{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde ang. HK som 19 årige
  • #1   6. okt 2014 Det er sådan set ligegyldigt om den er droslet, for som 19-årig må du efter de nye regler kun køre på en 125cc med maks effekt på 11kw (15 heste) smiley

• #2   6. okt 2014 det er vel 7000 for kørsel uden førerret...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #3   6. okt 2014 Han har førerret, men ikke til sådan en - DET får han vist nok 7000 i bøde for.

Der kommer en masse her i tråden som påstår at din ansvarsforsikring ikke vil dække, men det er løgn.

Gør hvad du vil - vores kommentarer ændrer jo ikke ved din beslutning.

• Jeff H
    Jeff H Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   6. okt 2014 Dækker min kasko forsikring stadig hvis jeg kører galt?

• #5   6. okt 2014 Kasko vil næppe dække, men ansvar gør.

• #6   6. okt 2014 Omvendt er det jo sjovt nok lovligt for en 18 årig der lige har fået sit kørekort at køre i en bil med feks 300hk...

• #7   6. okt 2014 smiley

• Sajmon ™

#8   6. okt 2014 Kasko bortfalder øjeblikkeligt når du har manglende kørekort til den kategori MC du kører på.

Men ansvar dækker.

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #9   6. okt 2014 Skal vi nu til det igen smiley Google eller søgefunktion i forum er din ven.. Men det koster 7000.- kr i følge anklagemyndigheden.dk, og stiger hver gang, du bliver taget, og ender i sidste ende med fængselsstraf.

Og i min optik er det kriminelt og uansvarligt, at køre på et køretøj du ikke har kørekort til! Andre her inde er knap så hellige. Fred være med det..

• Jeff H
    Jeff H Tilmeldt:
    okt 2014

#10   6. okt 2014 Hvis man bliver stoppet, hvordan finde de så ud af om man har droslet den eller ikke?

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

#11   6. okt 2014 Ah men.. Du er 19 år!!! Drosling hjælper ikke! Du må have maks 125cc! Har du overhovedet mc-kort? For så burde du vide det..

• Jeff H
    Jeff H Tilmeldt:
    okt 2014

#12   6. okt 2014 Det var ikke det jeg spurgte om.
    Spurgte hvordan de kunne finde ud af om man havde droslet den eller ikke.

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

#13   6. okt 2014 Bent betjent kan se dit cpr nummer, og dit kørekort.. Og slå mc op på sin lille skærm i bilen..

• #14   6. okt 2014 Den KAN slet ikke drosles. Da de nye regler kun tillader at der drosles på cykler med max 96 hk....
    Og du må som sagt kun køre på max 125cc. Men det virker du ikke helt skarp nok til at forstå smiley

• #15   6. okt 2014 Bliver den ikke synet med drosling, hvis den kan drosles, så det kan ses på skats hjemmeside?
    Men om den er droslet eller ej, så er bøden den samme...

• #16   6. okt 2014 Organ donor in the making

• #17   6. okt 2014 Den skal være synet med drosslingeskittet som iøvrigt skal være TÜV godkendt. Når den er synet med det står det registreringsattesten. Så hvis du bliver stoppet kan de slå det op i motorregistret om den er dosslet. Hvis de er i tvivl bliver den enten hentet på stedet så den kan testes eller kaldt til syn.

• Sajmon ™

#18   6. okt 2014 Slår de op i CMR registret og MC'en er med mere end 125ccm og 15hk, så er der bøde.

I dit tilfælde skal de nok opdage det.

• #19   6. okt 2014 du kan ikke drosle ccm smiley

• Jeff H
    Jeff H Tilmeldt:
    okt 2014

#20   6. okt 2014 Ved godt jeg kun må køre 125cc, men det er stadig ikke det jeg spørg om.

• #21   6. okt 2014 der står 7000kr i bøde ret mange steder i tråden nu, det vil også være mit udgangspunkt.

• #22   6. okt 2014 Læser du de svar du får? Hvis ja, forstår du dem ?

• #23   6. okt 2014 Læs #17 så får du svar på det du spørger om smiley

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

#24   6. okt 2014 Pil tre tændrørshætter af, så er den i vinkel

• #25   6. okt 2014 Nej VD... En cbr 600 kan ikke drosles overhovedet. Den har for mange kræfter...

• #26   6. okt 2014 Prøv at Google ordet Regres ifb. Med din ansvar

• #27   6. okt 2014 Du får 2500 i bøde fordi du har føreret. Da jeg blev stoppet sidst var betjenten ved at dø af grin fordi jeg troede at jeg skulle have 7 kilo i bøde , men det var altså kun 2500 (som jeg alligevel slap for)

• #28   6. okt 2014 Takker brian smiley

• #29   6. okt 2014 Selv tak smiley

• #31   6. okt 2014 Okay så.. scooter og patter

profilbillede
  • #32   6. okt 2014 Og så lige en til Segway fansene smiley smiley :D

profilbillede
  • #33   6. okt 2014 smiley

profilbillede
  • #34   7. okt 2014 Kan man ikke bare svare manden, eller knægten, på de spørgsmål han stiller, i stedet for at nedgøre ham, og selv spille klogeåge, hvorfor så have et forum, hvis man alligevel kan Google sig frem til alt muligt
    Tit og ofte kommer der jo også lidt andre guldkorn, med de forskellige svar..

• #35   7. okt 2014 jeg er nu glad for at man får nogle hårde ord med på vejen herinde når man giver udtryk for at ville gøre noget så dumt som der gøres her. Det er sgu vores alle sammens liv der er på spil derude, og også vores børns. Så hurra for at der også er mennesker med hjerne som kører mc. Det er derfor det er noget værd at følge med i et forum som dette.

