1.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

GSXR 750 fra 92 GSXR 750 fra 92

Hej alle. Jeg er ny her, og vil lige spørge om råd til køb af en brugte MC. Jeg kender ikke meget til motorcykler, men vil have noget mellem sport og en man kan køre lange afstande med. Hvad kan i anbefale? Hvad med en suzuki GSXR 750 fra 1992 som har kørt over 40 tusind til ca. 23 tusind? Er det helt galt? Jeg har bare ikke rigtige nogen at spørge om, håber i kan hjælpe.

Hilsner, Zaid

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR 750 fra 92
  • #1   13. okt 2014 var det ikke bedre at købe en gsx 750f. en gsxr er jo en racer smiley

• #2   13. okt 2014 Vil du have en sportsmaskine eller en touringmaskine? Eller noget midt i mellem?

Den du kigger på, er jo i førstnævnte kategori. Hvis du vil have noget mid i mellem, så kunne du måske kigge efter:

Honda VFR 750
    Honda CBR 600 F2/F3
    Suzuki GSX-F 600/750

• #3   13. okt 2014 Det er det nemlig men jeg har hørt kun dårligt om GSX750 F ??

• #4   13. okt 2014 Dårligt - hvor man frasorterer alle jokes vedrørende GSX-F som værende en færge, der hverken kan styre eller bremse, så tror jeg bestemt ikke, at den er så ringe, som man gør den til smiley

Nuvel: Det er ikke verdens nyeste konstruktion. Omvendt set kan det også være en fordel, da det er en gennemprøvet konstruktion.

• #5   13. okt 2014 Tak Søren for svaret. Jeg er nemlig interesseret i noget midt i mellem. Dog med den pris rammer jeg har så er det kun gamle cycler fra 1992 osv. Betyder det meget hvis cyklen er så gammelt? altså hvis den har kørt over 40k, kan den så kan 40-60 K mere?

• #6   13. okt 2014 Nej, kilometertallet i sig selv og helt alene fortæller meget lidt. Er man hård ved sin MC, så kan man tage livet af den på 10.000 km og passer man godt på det, så kan det omvendt holde 100.000. Er den veldholdt og har kørt 40.000, og passet med olieskift og den slags, så kan den snildt holde 40.000 mere.

Honda'erne har et godt ry for at være klippestabile, men igen: det hele afhænger af hvordan den er holdt.

• #7   13. okt 2014 Mange tak for rigtig fin svar Søren. Det hjælpe rigtig meget. Skal lige spørger også om hvor meget betyder alderen på cyklen, altså
    1. hvis vi antage at den er fint behandlet men fra 92, 93..... 95 og den har høj KM tæl?

2. Den er lige så gammel men importeret med ikke så høj km tæl (mellem 3-35 k)? Skal man lad være med at kigge på så noget cykler eller ?? Fx den her :

(link fjernet)

3. hvad skal man kigger / Ser efter når man vil gerne køber en brugt cykel? altså hvordan skal man vide om den er god nok?

Ps. undskyld hvis de er nogle dumme spørgsmål men det skyldes mangel af erfaring smiley

• #8   13. okt 2014 Alderen er lidt det samme som med kilometertallet: det betyder meget lidt isoleret set.

Det er mere det samlede indtryk: Hvordan ser den ud kosmetisk? Er service overholdt? Er der nogle fejl? Hvordan er standen på sliddele (dæk, bremser, kædekit, olie)? Hvordan kører den - hakker den, trækker den rent, springer den ud af gear, går den dårligt i tomgang? Er der noget slør i den (kronrør, bagsvinger og den slags)? Er den i original stand?

Læser jeg det korrekt, så er den CBR, du linker til, uden afgift. Selve modellen/årgangene skulle dog ikke være til, at slide op.

• #9   13. okt 2014 Der står den er synet, men uden afgift? ????

• #10   13. okt 2014 Høj km tal behøver ikke betyde noget.. min 93er GSXR 750er har 110xxxkm på bagen og den fejler aldrig en skid, og trækker som død og helvede..

• #11   14. okt 2014 Mange tak for fin svar Søren.

Nobody, Har du prøvet at køre lang tur med den? hvis ja, hvordan var den?

• #12   14. okt 2014 Ville til enhver tid vælge en cbr600 fremfor en gsx f 600/750.
    Den kører en del bedre.
    En GSX F kører altså som pølsevogn og vi snakker teknik og design fra midt 80'erne. Havde selv en GSX600 F og det var så stor en fejl at jeg havde 2 års mc pause.

Alternativt er der også en Kawa ZX9 herinde til under 30, en fin maskine til længere ture, en sådan har fragtet mig mange spændende steder hen.

Nåede også mange kilometer på en Honda CBR 600 ... Fim lille maskine der bare kører og kører, brugt priserne på disse er ret høje men til gengæld holder de også prisen ret godt.

• #13   14. okt 2014 Min første mc var en gsxr 750 fra 93. Set i bakspejlet fortryder jeg jeg købte den. Dårlig og svag motor. Fik skiftet komplet motor en gang og Google det lidt. Viser sig det ikke er unormalt at motor på netop den årgang og model bare er svag. Det gode er der kører så mange af dem at det billige få reservedel til.

Køre stilling. Alt under 130km/t er ubehageligt og ture over 200km er også ubehageligt man er helt presset sammen og dårlig køre stilling. Jeg er så også 195
    Cm høj.

De er svære komme af med igen. Da der er sindsygt mange til salg af dem. Så stor afskrivning kan regnes med mindre du selv sætter den i syg god stand iht. Hvad den var som da du købte.

Honda cbr 600 f2 skulle være en pålidelig og god køre stilling og stadig lidt racer over den.

• #14   14. okt 2014 lige dem med at det skulle være en svag motor den har jeg aligevel aldrig hørt før, kender en der har en magen til min.. den fejler heller andrig en dyt.. men pyt med det

har ikke kørt mere end 70km i streg.. er ikke ligefrem langturs biker smiley

Kommentér på:
GSXR 750 fra 92

Annonce