{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Afgift beregning. {{forumTopicSubject}}

Beregningen af afgifter på en ny motorcykel er følgende:

For nye motorcykler er afgiften 105 pct. af de første 9.100 - 25.400 kr. og 180 pct. af resten (2014). Kilde Borger.dk

Men er der nogen som ved hvad motorcyklen koster før afgifter lægges på.

Kan man finde/se en liste et eller andet sted på nettet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift beregning.
  • #2   8. sep 2014 hmm.
    en tabelle har jeg ikke .

men

hedder det ik som tommelfinger regel.

betal for 3 og få 1 ..

med afgift .

mvh

• #3   8. sep 2014 amerikanske salgshjemmesidder

desværre ikke BUSA,

ZX10R i usa = 11,999$ = 67800
    ZX10R i DK = 293.000

forskel: 4,3 gage så meget

• #4   8. sep 2014 pis.

• #5   8. sep 2014 Køretøj plus moms, også bliver der beregnet afgift af det.

• #6   8. sep 2014 Og fuck hvor er afgift latterligt.

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    dec 2008

Emner: 3 Svar: 9
    #7   8. sep 2014 Du kan ikke regne med priserne på amerikanske hjemmesider. Der skal told og moms på inden du betaler afgift. Det nemmeste er nok at ringe til en forhandler, der har den cykel du vil have og høre hvad den koster uden afgift.

• #8   8. sep 2014 Anders N, jeg kan ikke begynde at ringe rundt til alle forhandlere smiley

Det jeg godt kunne tænke mig at se er hvorfor ex. Harley Davidson motorcykler er så dyre set i forhold til andre motorcykler.

• #9   8. sep 2014 Du kan regne baglæns ud fra prisen inkl. moms og afgift

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    dec 2008

Emner: 3 Svar: 9
    #10   8. sep 2014 Ok, jeg gik ud fra det var fordi du var interesseret i at købe en ny MC.

Det er meget simpelt. HD'er er dyrere fordi producenten sælger dem til en højere pris end de fleste andre cykler. Det er ikke fordi den daske stat hader HD'er og giver dem yderligere skatter.

Høj pris fra producenten = Meget høj pris inkl. afgift.

Om prisen er højere fordi de koster mere at lave, eller fordi de ved de kan sælge dem til en højere pris, fordi der er folk som mig, der synes det er den eneste rigtige indenfor custom stilen er underordnet mht. afgifter.

Men det er rigtigt at du kan regne baglæns for at finde priserne.

• #11   8. sep 2014 afgiften er dejlig billig på en ældre HD. gav 0 kr for en sportster fra '72 smiley

• #12   8. sep 2014 Hvad motorcyklen koster? jamen det kan man evt spørge forhandleren om.

Hvad er det specifikt du skal bruge det til?

• #13   9. sep 2014 Ok så har jeg egenlig fået svaret.
    Jeg var kommet i diskussion med nogen Harley folk som sagde, at det var afgifter på Harley som gjorde dem så dyre. Men det er jo en "påstand" som kan diskuteret, da importøren/Harley Davidson som sætter udgangsprisen.

Jeg tror ikke en Harley er meget dyre at producere end andre store dyre motor cykler, men at man får lov til at betale kassen for deres "Brandt" derimod.

Kommentér på:
Afgift beregning.

Annonce