• #36   7. okt 2014 @ Lars S #34

Knægten har jo fået sit svar, op til flere gange. Men han skal åbenbart have tingene fortalt mere end en gang. Sådan har jeg det også selv, jeg er også lidt tungnem smiley

• #37   7. okt 2014 Pernille B......... For Ikke så mange år siden var det trådstarter ønsker at gøre helt lovligt, og der var bred folkelig enighed om at det var ok.... Nu hvor det så er blevet ulovligt, er trådstarter lige pludselig farlig for os og vores børn... Det kræver vel et indgående kendskab til trådstarters evner som trafikant før end man kan kategorisere ham som særligt farlig.... Det er ikke pr definition dumt og uansvarligt at bryde loven. Det kan det sagtens være, men i udgangspunktet er det blot ulovligt...

• #38   7. okt 2014 Keyser, om det er dumt at bryde loven gider jeg sådan set slet ikke at diskutere. Det bør være logik for enhver, men åbenbart ikke dig. Det bliver dit problem.

• #39   7. okt 2014 #37
    Det har da ikke inden for rigtigt mange år været lovligt at køre på stor mc (eller mellem mc for den sags skyld) uden at have modtaget undervisning på sådan en eller bestået en prøve på den, så ja det er potentielt farligt.

Bøden han vil få er den samme uanset om den er droslet eller ej så jeg forstår ikke hvorfor han går så meget op i om politiet vil/kan opdage om den er droslet eller ej.

• #40   7. okt 2014 #38

Hørt! Pernille. vi er helt enige.. det her handler jo ikke om at gå over for rødt lys kl 3 om natten smiley

• Sajmon ™

#41   7. okt 2014 Keyzer Nielze siger det meget godt. Folk bliver kun forargede fordi laveste fællesnævner har været basis for en komplet tåbelig lov, vedtaget af komplet tåbelige politikere. For 5-6 år siden var det der lovligt, men dengang var der ingen der råbte op... Hmmmm....

Spøjst nok kan samme 19årige person sagtens få lov til at stille op i VM i superbike med 200hk på baghjulet?
    Det må da være mere farligt????

• Sajmon ™

#42   7. okt 2014 Og inden der er nogen som skriger "kalkuleret risiko" og at de andre kørere er indforstået med den slags, så vend lige øjnene tilbage mod trafikken, og kom med samme argument når det handler om bilister som skvadrer mobil tlf (lovligt men stadig pisse farligt), drikker kaffe, roder med GPS, skifter sko og noget af alt det pis folk bruger opmærksomheden på i stedet for at koncentrere sig om at køre bil.

Ved at lade nyudklækkede MC'ister køre med mindre effekt på en MC, forhindrer man primært solo ulykker - der hvor andre trafikanter IKKE er i fare, så det er noget fordrukkent sludder....

• #43   7. okt 2014 Selvfølgelig er det potentielt farligt... Som alt muligt andet.... Den Mc jeg tog kørekort på havde vel ca 25 hk... Det øjeblik jeg fik kortet, efter 4 kørelektioner og 4 teoritimer(det var nemlig inden for 5 år i forhold til førebevis til bil) synes samfundet det var ok at jeg købte en Mc med 150 hk til at bevæge mig ud i trafikken på....... Omvendt kunne jeg også vælge ikke at bruge min føreret overhovedet i små 20 år, og købe en mc med 200 hk i dag og bevæge mig "sikkert" ud i trafikken med fuld accept fra samfundet og Pernille B.... Så kom ikke og påstå alt lovgivning er klogt og meningsfyldt og for enhver pris bør overholdes...
    Der findes måske endda nogen der allerede kører med 98 Hk efter kun en sæson på en "LIlle" MC.... Det er sgu da vanvittigt farligt, selv om det er lovligt...

• #44   7. okt 2014 Går man længere tilbage i tiden, var der slet ingen love. Skal vi så bare skide på dem alle? Det var jo ok før!

Den ny lov er lavet, for at redde så mange unge liv som muligt, den fanger ikke alle, som nogle af jer nævner, men de fleste er nød til at følge den smiley

• #45   7. okt 2014 Der vil altid være nogle som mener at landets regler og love ikke er til for dem. So be it. Men i et forum som dette synes jeg det er forkasteligt at man tilslutter sig og/eller opfordrer til direkte kriminel adfærd fra en 19 årig. Uanset hvad man mener konsekvenserne af det er eller kan være.

• #46   7. okt 2014 De nye kørekortregler trådte i kraft d. 1. januar 2013.

I årene 2009-2012 blev der gennemsnitligt dræbt 4 motorcyklister mellem 18-24 år. I 2013 blev der ikke dræbt én eneste.

I årene 2009-2012 var der gennemsnitligt 29 alvorligt tilskadekommende* motorcyklister mellem 18-24 år. I 2013 var der 26. En omtrentlig nedsættelse med hele 12.6%

Det bør dog nævnes, at der gennemsnitligt var 75.5 personskader med motorcyklister mellem 25-44 år i årene 2009-2012, og der i 2013 var 68. Altså, en nedsættelse med omtrent 10% - blot 2.6%-point mindre end for motorcyklister mellem 2009-2012.

Det er desuden heller ikke sikkert at der reelt set er færrere færdselsuheld, med unge mellem 18-24 år.
    Der blev givet vis er udstedt færrere motorcykelkørekort til unge mellem 18-24 år, grundet de nye regler.
    Det er en mulighed at de nye, uerfarne motorcyklister som var skyld i den "høje" ulykkesstatistik i årene 2009-2012 i stedet har erhvervet personbils-kørekort, og i stedet for at være potentielle deltagere i motorcykel-uhelds-statistikken, så er blevet deltagere i personbils-uhelds-statistikken.

