{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.451 visninger | Oprettet:

Nicolas J
Nicolas J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Ny motorcykel, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg er helt ny i MC verdenen og på siden her, så jeg håber i vil bære lidt over med mig og måske hjælpe mig lidt smiley

Jeg er en ung gut på 19 (næsten 20 år) og har derfor tænkt mig at få gang i min motorcykeldrømme nu, da jeg egentlig ikke var specielt interesseret i at starte med lille motorcykel, da jeg synes det er liiige i underkanten.

Men ihvertfald, ved jeg at jeg meget snart har mulighed for at tage A2 kortet, og det indebærer selvfølgelig også min egen cykel. Jeg kender også godt reglerne for kørekortene,

Jeg har været rundt på nettet og kigge mange cykler igennem, og har satme så svært ved at beslutte mig for noget. Plus, at jeg ikke ved specielt meget om, hvad der er godt og skidt, udover at det ikke går helt galt med de kendte mærker. Det må godt være noget sporty og med noget krudt i røven (så meget man nu kan få med A2). Der skal helst ikke gå for meget Harley stil i den smiley

Jeg har tænkt på at finde en brugt, med et maximalt budget på cirka 50.000 hvis det er muligt.

Det skal passe med de maximale 48 heste, og af hvad jeg har læst mig til, må man købe til maximalt 96, hvis man bruger droslingssæt?

Spørgsmålet her er også, om jeg skal satse på at finde noget under de 48 heste og eventuelt sælge den igen når jeg får til stor motorcykel, eller om jeg skal finde en med noget mere skub i, og så bare tage droslingssættet af, når jeg bliver gammel nok? Har maskinen godt af at blive droslet ned? smiley

Jeg håber meget på svar og nogle gode bud på, hvad der kunne være drømmemaskinen. Det er altid rart at snakke med nogle der ved hvad de snakker om smiley

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Nicolas J.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny motorcykel, hjælp!
  • #1   7. okt 2014 hvilken type er du ude efter

personligt elsker jeg motarderne, nogle af dem kan have korte service interval, men fun-factoren er helt i top

• #3   7. okt 2014 Hej Nicolas!
    Jeg er lige fyldt 20 her i sommers (30. juli) og fik mit A2 kort den 14. August, jeg havde ligesom dig, kigget rundt på alle mulighederne der var, eneste foreskel var at jeg have sat et budget på 40000 kr (kun til MC) altså uden forsikring og udstyr for jeg havde alt dette i forevejen.
    Jeg stod mellem en Kawasaki Ninja 250R, Suzuki SV650 fuldkåbe versionen og en Yamaha MT-03, alle kunne fået inden for dette beløb og jeg måtte køre dem alle, suzukien skulle dog drosles.
    Jeg gik så igang med at undersøge hvad det ville være bedst! Og købte mig så her for en måneds tid siden en Ninja 250R, jeg er over lykkelig for at jeg traf dette valg, da den er SÅ nem at køre på og så er den helt vildt sjov! jeg har en Yoshimura udstødning på så den også lyder af lidt smiley
    Og så er den nem og billig at forsikre i vores alder. så det er mit råd her fra! Har siden hen kørt på både MT-03 og SV650 da mine venner har disse, og jeg er stadigvæk utroligt glad for min ninja!
    Håber du finde det som passer dig bedst, men det er i hvert fald mit råd! smiley
    God vind! smiley

• Nicolas J
    Nicolas J Tilmeldt:
    okt 2014

#4   7. okt 2014 Har også godt læst om at den skulle være et rigtigt godt båd for en med A2. Jeg kan bare ikke specielt godt lide den udseendesmæssigt.. Den er lidt for motorcross agtig synes jeg.. Udseendes mæssigt leder jeg ledt noget i stil med Kawasaki Ninja. Uden at det behøver at være sådan en, bare så i lige får en idé om hvad jeg snakker om smiley Kan man få noget ordentligt i den stil, evt på brugtmarked? smiley

• #5   7. okt 2014 En sv650s skulle du kunne finde inden for dit budget, den kan drosles til A2kortet og er en cykel som rigtig mange synes om, det er en ganske frisk V2 Motor på sådan en satan, og den har en meget unik lyd deraf smiley Det er bestemt en sporty cykel, og den har godt med spark i smiley

• Nicolas J
    Nicolas J Tilmeldt:
    okt 2014

#6   7. okt 2014 Hej Alexander!

