{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Pålideligheds"vurdering" {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg har haft en del problemer med min GSXR. I det 1½ år jeg har haft den har jeg ofte fundet mig selv, fastsiddende i nødsporet på en motorvej eller lignende.
Da det er min første motorcykel skyldes det vel til dels min manglende mekaniske viden. Jeg ved eksempelvis ikke om jeg har mislyde i motoren, om min affjedring gør sit arbejde ordentligt og om den 'trækker' som den skal.
Jeg har trods alt været i stand til selv at få den kørende igen når den har strejket, men tanken om at den til hver en tid kunne bryde sammen er desværre kommet ind på rygradden og det er ret spolerende for hele oplevelsen; jeg undlader helst at køre alt for langt væk, så jeg selv kan få den transporteret hjem når det går galt.

Udbyder mekanikere "vurderinger" eller "check" - Og kan sådan noget gøres indenfor 1-2 værkstedstimer, eftersom mit budget til motorcykler er rimeligt begrænset. Og kan jeg være bekendt at sige at "hvis du finder nogle fejl, så tager jeg den bare selv derfra" - og i øvrigt efterfølgende regne med at han gør det ordenligt, selv på trods af at han ikke får nogen "bonus" af at finde fejlene? smiley

Og er der nogen som kender en anbefalelsesværdig mekaniker, som kunne gøre det, omkring Storkøbenhavn, eller lidt syd for?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pålideligheds"vurdering"
  • #1   6. sep 2014 Hellere se om du kan finde en "kammerart" der har lidt forstand på maskiner.. f.x. en herfra siden

    Den med nødsporet kender jeg alt for godt .. Derfor valgt at køre på noget der kan fixes med en svensknøgle skruetrækker gaffa tape og halmbinder strik smiley og mekanikken er ikke meget mere kompliceret som en puch maxi smiley


  • #2   6. sep 2014 Du skal være velkommen i Odense.
    Hvis du giver Cola er det rigeligt smiley
    Spørgsmålet er om du tør køre herover smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #3   6. sep 2014 Jeg kunne sagtens kigge på den, men jeg er nødt til at vide lidt mere om hvad for problemer du så HAR haft med den og hvad der skulle til for at få liv i den igen.

    Hvis man skal starte fra en ende og kontrollere ALT, så er der nemt 5-6 timer i at adskille og kigge stik/ledninger, synkronisere karburatorer osv osv osv osv...

    Har du haft el problemer?
    Karburering?
    Eller er det muligt det har været temperatur problemer, som så er blevet "løst" ved at du bare har været længe nok om fejlsøgning til at den så er kølet ned og kan starte igen? smiley


  • #4   6. sep 2014 Tja, find en herinde som har en maskine magen til din og spørg om han gider køre en tur på den - så kan han fortælle dig om der er noget i vejen.

    evt forær maskinen et "service" hos en pro en gang om året, så du er sikker på alt er som det skal være, så får du hurtigt tilliden til maskinen tilbage smiley


  • #5   6. sep 2014 #2, mange tak - men det tør jeg sgu ikke. Jeg frygter meget at gå i stå midt på broen smiley

    #3 Det er pænt af dig!
    De problemer jeg tidligere har haft har været:

    - Utæt tankdæksel fra da jeg købte den, så der var en del vand i tanken. Jeg skiftede til et ulåseligt tankdæksel, skiftede tændrør og tømte tanken for vand og derefter kunne den igen stå i tomgang uden at gå i stå.

    - Ensretteren skiftede jeg, da den pludselig gik død på motorvejen, som følge af at den var holdt op med at lade. Jeg tror ikke den jeg satte på var OEM, da den kun kostede en femtedel af hvad de ville have for den hos den lokale Suzi pusher.

    - Choker kablet var tilrustet og ''huset'' knak. Det blev derefter skiftet, og det sidder, tror jeg nok, rigtigt.