Derfor er 4 mindre døde samt 4 mindre alvorlige personskade-ulykker ikke noget særligt formidabelt resultat - og det giver ingen umiddelbar mening at bringe trafiksikkerheden op som argument for de nye kørekortregler.

*Der er naturligvis kun tale om de personskade-ulykker som politiet har kendskab til.

Det er svært at drage en endegyldig konklussion, da der kun er statistikker over ét enkelt år med de nye kørekortsregler, men det giver nu alligevel et meget godt skøn.

• #47   7. okt 2014 O V.... Der har altid været love....
    Pernille B.... Som det tidligere i tråden er blevet nævnt af Sajmon. Så ændrer trådstarter ikke adfærd pga vores ytringer.... Nu er trådstarters forehavende jo ikke mere eller mindre kriminelt end f. eks en lille hastighedsoverskridelse. Begge dele er ulovlige, men ikke pr. automatik dumme og uansvarlige...
    Skal trådstarter tænke sig godt om inden han kaster sig ud i sit forehavende? Ja selvfølgelig skal han det(som alle andre)... Vil jeg opfordrer ham til at gøre det? Nej selvfølgelig ikke.... Er jeg bekymret? Ja for folk der ikke stiller kritiske spørgsmål ved lovgivningen.

• #48   7. okt 2014 "O V.... Der har altid været love...."

Nej smiley

Og hvis vi kigger på emne relevant lov, så:

Færdselsloven blev fx først vedtaget i 1903.

Argument med at bare fordi den er ny, skal den ikke overholdes holder ikke, ej heller dem der siger at i andre lande ikke har dem.
    Tja i andre lande bliver man også halshugget og stenet hvis ikke man indretter sig efter samfundets normer smiley

• #49   7. okt 2014 Du ved da ikke en skid om han ændrer adfærd eller ej. Det er noget du gætter dig til. Mærkelig holdning efter min mening.

• #50   7. okt 2014 O V
    Først var der naturlovene, senere kom "jungleloven" og i dag har vi så Guds/menneskets love.... I øvrigt stadig under stor indflydelse af de 2 først nævnte..

Pernille B.... Du har ret i at jeg ikke bare kan antage trådstarter ikke kan påvirkes af dette forum....I øvrigt synes jeg heller ikke at kunne læse noget der opfordrer ham til at bryde loven. Men for mit eget vedkommende kan jeg ikke med god samvittighed bakke op om en lovgivning der efter min bedste overbevisning ikke giver mening. Jeg kan selvfølgelig blive banket på plads og ind på gelledet af myndighederne, og under trusler blive nød til at begrænse min adfærd..... Og sådan fungere det vel for de fleste af os...

• #51   7. okt 2014 Den Kriminelle lavalder er pt 15 år (blå blok ønsker 12år)... Ved denne alder mener samfundet at "børn" har fuld forståelse for aktion/konsekvens...

Alkohol... 16 År. Her er du gammel nok til at forholde dig til et kæmpe samfundsproblem.

Tobak og retten til at stemme storforbrydere ind i folketinget(lovgiverne) 18 år

Stor lastbil 21 år

Stor MC 24. år hvis du er helt ny... 22 År hvis man har 2 års erfaring fra potentielt usammenligneligt køretøj (125 knallert kontra 1400cc supersport)...

Hvordan skal det give mening???

• #52   7. okt 2014 jf. # 27.

Er bøden 2500 eller 7000?

• #53   7. okt 2014 Den lovgivning er lavet af folk der kun har prøvet at køre computer ved et skrivebord.
    Og det er ikke farligere at køre på en 1400 ccm, end en 500 ccm - hvis man ellers kan styre gashåndtaget.
    Og hvis man ikke kan, er en 500 ccm også farlig.
    Den største forskel er at den store har bedre bremser.

• #54   7. okt 2014 Personligt er jeg stolt af, ikke at følge alt hvad nogle virkelighedsfjerne politikere har siddet og dikteret på Christiansborg.

Jeg har kun A1, men kører hver dag på min 510cc motorcykel.
    Men hov, det kan jeg da slet ikke finde ud af, vel Danmark?

profilbillede
  • Sajmon ™

#55   7. okt 2014 Civil ulydighed...uuuuuuha da da!!!

• #56   7. okt 2014 Hvor er det godt at I kan klappe jer selv på skulderen og synes at I er nogle fandens karle. Bare en lille smule primitivt synes jeg. Og også lidt synd for de unge drenge som ser op til jer men som ikke har den samme erfaring og dømmekraft endnu.

• Sajmon ™

#57   7. okt 2014 Nu handler alting jo ikke om ego - måske snarere lidt praktisk tankegang i det her tilfælde. Ja der er masser af ting som er ulovlige, men det langt fra alle sammen som nødvendigvis er uansvarlige eller farlige.

Hvis lovmagerne havde hovedet begravet andre steder end i eget og hinandens røvhul, ville det hurtigt kunne afspejles både i de love som var gældende, og befolkningens vilje til at respektere og følge dem.

• #58   7. okt 2014 Tja, det har du måske ret i. Men nu er de der jo nu engang alligevel uanset hvor åndssvage man synes de er. Og problemer får man nok en dag hvis man bevidst handler i modstrid med lovgivningen.

• #59   7. okt 2014 Pernille B.... Helt enig... Selvklap på skulder, og forsøg på at være en "fandens karl" bærer sjælendt noget konstruktivt med sig.... Det primitive ved jeg ikke lige hvor kommer ind....
    Men jeg håber da at de unge mennesker bliver mere kritiske end vores generation mht hvad de vil finde sig i...