Ja, det lader til at vi har nøjagtig samme smag for det, for jeg har faktisk kigget på de samme cykler som dig smiley

Hvor mange heste ligger din Ninja inde med? Synes bare at have set noget om, at den var lavet til lille kørekort, men kan være det er mig der tager fejl? smiley

• Nicolas J
    Nicolas J Tilmeldt:
    okt 2014

#7   7. okt 2014 Tak for svaret til dig også Aze, den cykel har jeg også kigget på, og jeg synes den er utrolig lækker også smiley Men hvordan ser det ud med drosling, hvis man køber en over 48 hk? Ved i om maskinen har godt af det, og hvordan det lige fungerer i forhold til reglerne osv? smiley

• #8   7. okt 2014 Min har 38 HK, har anden udstødning på og så er den blevet re-mapped og har fået et andet luftfilter smiley
    Så absolut ikke til lille kørekort smiley

• #9   7. okt 2014 En SV650s med drosling til de 48 hk. Sådan en kan du få for små 25.000, og til din budgetramme er der så også til at give den et grundigt service, og et par dage på køretekniske kurser.
    Her er et bud:
    http://www.123mc.dk/suzuki-sv-650-s/mcid-92829

• #10   7. okt 2014 Ninja250R var perfekt til det gamle lille kort, så der er nok derfor du tænker på den som en MC til det lille kort. I dag er den afløst af Ninja 300R

Skal det være noget der ligner, så er ER-6f også et godt bud:
    http://www.123mc.dk/kawasaki-er-6f/mcid-90076
    http://www.123mc.dk/kawasaki-er-6f/mcid-92845

• Nicolas J
    Nicolas J Tilmeldt:
    okt 2014

#11   7. okt 2014 ER-6f´eren har jeg også haft kig på, synes virkelig den ser godt ud.. Bare den kører ligeså godt! Og så virker den til 40.000 i dit øverste link, til at være et meget godt bud på hvad jeg søger smiley

• #12   7. okt 2014 Den kører pisse godt! sådan en er6-f. Dog, synes jeg personligt den mangler lidt føling, men sådan har jeg det om mange af de nyere cykler smiley Den kan i hvert fald også drosles til 48 hk. smiley Men ellers hvis du venter til sommer, er det sku da ikke umuligt at du kan finde en mt-07? De står jo til 75.000 som nye, så mon ikke der er nogle der er villige til at få dem ned deromkring?

• #14   7. okt 2014 Der er nok at vælge mellem. F.eks. SV650, XT660X, ER6, GSR600, eller en klassisk BMW R65, R80, R100 e.l. Hvis man er til den slags. Masser af karakter!

Det er jo bare nogle af dem. Der er ihvertfald muligheder nok!

• Nicolas J
    Nicolas J Tilmeldt:
    okt 2014

#15   7. okt 2014 Jeg tager jeres mange svar til eftertanke. Tak for hjælpen! smiley

• #16   7. okt 2014 tror en Honda cbr 600 ccm, kan droslet til de 48 hk, det er en fed maskine, jeg ville gå efter en stor mc, med drosle kit, tror du ville syntes at en 250 ccm, hurtigt bliver for lille.. mvh hc

• #17   7. okt 2014 HC: En droslet CBR600 må ikke køres med A2 kort.

• #18   7. okt 2014 En Sv650 eller en 600 Bandit som den jeg har er et fedt valg hvis man kan leve med 70-80 heste..

• #19   7. okt 2014 Honda cbr 500 har 48 hk, hvis du ikke vil drosle ned. Ved ikke om man kan finde sådan en inden for den prisramme?

• #20   7. okt 2014 En gsr 600 ka ikk drosles.. En skam for er satme en dejlig maskine smiley

• #21   7. okt 2014 En FZS 600, ville også være en fin og letkørt mc, som let findes til dit budget. Den har 95 hk, så den skal neddrosles. Og med penge tilovers så er der også til noget lækkert mc tøj og et par køretekniske kurser smiley

• Nicolas J
    Nicolas J Tilmeldt:
    okt 2014

#22   7. okt 2014 Hvad er der med de der køretekniske kurser? Måske spørger jeg dumt, men er det ikke bare at tage kortet og vænne sig til maskinen? smiley

• #23   8. okt 2014 Jeg har kørt mc siden 1994 og kan stadig lære meget på et køreteknisk kursus, tror jeg. Svingteknik osv..

• #24   8. okt 2014 man får træne alle de der undvige og rednings manøvre det er det vist de færeste der gør til hverdag smiley

• #26   8. okt 2014 Man bliver jo ikke god til at køre bare fordi man har kørekortet. Der får man kun prøvet en brøkdel af det at køre mc. Ikke at man bliver ekspert af et køreteknisk kursus men du får mange brugbare redskaber og teknikker til at blive en bedre motorcyklist.

• #27   8. okt 2014 har ca kørt mc i 30 år men aldrig hørt om kontra styring, før nogle herinde fortalte mig om det smiley det forandrede min køre stil 70% til det bedre så man kan helt sikkert få noget ud af at tage et køre kursus , har selv overvejet det, selv om jeg er blevet en gammel mand smiley hc

Kommentér på:
Ny motorcykel, hjælp!

Annonce