Pålideligheds"vurdering" {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Jeg har haft en del problemer med min GSXR. I det 1½ år jeg har haft den har jeg ofte fundet mig selv, fastsiddende i nødsporet på en motorvej eller lignende.
Da det er min første motorcykel skyldes det vel til dels min manglende mekaniske viden. Jeg ved eksempelvis ikke om jeg har mislyde i motoren, om min affjedring gør sit arbejde ordentligt og om den 'trækker' som den skal.
Jeg har trods alt været i stand til selv at få den kørende igen når den har strejket, men tanken om at den til hver en tid kunne bryde sammen er desværre kommet ind på rygradden og det er ret spolerende for hele oplevelsen; jeg undlader helst at køre alt for langt væk, så jeg selv kan få den transporteret hjem når det går galt.
Udbyder mekanikere "vurderinger" eller "check" - Og kan sådan noget gøres indenfor 1-2 værkstedstimer, eftersom mit budget til motorcykler er rimeligt begrænset. Og kan jeg være bekendt at sige at "hvis du finder nogle fejl, så tager jeg den bare selv derfra" - og i øvrigt efterfølgende regne med at han gør det ordenligt, selv på trods af at han ikke får nogen "bonus" af at finde fejlene?
Og er der nogen som kender en anbefalelsesværdig mekaniker, som kunne gøre det, omkring Storkøbenhavn, eller lidt syd for?
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
Den med nødsporet kender jeg alt for godt .. Derfor valgt at køre på noget der kan fixes med en svensknøgle skruetrækker gaffa tape og halmbinder strik og mekanikken er ikke meget mere kompliceret som en puch maxi
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Hvis du giver Cola er det rigeligt
Spørgsmålet er om du tør køre herover
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Hvis man skal starte fra en ende og kontrollere ALT, så er der nemt 5-6 timer i at adskille og kigge stik/ledninger, synkronisere karburatorer osv osv osv osv...
Har du haft el problemer?
Karburering?
Eller er det muligt det har været temperatur problemer, som så er blevet "løst" ved at du bare har været længe nok om fejlsøgning til at den så er kølet ned og kan starte igen?
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
evt forær maskinen et "service" hos en pro en gang om året, så du er sikker på alt er som det skal være, så får du hurtigt tilliden til maskinen tilbage
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
#3 Det er pænt af dig!
De problemer jeg tidligere har haft har været:
- Utæt tankdæksel fra da jeg købte den, så der var en del vand i tanken. Jeg skiftede til et ulåseligt tankdæksel, skiftede tændrør og tømte tanken for vand og derefter kunne den igen stå i tomgang uden at gå i stå.
- Ensretteren skiftede jeg, da den pludselig gik død på motorvejen, som følge af at den var holdt op med at lade. Jeg tror ikke den jeg satte på var OEM, da den kun kostede en femtedel af hvad de ville have for den hos den lokale Suzi pusher.
- Choker kablet var tilrustet og ''huset'' knak. Det blev derefter skiftet, og det sidder, tror jeg nok, rigtigt.
- Da den blev ved med at gå i stå, prøvede jeg at putte noget karburatorsprit i, og den kørte så nogenlunde i en periode, indtil den i sidste månede gik ud... igen..
- Dertil tømte jeg tanken, rensede den indvendigt for rust (så godt jeg kunne, det er sgu svært). Benzinfilteret var eftersigende fint. Jeg forsøgte derefter at rense og oliere luftfilteret, som virkede ret tilstoppet. Jeg skiftede i øvrigt også tændrør igen.
- Den har siden da ikke gået død, og jeg er som sagt ikke sikker på at der er noget "galt" med den. Jeg frygter det bare hvert eneste øjeblik på motorvejen - og jeg føler lidt at den går lidt ujævnt, men jeg er ikke sikker på om det bare er placebo.
I min første sæson gik den ud uregelmæssigt. Efter jeg tømte tanken og skiftede tændrør er den kun gået ud på motorveje og motortrafikveje, efter jeg har kørt med jævn hastighed i en længere periode.
#4 Tjoeh. Jeg forsøger bare at lave service selv for at spare pengene. Der er så meget jeg hellere vil bruge penge på
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Efter jeg skiftede tændrør og tømte tanken for vand gik den kun gradvist ud på motorveje og motortrafikveje efter længere perioder med jævn hastighed.
Jeg glemte at sige, at sidst jeg havde den skilt ad, da jeg rensede luftfilter, rensede tank indvendigt og endnu en gang skiftede tændrør - Da gik den ud ummidelbart efter at den havde fået en tur med høje omdrejninger (også gradvist). Den døde første gang ummidelbart efter jeg var kommet ned på motorvejen, og derefter ummidelbart efter at have fået en masse omdrejninger for at komme op på 130 igen.
Jeg har selvfølgelig tjekket om der er gennemgang i vacumslangen til tanken Men der har som sagt ikke været nogle problemer siden sidst.
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Der har, så vidt jeg ved, ikke været nogle temperaturproblemer eller el-problemer (ud over ensretteren)
Der var en som foreslog at jeg skiftede tændrør til nogle "varmere" tændrør sidst jeg var i problemer, da den gik ud hver gang den havde fået en tur med høje omdrejninger. Dog kunne jeg godt forestille mig at det var tændrørene som blev for varme, da den fik en for lidt luft på grund af luftfilteret, og tændrørene derfor blev for varme til at virke. - Jeg aner dog ikke om det er rigtigt, da jeg som sagt stort set er mekanisk spastiker
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
Pålideligheds"vurdering"