• #60   7. okt 2014 Ja det håber jeg da også at de unge bliver. Men det er stadig et forkert sted at starte hvis man bevidst handler i modstrid med lovgivningen fordi man ikke lige synes den er passende. Så der er jo kun den lange, slagne vej at stemme på de mennesker som vil tale ens sag osv osv osv. Det er jo demokrati husker du vel nok. Hurra for det!!

• #61   7. okt 2014 Pernille B... Helt ærligt... Mener du seriøst at truslen om at kunne komme i problemer bør afholde folk fra at have en kritisk holdning til lovgivning....?? Nu fik skruen da lige en ekstra omgang... Ved godt vi er kommet noget off topic... Men nu bliver det bekymrende...

• Sajmon ™

#62   7. okt 2014 Det er jo folks eget valg - og hvis det en dag sker, tror jeg Jeff er temmelig afklaret med hvad konsekvensen i så fald er.
    Han spørger jo ikke for sjov... smiley

Som jeg skrev tidligere, tvivler jeg stærkt på at formaninger og løgne for at skræmme ham til at rette ind som en robot, hjælper en skid. NÅR han nu har besluttet sig for at gå imod strømmen, kan man kun håbe at han ikke ender som et tal i statistikken.

Jeg vil personligt være forarget over folk der smider cigaretskodder eller resterne af en mcd menu ud af vinduet, skvadrer i tlf, skriver SMS'er eller roder efter ting på gulvet mens de kører i trafikken, LÆNGE før en ung mand der kører på en for stor MC får mig op af stolen. Og den mening er jeg vist ikke alene med... smiley

• #63   7. okt 2014 Off topic, ja og spam af tråden. Så stop nu bare dine perfide forsøg på at lade som du ikke forstår. Tror det trods alt er ret tydeligt for alle andre hvad der menes

• Sajmon ™

#64   7. okt 2014 Demokrati i Danmark??¿¿

Mener du det seriøst?

Ja ok - når EB skriver det samme sludder nok gange, sluger folk det jo råt....

• #65   7. okt 2014 Pernille B, du skulle prøve at komme ud af køkkenet en gang imellem. Verden er ikke sort og hvid, og man ikke behøver at rette sig ind efter alt hvad staten siger. smiley

• #66   7. okt 2014 "Pernille B, du skulle prøve at komme ud af køkkenet en gang imellem. Verden er ikke sort og hvid, og man ikke behøver at rette sig ind efter alt hvad staten siger. "

Prøv lige at tal/skriv ordenligt til en der prøver at hjælpe tumper som dig.

• #67   7. okt 2014 Spam???? Som i at jeg ikke er enig med dig???... Hvad mener du så med #58... Jeg undskylder gerne hvis jeg skyder dig noget i skoene...

• #68   7. okt 2014 Malte prøv lige at læse tråden. Jeg kan oplyse at det drejer sig om konsekvenserne af de valg man tager.

• #69   7. okt 2014 Ja ok.... Nu røg kammertonen....

• #70   7. okt 2014 fisse?

• mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #71   7. okt 2014 Pernille kan du ærligt sige at du ALDRIG har kørt for hurtigt ???

• #72   7. okt 2014 1. O V, jeg skriver præcis hvad jeg har lyst til smiley

Har ingen respekt for hjernevaskede samfundsslaver der mener at alt hvad politikere diktere, har man pligt til at følge, lige meget hvor absurd det er.

• #73   7. okt 2014 For lige at svare trådstarter

De tester den ikke på stedet. (Hvis du vælger en cykel du må køre på droslet)
    Enten får du en synsindkaldelse (hvis du er meget heldig)

Eller også bliver den belsaglagt og hentet på et fejeblad og kørt til undersøgelse.

• #74   7. okt 2014 Og bøden er noget lavere end 7000.

Før bøderne blev hævet slap jeg 3000 for at køre på lille mc (dengang var ser også kun lille og stor) selvom jeg kun havde B førerret
    Så ville regne med 5000 hvis jeg var dig. For at køre med kørekort men uden førerret i den pågældende kategori

• #75   7. okt 2014 Pernille

Hvornår har en politiker sidst omtalt kørekortsbekendtgørelsen i sin valgkamp?

Så hvad er det for noget med at stemme? smiley

• #76   7. okt 2014 TRÅDEN SKAL stoppes - jesus christ! altså!

• #78   7. okt 2014 "Prøv lige at tal/skriv ordenligt til en der prøver at hjælpe tumper som dig. "

Jeg synes lige denne irettesættelse om at tale ordentligt, fortjener en gentagelse. smiley

• #79   7. okt 2014 Malte V - hvis vi nu alle sammen lige som dig mente, at lovgivningen kun er vejledende, så var vi sådan set godt på vej til anarki?

• #80   7. okt 2014 Nu er vi jo alle mennesker der kan tænke selv.

Der er forskel på mord og at køre på en motorcykel med for mange heste. Kan forsikre dig om, at vi alle bryder loven hver dag. Små eller store overtrædelser.

Du har en Fireblade. Fortæl mig at du aldrig har kørt over 130 km/t på den, og jeg bøjer mig i støvet.

• #81   7. okt 2014 Det er ikke rigtigt det, det handler om. Du skrev:

"Har ingen respekt for hjernevaskede samfundsslaver der mener at alt hvad politikere diktere, har man pligt til at følge, lige meget hvor absurd det er."

Så har du jo sådan set besluttet dig for, at lovgivningen kun er vejledende og ikke behøver at gælde for dig, hvis det ikke lige passer dig?

