. Jeg ved det er meget, men er det nogen der har nogle gode ideer?

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig helårs motorcykel
  • #1   13. okt 2014 En TDR 125 burde kunne klare det - dog er det en 2takter. Måske ne ybr 125, men den har kun 12 HK. Hvad med en DT 175 som også er 2t? Jeg ville ikke selv gøre det, men man kunne altid købe en Kina-cykel til 5000, men den overlever nok ikke vinteren. Hvor langt og hvor skal du køre?

• #2   13. okt 2014 Jeg havde en GS500 fra 89 på et tidspunkt. Den startede og kørte fint uanset om der var plus eller minus 10 grader. Men prøvede den dog aldrig i sne. I sne ville jeg nok foretrække TDR125 eller noget 250er i samme stil, afhængig af hvor store driverne er i din indkørsel smiley

• #3   13. okt 2014 Hvad med noget XT600 eller noget andet offroader/enduro agtigt i den mellemstore kategori? Så har du fint med trækkraft til de dage der ikke ligger sne, og fint vejgreb og kontrol over maskinen når der er sne. Samtidigt kan de dog godt blive for høje og tunge, hvor jeg har opfattet at en lav og let maskine er det nemmeste til vinterkørsel.

• #4   13. okt 2014 Jeg har både set på lidt Yamaha xs, og noget suzuki gs500 (den har jeg dog ikke super meget tiltro til. Har ikke hørt gode ting og min kammerats er heller ikke for driftsikker).

Der er en del små offroadere (tror ikke jeg vil under 250cc), men det er tit af mærker som jeg ikke kender så meget til og så tænker jeg på om de i så fald er nemme/billige at finde dele til smiley

Turene vil højst sandsynligt blive en gang i ugen frem og tilbage mellem Aarhus og Herning.. og derudover bare div. små ture.

• #5   13. okt 2014 En ntv burde være til at finde i den prisklasse retninsstabil, forudsiglig, økonomisk, let at skrue på, stabil. Så har den noget der er guld værd, specielt rent vedligeholdelses mæssigt om vinteren. Nemlig kardan!

• #6   13. okt 2014 En vintercykel skal være god lav med lavt tyngdepunkt, offroadere er kun gode lige i det øjeblik du vil lege og vil igennem en høj snedrive

• #7   13. okt 2014 off road af en art der ikke er for tung og vild er vel vejen frem om vinteren

• #9   13. okt 2014 Jeg vil anbefale dig en cbr 1000 enten sc 21 eller 24..... kører selv Ninja indtil sneen kommer, og så tager Honda cbr over, den er til en fin skarp pris, og mange ting kan nemt skrues på selv, og så oxford eller daytona varmehåndtag på , samt dæk i en fin gummi kvalitet, så er man kørende og lystrer fint smiley

• #10   13. okt 2014 Jeg ved det ikke er populær men jeg tror jeg ville købe noget scooter type og så en af de kappe til at have over knæene , de varmer dejlig både i frost og regen , scooter de har som regel også et lavt tynkte punkt til vinter kørsel og regnvejr kan en 125 eller 250 sagtens klare trafikken i al almindelighed

• #11   13. okt 2014 Scooter er skræmmende at køre på i sne bla pga. deres små pis hjul og måden trækkræften kommer på

• #12   13. okt 2014 Jeg har en Honda NTV 650'er til salg.

Den er med kardan, så der skal ikke tænkes på smøring af kæden. Den har et nyt batteri og ellers kører den perfekt.

Se den under min profil hvis du er interesseret.

Mvh Alex

• #13   13. okt 2014 En dorton 250 billig i drift , koster ingenting i forsikring, der er ingen der stjæler den , starter altid , 30km/l , pris nysynet med plader 4500

• #14   13. okt 2014 Jeg havde en GS 450 som fragtede mig igennem diverse sne dynger og minus 15 grader. Jeg købte min for 4500,- og den var sgu stabil smiley

bliver stadig helt nostalgisk når jeg ser sådan en i gadebilledet.

• #15   13. okt 2014 kunne aldrig drømme om at tage en cbr1000 i snevejr *gys*

• #16   13. okt 2014 Skal bare have store nok nosser også have de rigtige dæk smiley

http://www.youtube.com/watch?v=610_4hLEBuk

• #17   13. okt 2014 Det er gået rigtig fint i rigtig mange år...... har 2 cbr til vinterbrug, først når det er frostet og bidende koldt, een til reservedele samt min sprøde kawasaki zx10r , som skal holdes pæn nogle år endnu inden vinterkørsel på den smiley

• #18   14. okt 2014 Til vinterkørsel er en stor single off-roader efter min mening ikke det bedste valg, udelukkende fordi at hvert enkelt arbejdsslag fra 1 cylinder er så kraftigt at det kan være vanskeligt at undgå hjulspind i helt glat føre. Så ville jeg nuppe en 125 eller 250cc off-roader i stedet. Man kommer alligevel ikke til at bruge de ekstra hestekræfter fra 500 eller 600c i glat føre.
    En af de største fordele ved en off-roader er at de er lavet til at man skal kunne vælte på dem uden de går for meget i stykker. Derfor der tit er gummi blinklys, ingen for udsatte skjolde osv.

• #19   14. okt 2014 Jeg har købt en ældre suzuki gsx 250 es fra 1983. er yderst tilfreds. Den har fået et cross styr og lidt grovere dæk end normalt så den er klar til vinteren. Tidligere har jeg kørt yamaha dt 175 om vinteren, men der er lidt mere kraft overskud i suzukien.

Kommentér på:
Billig helårs motorcykel

Annonce