{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

JoHa
JoHa
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31

Stiger afgiften mc'en bliver renoveret? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har i sommeren importeret en Ducati SS fra 96'.
Maskinen er købt, som et projekt, hvor den skal renoveres og formentlig bygges om til en café-racer.

Den blev købt meget billigt, og mit spørgsmål er derfor om afgiften vil stige, hvis jeg venter med at indregistrere den til efter ombygningen? for så vil den i princippet være mere værd?

Har prøvet at søge rundt, og beklager hvis jeg har overset det åbenlyse.

Håber I kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stiger afgiften mc'en bliver renoveret?
  • #1   22. sep 2014 For at ryde alle misforståelser væk,ville jeg kontakte told og skat.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #2   22. sep 2014 Ja hvis du har lavet den pæn, så den ikke er under middel, men middel, stiger afgiften 5 %

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #3   22. sep 2014 Jo længere væk fra original den er, jo mindre vil den være værd. Både i skats, men skam også i de fleste andre menneskers øjne.

Den ender på middel stand - det gør 90% af alle cykler idag.

• JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #4   22. sep 2014 Så i bund og grund er det billigst at betale afgift på den, INDEN ombygning? bare for at skære det ud i pap.

• #5   22. sep 2014 korrekt.

Før ombygning f.eks 90% af vurderet afgift

efter ombygning f.eks 100% af vurderet afgift.

Dette er blot et eksempel, men du kunne da være heldig og spare 5-10% af afgiften og ved 50.000 er det da 2.500 - 5000kr sparet.

• #6   22. sep 2014 JA!

• #7   22. sep 2014 Ved ikke hvor meget Skat er ude med riven for tiden. Men du skal også tænke på, at en stor ombygning af maskinen, måske vil kunne udløse en ny afgift. Og i det tilfælde ville det så være bedre at få den vurderet, efter ombygning.
    Men altså, det kommer jo helt an på hvad der indgår i ombygningen. Normalt skræller man jo en café racer. Så den burde jo blive mindre værd. smiley

• #8   22. sep 2014 Simpel og enkelt: Skat tager røven på dig alligevel.

Men det gælder om, at komme af sted med så grim en mc som muligt og derefter når regningen er betalt til skat, kan du tillade dig at gå i gang med den store renovering.

Vælger du så nogle år efter, at eksportere den.. Vil skat tage røven på dig igen, da skat er et røvsystem som ikke står til en skid ansvar i DK.

Men smil og vær glad!! Det gør de hver dag ved skat..

Kommentér på:
Stiger afgiften mc'en bliver renoveret?

Annonce