• #82   8. okt 2014 Malte

Ja køre for stærkt gør vi sku da nok alle sammen på et eller andet tidspunkt.. især på os på mc smiley sku nok ingen af os der kan sige, at det gør de aldrig smiley men derudover synes jeg personligt at det gælder om at følge de spille regler samfundet/politikere har sat op... også selv om vi så synes de er nok så latterlige. så skal man gøre sit bedste for følge dem i min verden... stort set alle regler i trafikken er jo lavet for både din egen og vores andres sikkerhed! ellers bliver det jo totalt anarki derude som Kenneth skriver.

Jeg vil sku nødig leve i et samfund hvor alle deler den holdning du har, og tilpasser reglerne så de passer bedst og hurtigst ind i deres hverdag og køre som vind blæser... også fuck alle de andre. Hvis du virkelig mener det?? så er det er en ret syg holdning at ha!

Kun de forbandet autonome bussemands piller,, der ønsker en verden med total anarki

• Sajmon ™

#83   8. okt 2014 Jeg synes nu der er et stykke vej fra at køre på en for stor MC, og så til totalt anarki.

Malte kan for så vidt sagtens opføre sig pænere i trafikken end de fleste andre af os, selvom han kører på en "ulovlig" MC, så den der generalisering er vist liiiidt sortseer agtig.... smiley

• #84   8. okt 2014 Det kan man da ha sine tvivl om! når han kalder folk der bare følger de regler der er lavet af politikerne her i landet for, "hjernevaskede samfundsslaver"

• Sajmon ™

#85   8. okt 2014 Folk der ikke stiller spørgsmålstegn ved noget som helst, og argumenterer for at alle andre er idioter hvis ikke de er enige, vil jeg skam også kalde det samme.
    Jeg tror måske bare at Malte er lidt træt af at blive belært om hvor farlig han er i trafikken blot fordi han gør noget der var lovligt for 6 år siden, men som et fåtal af idioter har fået spoleret.

Ud fra hvad du selv siger, kunne du i min optik være en lige så stor anarkist når du systematisk bryder færdselsloven ved at køre for stærkt på MC.
    Jeg gør det skam også selv, så det er ikke de tanker jeg får - men det er den samme generalisering og det er ikke fair efter min mening... smiley

• #86   8. okt 2014 Det hele er vel en kalukuleret risiko. Hvad enten det er, at køre for stærkt, gå overfor rødt eller køre på noget, man ikke har kørekort til.

Om man gør det ene eller ej vil jeg ikke være dommer over. Har det kun konsekvenser for en selv, så det et som udgangspunkt kun op til ens egen samvittighed. Er der risiko for konsekvenser for andre også, så bør man tænke sig MEGET godt om.

Der er en konsekvens ved ethvert valg her i livet og det er ikke givet, at man på samme måde er klar over dette som 19-årig kontra en på 40 - uden det overhovedet skal lyde bedrevidende eller nedladende.

• #87   8. okt 2014 Hehe ja ok smiley der er sku langt til at være anarkist i min verden, bare fordi man køre for stærkt på en mc.. gælder også for dig smiley og kommer der en bøde og et klip, så tager jeg det med uden at jammer over det smiley og uden at stille spørgesmål smiley

Siger bare at ud fra hvad han skiver, så får man jo det indtryk at Malte ser stort på alt hvad der heder regler, hvis han ikke lige synes de passer til hans planer, og de spænder ben for ham. og alle vi andre er idioter hvis vi følger dem selv om vi synes de er latterlige.

Jeg siger heller ikke at han er anarkist! bare fordi han køre på en større mc end hvad han har lov til. det jeg siger er, at hvis alle ser stort på regler i trafikken, bare fordi de synes de er noget lort. så ville det sku da være et rent helvedet.

• Sajmon ™

#88   8. okt 2014 Sådan er det heldigvis meget få mennesker der tænker - og en endnu mindre procentdel af dem, kører MC.

Jeg tager ikke en bøde uden at stille spørgsmål - der skal være rimelighed i det...

• #89   8. okt 2014 igen - stop stop stop smiley drenge og piger i ødelægger hinandens humør pga en tråd der aldrig skulle have set dagens lys.

Han kunne lige så godt have spurgt: "Hvor hård er dommen hvis man slår sin mor ihjel?"

Jamen søde ven det må du slet ikke så bare glem det - det er ulovligt!"

"det er var ikke det jeg spurgte om :(!"

Nej men så få dig nogle brikker og flyt rundt med så kan du sikkert bruge vores svar alligevel.

STOP DOG TRÅDEN ADMINS!!!

• Sajmon ™

#90   8. okt 2014 Jeppe M - hvis du ikke kan se forskellen på at slå din mor ihjel og køre på en MC som er for stor til dit kørekort, så har du vist brug for hjælp. smiley

Heldigvis kan loven se forskel på de to ting - deraf de to forskellige straframmer for de to forseelser.

Og du behøver ikke deltage i tråden hvis du bliver fornærmet over dens indhold, ordlyd, længde og argumentation. smiley

• #91   8. okt 2014 Hold nu kæft altså smiley det var jo et latterligt eksempel som jeg synes denne tråd emne også er. Jeg kan godt se forskel - hvis du ikke kan se ideen har du vist brug for hjælp hold nu op altså. Slap af en børnehave vi har gang i, i denne tråd.

"Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet kan du bare gå ud" kender den godt smiley - jeg så tråden og allerede da jeg så hans spørgsmål tænkte jeg ... haha omg en ommer.
    Så begyndte jeg og scrolle og så måtte jeg bare lige appellerer til at admin træder ind.

