{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.969 visninger | Oprettet:

Stærkasser i Tyskland? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart en tur ned igennem Tyskland på min MC.
Efter hvad jeg har forstået, så har de en hel del stærkasser dernede. Kan de godt tage billeder af os motorcykler? smiley

Er der nogen herinde som har prøvet, at få en bøde tilsendt fra Tyskland, efter, at være blevet blitzet dernede?

Er der nogen der ved, hvad reglerne er i Tyskland?

I Danmark er det jo 30% klip og 60% Frakendelse. Og 30% på motorvej ligegyldigt hvad.

Er der nogen af jer der har prøvet, at få et kørselsforbud i Tyskland? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stærkasser i Tyskland?
  • #1   22. sep 2014 Jeg har ikke noget direkte svar til dig, men jeg er bkevet blitzet mangen gange dernede både i bil og på MC uden nogensinde at have fået en hilsen ud af et!

• #2   22. sep 2014 for et par år siden begyndte det tyske og danske politi at arbejde sammen, så nu FÅR man bøder fra overtrædelser i tyskland. hvorvidt de kan tage MC'er kan jeg ikke svare på.

• #3   22. sep 2014 Enkelte stærekasser har kamera både fremad og bagud, men det er bestemt ikke alle sammen. Tag dig dog i agt, og kør fornuftigt.
    De fleste i Harzsen området filmer kuin dit fjæs, men mener der er ét omkring Seesen som også nupper din nr. plade.

• #4   22. sep 2014 Du kan kun få bøde for ikke at overholde færdselsloven i D. Det koster ikke klip eller frakendelse

• #6   22. sep 2014 Tyskland har i hvert fald før haft en bagatelgrænse, for opkrævning af bøde i forbindelse med udlanske køretøjer. Mener det er/var? På 70 EU, og da deres bøder er lave i forhold til DK, så skal man køre noget for stærkt, før posten kommer med en hilsen.
    Bødetaksterne kan du se her:
    http://www.fartboeder.dk/fartboeder-i-tyskland.htm

• #7   22. sep 2014 I øvrigt bliver du stoppet i Tyskland, for en eller anden overtrædelse, så er det kontant afregning på stedet. Så hav´ kontanter i lommen smiley
    Og skal du videre til Holland, så hav´ mange kontanter i lommen ;(

• #10   22. sep 2014 Jeg er også blevet blizet nede ved mosel da jeg var på tur i foråret, omkring 120 i en 80 zone og jeg har ikke modtaget noget dernede. Vores guide sagde at han blev blitzet minimun en gang pr tur han kørte og havde aldrig fået en bøde fra en stærekasse. Derudover er fartgrænserne anderledes så for at du skal komme op på en stor bøde, skal der godt nok køres stærkt. smiley ( i sving osv. det er self nemt når det går ligeud)

• #11   22. sep 2014 Okay, mange tak for de seriøse svar, det var lige hvad jeg havde brug for. smiley

• #12   22. sep 2014 Blev blitzet 2 gange i sommers, og 3 gange på 2 år om vinteren - i bil..

Har aldrig fået noget, trods det nye samarbejde smiley

Kommentér på:
Stærkasser i Tyskland?

Annonce