    - Da den blev ved med at gå i stå, prøvede jeg at putte noget karburatorsprit i, og den kørte så nogenlunde i en periode, indtil den i sidste månede gik ud... igen..
    - Dertil tømte jeg tanken, rensede den indvendigt for rust (så godt jeg kunne, det er sgu svært). Benzinfilteret var eftersigende fint. Jeg forsøgte derefter at rense og oliere luftfilteret, som virkede ret tilstoppet. Jeg skiftede i øvrigt også tændrør igen.

    - Den har siden da ikke gået død, og jeg er som sagt ikke sikker på at der er noget "galt" med den. Jeg frygter det bare hvert eneste øjeblik på motorvejen - og jeg føler lidt at den går lidt ujævnt, men jeg er ikke sikker på om det bare er placebo.

    I min første sæson gik den ud uregelmæssigt. Efter jeg tømte tanken og skiftede tændrør er den kun gået ud på motorveje og motortrafikveje, efter jeg har kørt med jævn hastighed i en længere periode.

    #4 Tjoeh. Jeg forsøger bare at lave service selv for at spare pengene. Der er så meget jeg hellere vil bruge penge på smiley


  • #6   6. sep 2014 Når den dør på motorvej dør den så som at slukke den eller mister den gradvis pusten for så at gi op ? ... Om det er sidste så er det nok kaburatoren der skal kikkes på .. Evt nogen af dem (hvis den har mere som en)

  • #7   6. sep 2014 Til at starte med fik den først en underlig lyd, hvorefter den gik gradvist ud og til sidst døede. Så kunne jeg vente lidt og starte den igen og køre hjem.

    Efter jeg skiftede tændrør og tømte tanken for vand gik den kun gradvist ud på motorveje og motortrafikveje efter længere perioder med jævn hastighed.

    Jeg glemte at sige, at sidst jeg havde den skilt ad, da jeg rensede luftfilter, rensede tank indvendigt og endnu en gang skiftede tændrør - Da gik den ud ummidelbart efter at den havde fået en tur med høje omdrejninger (også gradvist). Den døde første gang ummidelbart efter jeg var kommet ned på motorvejen, og derefter ummidelbart efter at have fået en masse omdrejninger for at komme op på 130 igen.

    Jeg har selvfølgelig tjekket om der er gennemgang i vacumslangen til tanken smiley Men der har som sagt ikke været nogle problemer siden sidst.


  • #8   6. sep 2014 Glemte lige...

    Der har, så vidt jeg ved, ikke været nogle temperaturproblemer eller el-problemer (ud over ensretteren)

    Der var en som foreslog at jeg skiftede tændrør til nogle "varmere" tændrør sidst jeg var i problemer, da den gik ud hver gang den havde fået en tur med høje omdrejninger. Dog kunne jeg godt forestille mig at det var tændrørene som blev for varme, da den fik en for lidt luft på grund af luftfilteret, og tændrørene derfor blev for varme til at virke. - Jeg aner dog ikke om det er rigtigt, da jeg som sagt stort set er mekanisk spastiker smiley


  • #9   6. sep 2014 Og Sajmon, jeg ville være meget glad hvis du bare gad at køre en tur på den, for at kunne fortælle mig om der er nogle åbenlyse fejl eller tegn på at der er noget galt. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #10   6. sep 2014 Kan vi sagtens finde ud af...

  • #11   6. sep 2014 Det' fandeme pænt af dig! Du nævner bare tid og sted, så møder jeg glædeligt op! smiley

  • #13   6. sep 2014 Der er en udluftningsslange i bunden af tanken som der er fin gennemgang i. Jeg tænkte det samme, men jeg har tjekket det smiley Da den gik ud sidst prøvede jeg sågar at køre uden tankdæksel, men det er ikke vacum i tanken der er problemet.

  • #15   8. sep 2014 prøv at sætte hanen på PRI hvis den har sådan en indstilling , menbranen i hanen kan godt være blevet træt/stiv/utæt så den ikke lukker nok igennem, dog skal du huske at den bypasser reservetank smiley , er prøvet 5 km fra nærmeste tank smiley

Kommentér på:
Pålideligheds"vurdering"

Annonce