Tro mig lader den også ligge nu - folk pisser kun hinanden af og bliver upassende. Synes bare vi skal være søde ved hinanden smiley men når man laver et selvmål som denne tråd, så det kun fair der lige bliver udtrykt man er herinde, med forbehold for vi alle har LIDT sund fornuft. Det manglede da han oprettede.

• #92   8. okt 2014 Det er bekymrende at så mange folk er så villige til at æde lort med sukker på.... Men det afspejler sig jo meget godt i de tosser vi har siddende på Christiansborg..... Om 500 år vil man undres over hvor stupide og ukritiske folk var i gamle dage....

• #93   8. okt 2014 Jeppe M.... Det er sgu godt der lige kommer sådan nogen som dig forbi en gang imellem, og lige får tingene sat på plads.... Sådan er det også tit på bodegaer og vinstuer.... De steder vrimler det med folk der nok lige ved hvordan den skal "skæres".... smiley

• #94   8. okt 2014 Hvorfor er denne her tråd udviklet sig så meget når det bare er en 19 årig dag drømmer der skriver ind omkring en drømme cykel som han nu føler sig lidt tættere på, men aldrig tager sig sammen til at få, og INTET aner om reglerne, desuden har han forladt tråden folængst... stop nu smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #95   9. okt 2014 Det har altid undret mig, at nogen - uden at forholde sig til emnet i tråden - føler behov for at skrive, at nogle andre skal holde op med at diskutere. På et internetforum.

Bland jer dog udenom.

• #96   9. okt 2014 esben kan du så blande dig uden om hvad jeg skriver tak! smiley når en tråd er gået over til mudderkast er det på tide at stoppe.

• Sajmon ™

#97   9. okt 2014 Ja da jeg så den kommentar, tænkte jeg også "luk dog røven og bland dig udenom, dumme snotunge" - men jeg er for høflig til at skrive den slags, så jeg lod være....... smiley

• #98   9. okt 2014 #97

HaHa smiley smiley smiley

• #100   9. okt 2014 Jeg er i en aldersklasse, hvor man tog kørekort ved at køre 4 gange rundt i et lyskryds på en MZ - og efterfølgende købte en Honda CB 750. Det betyder at man bør tænke sig om når man kører. Det er så lykkedes i stor set 40 år efterfølgende.

Hvis man idag skal køre lovligt som 18-årig skal man vel have noget i retning af en kinesisk scooter (med små, livsfarlige hjul og dårlige bremser - kinajunk). Men det er jo lovligt.

Hvis man tror at loven altid er logisk - så tænk på de nye regler for parkering af motorcykler. Man skal have P-skive på (nå, nej, den kan ikke sidde der, man skal købe p-billet - den kan man så klistre fast med tape og håbe på den ikke blæser væk).

Lovgivningen er udtryk for en politisk holdning - og ikke hvad der sikkerhedsmæssigt er smart eller forsvarligt.

Intentionen bag de 125 cc og de begrænsede hestekræfter er givet fornuftig - men jeg gætter dem, der har udfærdiget loven ikke selv kører på motorcykel.

Så opfordringen herfra skal være: brug jeres sunde fornuft. Om man vil betale en bøde af en given størrelse er vel en kalkuleret risiko - men kør fornuftigt og hensynsfuldt på noget ordentligt materiel smiley

• Sajmon ™

#101   9. okt 2014 #99 - Næ. Det regnes ikke som groft uforsvarligt at køre med forkert kørekort kategori, så det der er løgn.

Den har været diskuteret 30 gange før, og du har ikke ret.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 134
    #102   9. okt 2014 Bødens størrelse er vel ret ligegyldig - som 19 årig skal du slet IKKE køre på sådan et livsfarligt 600 ccm instrument... Det har kørelæreren nok også fortalt dig....!!!
    Ro på..! Du skal nok nå det...!

• #103   9. okt 2014 Må man sige "luk dog røven" ????? smiley

For så vil jeg da oss´
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    luk dog røven
    smiley
    smiley
    smiley <3
    smiley <3 smiley
    smiley <3 smiley <3
    smiley <3 smiley
    smiley <3
    smiley
    Og så luk dog røven smiley :P smiley

• #104   9. okt 2014 Straf for, at køre uden førerret. smiley Jeg vil personligt mene, at loven er god nok. Det eneste huld der er i den er, at motorcykler under 16 HK (lille MC) ikke burde have tilladelse til, at blive ført på motorvej. Fordi en lille MC køre mellem 90 til 110 km/h max på toppen..

• #105   9. okt 2014 #104
    Derfor forbyder du også lastbiler. Samt alle former for anhænger/trailer/campingvogn. Og veteranbiler....... Flot smiley

• #106   9. okt 2014 FEEED tråd !
    Men fatter ikke de samme fremfører de samme argumenter for og imod så mange gange,alle og jeg mener ALLE laver jo små særregler for sig selv,altså nogen snakker i tlf andre orienterer sig ud af bagruden fordi de hellere vil banke ungerne på bagsædet en at køre sikkert i trafikken og igen andre kører så meget for langsomt de tvinger alle andre til at overhale dem som også giver farlige situationer,så hvorfor overfuse en knægt der lige som mange andre af os mener de infantile kålhoveder på borgen har lavet endnu en ommer ?
    Danmark var langt bedre uden de tumper i tinget hvis største ønske er at gøre livet sur for os og bagefter lænse os for penge,ikke engang rockere er så meget imod befolkningen som regringen er.
    Og hvem har ikke kørt på en tunet knallert som ung altså et køretøj der ikke lever op til ens kategori kørekort hvor bremser affjedring stabilitet ikke altid har fuldt med motor modifikationerne i modsætning til en lille cbr 600 hvor de ting er afpasset efter hinanden ?
    Som en skrev længere oppe så af hensyn til mine børns sikkerhed,du har sku ikke betalt registrerings og vægt afgift af dine børn så i sidste ende kommer de i anden række på kørebanen.

