{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

Knallert 45 til motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hey MCG
Er der nogen der har erfaring med at få en knallert 45 omregistreret til MC?
Helt præcist er det en aprilia SR50 Ditech, som jeg er blevet tilbudt billigt. Men er sådan set kun interesseret i den, såfremt den kan laves om til en MC. Den er ikke sjov med 45km/T.
Ved den i andre lande kører som MC, så der burde være en EU godkendelse til den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert 45 til motorcykel
  • #1   18. sep 2014 Glem det. Det kommer ikke til at ske.

  • #2   18. sep 2014 Altså du kan da få MC regget yamaha 4g osv. så hvorfor ikke en 45er ?

    FAt i den lokale synshal de burde vide lidt


  • #3   18. sep 2014 Jeg ville gå ind på scootergalleri og søge i forum, der er mange der har forsøgt sig med alle mulige årgange og typer af 45'ere.

    Min umiddelbare erindring siger mig det er et no go.
    Alt for meget bøvl.


  • #4   18. sep 2014 Hvis den findes som MC f.x. med større motor men samme stel så kan man gøre det .. kræver lidt papir arbejde og en snak med importøren da de skal sige god for det + hjælpe med lidt papire

    her er hvordan det gøres med en yamaha 4g.. Skulle være ca samme fremgangsmåde med en 45er

    http://knallertforum.dk/download/yamaha/Guide_til_registering_af_Yamaha_FS1_som_%20MC__Vers1.0.pdf


  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #5   18. sep 2014 Jeg spurgte engang ind til det, og svaret var at den skulle typegodkendes som MC, og det er meget dyrt. Ikke noget for private. Ville ellers gerne have haft min Piaggio Typhoon lavet til MC for ca 12 år siden smiley

  • #6   18. sep 2014 Benjamin .. Ikke alle kender de regler .. Selv vil jeg anbefale at stikke forbi synshallen på bygnaf i Haderslev de har været med til at få bla yamaha 4g på plader og kender en del til det

  • #7   18. sep 2014 Nu ved jeg selv samme model kører som MC i andre EU lande, så der burde kunne fremskaffes en godkendelse ganske let.
    Men jeg runder en synshal jeg har tiltro til.


  • #8   18. sep 2014 Gå ned og spørg i en synshal er IKKE farlige og de bider heller ikke og kan fortælle det rigtige svar

  • #9   18. sep 2014 Jesper [Helsinge] P Tag en af de synshaller der er nævnt i det med yamahaen de kender til reglerne ..

    Ofte vil du bare få et nej hvis de ikke kender reglerne .. nemmeste for dem smiley


  • #10   18. sep 2014 Langt de fleste Synshaller aner ikke hvad de snakker om, de kender reglerne for syn af nyere biler og mc'er. men så snart det er gammelt, specielt eller ikke har kørt i dk tidligere så kan det ikke lade sig gøre.
    Og det er vås, langt det meste der er godkendt i eu lande kan godkendes i dk, dog med den hage at det skal overholde eu-normen med hensyn til udstødningsgasser som var gældende på tidspunktet for første registrering.


  • #11   18. sep 2014 En 45 knallert er EF-typegodkendt som en 45 knallert deraf også navnet EU scooter.
    En gammel Yamaha 4 gears eller Honda DAX er ikke EF-typegodkendt.
    Omklassificering fra en køretøjstype til en anden kan kun tillades af trafikstyrelsen. Dertil komme der den nødvendige dok. for at den opfylder bestemmelserne som MC, omfattende bl.a. forureningsbestemmelserne. Det kan en synshal ikke selv vurderer. Eller rettere det må de ikke selv vurderer.
    Intet er umuligt i teorien, men jeg tror det bliver dyrere end en ny MC


  • #12   18. sep 2014 Steen P .. Nu er det så bare sådan at en MEGET stor del af 45erne også kan fåes som MC dog med flere ccm i motoren men ellers samme stel osv. Disse kan omregges med de rette papire

  • #13   18. sep 2014 Desuden siger bestemmelserne ordret:
    "Da det ikke er tilladt at foretage konstruktive ændringer på en knallert, er det ikke tilladt at ændre en lille knallert til en stor knallert eller omvendt."


  • #14   18. sep 2014 Læs nu hvad jeg skriver !
    Det kræver en omklassificering. Så start ved Trafikstyrelsen.
    Så tror jeg ideen stopper der !!!!!


  • #15   18. sep 2014 Den såkaldte meget store del af 45 knallert du omtaler der fås som MC er EF-typegodkendt som en MC og ikke en 45 knallert. Altså det er ikke den samme type køretøjs art.

    EF-overenstemmelsesattest kan udstedes og dermed benyttes som dokumentation
    for følgende køretøjskategorier:
    • Personbil M1 (inkl. tre-hjulet og »quadricykel«): EF-køretøjskategori M1,
    L5e (tre-hjulet over 400 kg) samt L6e og L7e (“quadricykel”).
    • Varebil N1 (inkl. tre-hjulet og »quadricykel«: EF-køretøjskategori N1, L5e
    (tre-hjulet over 400 kg) samt L6e og L7e (»quadricykel«).
    • Færdigopbygget personbil M2 med teknisk tilladt totalvægt på højst 3.500
    kg: EF-køretøjskategori M2 (højst 3.500 kg).
    • Motorcykel: EF-køretøjskategori L3e (to-hjulet), L4e (to-hjulet med sidevogn)
    samt L2e (tre-hjulet over 50 cm3) og L5e (tre-hjulet højst 400 kg).
    • Knallert: EF-køretøjskategori L1e (to-hjulet) og L2e (tre-hjulet højst 50 cm3
    samt el/diesel højst 4 kW).
    • Traktor til skov- og landbrug: EF-køretøjskategori T1, T2 og T3.


  • #16   18. sep 2014 Motorcykel: EF-køretøjskategori L3e (to-hjulet)

    Knallert: EF-køretøjskategori L1e (to-hjulet)


  • #17   18. sep 2014 Men netop fordi de findes som MC så kan de også omregges som sådan kræver bare lidt papir arbejde og kræver ikke konstruktive ændringer af scooteren

    F.x. runner 50ccm og 125ccm Ingen forskel overhovedet ikke engang bremser og 180ccm har lidt større bremser og kraftigere forgaffel samt 2 bagstøddæmper .. men stadig nøjagtig samme stel som 50ccm


  • #18   19. sep 2014 Fidusen er at man skal købe en mc og en 45 knallert som er ens bortset fra stelnummeret

    Så bygger man knallertmotoren over på mc stellet og så kører man på en mc der er nedgraderet smiley

    ..efter alt bøvlet.


    Så hellere en sælge den 45'er, købe mc udgaven og så løre på mcudgaven som den nu engang er skabt
    Medmindre der er noget specielt der trækker...


    Hvi det bar er fordi man har en 45knallert sol man hverken gider køre på lovligt eller ulovligt, så er det slet ikke vejen frem..

    Men for en dax, joooo ku jo være det var en man havde arvet som betyder noget for en smiley


Kommentér på:
Knallert 45 til motorcykel

Annonce