{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.758 visninger | Oprettet:

Flytter til Berlin - men hvad med kværnen? {{forumTopicSubject}}

Hejsa MC Galleri.

Jeg flytter til Berlin her om 10 dage. I første omgang tager jeg ikke kværnen med, da sæsonen alligevel er ved at være slut.

I den forbindelse har jeg en række spørgsmål, jeg ved sgu ikke hvor jeg ellers skal spørge end på MCG, så here goes. Måske nogen her ved det.

Hvordan tager jeg min kværn med til Tyskland?

Den skal vel på en eller anden møde udføres af Danmark og så registreres i Tyskland. Så ville jeg vel få den Danske registreringsafgiften tilbage betalt eller hvad? Er der nogen steder man kan regne ud hvad registreringsafgiften er?

Måske nogen der kender de tyske regler for omregistrering af køretøjer? Hvor lang tid må jeg have kværnen på danske plader? Skal der betales ny tysk registreringsafgift hvis den skal på tyske plader?

Jeg skal kun bo i Berlin i 2 år, så Jeg kunne også sælge kværnen her hjemme og så købe en ny i Tyskland og slippe for alt besværet, men jeg er nu ret glad for min bette 250'er. Desuden er der en risiko for at jeg skal flytte tilbage til DK efter to år og så ville det sgu være trælst ikke at have min 250'er, da jeg ikke har økonomi til noget vildere i DK. Desuden har den nogen ret fede mods så som big bore kit osv.

Har dog lige set at en brugt XT660X koster cirka det samme i Tyskland som min nuværende KLX250'er koster i Danmark...det er sgu også fristende...

Men ja...hvis der nogen der har erfaring på området må i gerne dele den smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytter til Berlin - men hvad med kværnen?
Kommentér på:
Flytter til Berlin - men hvad med kværnen?

Annonce