• #107   9. okt 2014 Trådstarter:

Spørg dig selv om det overhovedet er et relevant spørgsmål/en relevant tråd at starte.

Man må, som læser af dit indlæg, formode at du spørger fordi at du enten har kørt på bemeldte køretøj, eller vil køre på bemeldte køretøj.
    Du er tydeligtvis klar over at det er en ulovlig handling og må derfor være indstillet på at betale en evt. bøde for forseelsen - uanset bødens størrelse.
    Er du ikke indstillet på det, så lad være med at køre på bemeldte køretøj.! Nemt, ikk'.?! smiley

• #108   9. okt 2014 smiley <3 smiley <3 smiley <3 smiley <3 smiley <3 smiley

!!! I er for seje!! smiley jer! smiley

• #109   9. okt 2014 Totalt underholdende tråd, har grinet højt flere gange, så stemmer da klart imod lukning af så fin meningsudveksling, selv om det kører en anelse off-topic...! Men den ene provokation/ytring fører jo til den næste, og tonen er da holdt rimeligt sober.

Hvad angår trådstarter, forstår jeg ham da udmærket! Forstår til gengæld overhovedet ikke, hvorfor DK er gået solo med endnu en tåbelig lov, som ikke gælder i andre EU-lande! Jo, hvis der havde været et stort problem og en masse fatale ulykker med unge på mc'er, der ikke kunne styre sig, men det er jo ikke tilfældet. Så kan man jo vælge at tænke 'Nå, det var da godt nok ærgerligt, så må jeg købe en forvokset knallert' eller 'Det vil jeg satme ik' finde mig i, men hvad er straffen mon, hvis jeg bli'r knaldet..?'

Jeg har personligt størst respekt for den sidste, han viser initiativ og selvstændig tankegang. Nu er mc'er jo heller ikke kendt for at slå en masse uskyldige ihjel, det er som regel føreren, det går hårdest ud over, så at begynde at rode sine børn ind i diskussionen er pænt langt ude...! En ung på 18 - 20 år, der har respekt og talent for sin 600'er er langt sikrere end den, der ikke har fattet en bjælde og kører sig selv ihjel på sin lovlige 15-hestes...! Men laveste fællesnævner sætter igen reglerne for alle, og det gælder, uanset hvor på stemmesedlen du sætter dit kryds...! Imponerende at nogen stadig tror, det ændrer noget, hvor det kryds sættes...! Derfor afleverer jeg altid en blank seddel, for der er ganske enkelt INTET på menukortet, jeg gider 'æde'...! smiley

• #111   9. okt 2014 @105, jeg kører veteran-MC. Den går 80 når det går godt - vel realistisk det samme som en 125cc. Jeg kunne ALDRIG drømme om at køre på motorvej med den - den uundgåelige tur over Storebælt er virkelig skræmmende. Samme følelse må man have på en 125cc med en 45 tons lastbil lige i rø... Lav fart er ikke det samme som sikker kørsel. Vi havde en med på tur engang på en 125cc. Det var modvind, og han kunne holde 60 km/t fladt ned over tanken når det gik godt.
    Betragtningerne om ulykkesstatistik højere oppe, hvor det vises et fald på 4, er ubrugeligt qaf 2 grunde. For det første er talmaterialet, 29 kontra 24 så lille at den statistiske usikkerhed spiller for meget ind. For det andet tager det ikke hensyn til hvor mange personer statistikken er udarbejdet på. Er der 29 ud af 100.000 der blev dræbt tidligere og 25 ud af 75.000 nu, kan man med sikker basis i statistik påvise at de nye regler gjorde det farligere at køre på MC. Reglerne har sikkert været til høring hos farttosserne i Sikker Trafik.

• #112   9. okt 2014 Man må køre en kæmpe bil/bus/ med eller uden hænger
    Op til 130 kmt
    Med 8 passagerer
    Uendelige hestekræfter
    3500kg + 750kg

SAMME DAG som man bliver moden nok til 35 kmt på verdens mindste køretøj.
    En 2hjuler med en topfart på knap 50, uden passager med en vægt på højst et par hundrede kg fuldt lastet.

Man skal næsten op på 4 17-årige knallertkørere før statistikken taler for at man møder en der ikke kører ulovligt.

Det er dybt problematisk at 2,3 hk knallert sidestilles med alverdens biler busser og atv djævelskab.

Indtil deres kort-snor eksperiment stopper vil der være et problem for folk.
    Flertallet af dem faktisk

• #113   9. okt 2014 Det er da bestemt ikke ubrugeligt.
    Et fald på 4 er, lige meget hvor mange faktorer der spiller ind som ikke er medregnet, stadig bare et fald på 4.
    Jeg har hverken lyst eller tid til frivilligt at udarbejde en mere grundig analyse, og som jeg sagde er det også blot et "skøn" - og det er bestemt ikke et ubrugeligt skøn, da, som jeg skriver, der bør tages forbehold for det manglende statistiske materiale.

• #114   9. okt 2014 #105. Ser du en lastbil eller bil med trailer kan du godt regne ud de nok ikke lige køre 130. Men ser man en motorcykel forventer man hastigheden er mindst det tilladte. Også er en MC køre meget mere udsat end man er i en bil eller lastbil. smiley

• #115   10. okt 2014 I Tyskland er det tilladt, at føre en 125 kubik MC selvom du kun har kørekort til bil. A1 har alle med bilkøerkort i Tyskland. Ligesom vi i Danmark har kørekort til lille og stor knallert, med vores kategori B. I Danmark må 16 årige køre på en knallert 30. Ergo max 30 km/h. I Tyskland må de 16 årige køre på 125 kubik MC. Danmark er dybt godnat. Det er det eneste EU land som har nægtet, at give 16 årige mulighed for, at tage kørekort til knallert 45 og lille MC. I stedet tuner de unge deres knallert og køre folk ihjel på cykelstien med en ekstrem høj fart...

• #116   10. okt 2014 Jeg kan hører der er nogle der aldrig har været unge!!!

Var du min knægt ville jeg fortælle dig konsekvensen - som man skal være klar til tage!!
    Dernæst ville jeg sige tænk dig om og kør forsvarligt!!!

Det drejer sig om at tænke sig om - hvilket der er for mange nybegyndere der nok ikke gør - og så bliver det farligt!

Jeg var som helt nybegynder ude at prøve en kammerats RSV Mille, den kunne mere end jeg kunne magte og det vidste jeg godt, så jeg kørte efter forholdene!!!

Fine fakta der er fundet på unge - men vil måske være mere interessant at kigge på det ældre publikum der får deres første motorcykel/generhverver sig en lille rap sag - det er vist dem der er impliceret i flest uheld - desværre!

Jeg kører selv Bulldog, er ret ligeglad med HK - for mig er moment det vigtigste = jeg havde nok aldrig købt motorcykel hvis jeg havde været nybegynder idag ellers havde det også været som dyb kriminel!

• #117   10. okt 2014 Et sundt og udviklende samfund kræver at der stilles spørgsmålstegn ved lovgivningen, Pernille.
    Og lige denne del af lovgivningen forstår jeg udmærket godt hvorfor så mange unge nægter at overholde.

• #118   10. okt 2014 Jeg synes med alt tydelighed, at denne tråd netop kræver at der er en lovgivning man kan forholde sig til. Om man så VÆLGER bevidst at bryde den er noget helt andet.
    Spørger har med alt tydelighed ALLEREDE VALGT at bryde lovgivningen og så er den vel ikke længere. Er der forskel på om det er 2.500 eller 7.000kr? Er det DET der skal til, for at vi holder os på lovgivningens kant?
    HVIS JA - så er det smart at have denne diskussion her i fora, der er åbent for alle - både politi og lovgivere.
    Vælger man at bryde loven, så må man tage konsekvenserne. Længere er den vel ikke.

Og til spørger - tror du ikke politiet fysisk kan se forskel på en 125cc eller cbr 600???

Det virker som om, du tror at bare den er droslet så må du køre på den når du er 19 år. Men desværre - lovgivningen er klar her:

18 År
    Kørekort til kategori A1 kan du tage, når du er fyldt 18. Kategori A1, også kaldet lille motorcykelkørekort, vil sige du må køre en 125 c motorcykel med max 11 kw. eller 14.9 hk. eller en trehjulet motorcykel med max 15 kW. eller 20,3 hk.

Altså ikke noget med droslede cc.

• #119   10. okt 2014 Over & out.... smiley

• #120   10. okt 2014 BUMP

• #121   10. okt 2014 smiley den her "debat" har lige underholdt mig i en halv time og hold kæft hvor er jeg glad for at der er så mange der har tid til at belære om hvor ulovligt/farligt det er for trådstarter, at han reelt spørger om konsekvenserne.. så syntes jeg da helt klart at han burde købe min gamle Volvo v40 t4 med 296 hk og køre alle andre ned og slippe afsted med det end køre sig selv ihjel på 2-hjulet.. (ironi kan forekomme) smiley

men nu vil jeg smutte igen og gå ud og stjæle en 1400 cmm superbike og køre så mange børn ned imens jeg taler i tlf. og kører uden hænder, og tager lige fortovet og rødt lys imens jeg er i gang... til grin...

• #122   10. okt 2014 Trådstarter vil nok hellere dø end at købe en Volvo....

• #124   10. okt 2014 Hold da på det her sætter godt nok folks pis i kog?? lad os nu sige en 18årig køber en 125cc der kan køre 120km/t og han køre ned gennem byen med 120km/t er den så ikke farlig pågrund at han har kørekortet til den. Og hvis den samme 18årig køre 50km/t på en 1000cc så er det pisse farligt fordi han ikke har et stykke papir i pungen hvor der står at han må.

En 1000cc fuldblods racer er ikke mere farlig end en puch maxi det er den der køre den der er farlig om han/ hun er 18 eller 60 er det lige farligt at køre forstærkt??

Og vil lige slå fast at jeg ikke spiller hellig jeg køre også forstærk men uden det farligt for andre ind mig selv??

• #125   12. okt 2014 Er det ikke lidt egoistisk at mene at det er iorden at køre stærkt når det kun er én selv der er mulighed for at det går ud over?

Jeg mener...... Det er jo ikke kun én selv det går ud over...... Der er eventuelle efterladte, eller store udgifter på sygehusene, efter et uheld.

Jeg kendte engang én der kørte galt på mc og fik amputeret sit ben derefter. Det havde jo voldsomme omkostninger for sygehusene, forsikringen, og for hans videre liv.....

Man kan da ikke bare sige >>det er mit liv, jeg tager det, om jeg vil<<

Det er jo strafbart at begå selvmord....

• #126   12. okt 2014 http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/ny-dom-g%C3%B8r-selvmord-til-en-menneskeret

Der tog jeg fejl........... ny dom (copy/paste) En ny dom fra Menneskerettighedsdomstolen slår nu fast, at selvmord er en menneskeret.

Så synes jeg bare at i skal vride rullen helt rundt når der ikke er andre i nærheden smiley

Kommentér på:
Bøde ang. HK som 19 årige

Annonce