{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

regeringens nye finanslov " bøde delen" {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige siddet og læst EB om de ca 600 mio de skal skaffe ved at udskrive flere bøder.

jeg mener PERSONLIGT at det er forkert at budgettere med det. for så handler det ikke alene om trafiksikkerhed. men om at få nogen penge i kassen.

har jeg overset noget. eller er det sådan det reelt set forholder sig???

Jeg opretter det her på MC galleri fordi bilgalleriet vil jeg næppe forvente ordentlige svar på. og politisvin osv gider jeg ikke læse 19000 gange:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regeringens nye finanslov " bøde delen"
  • #1   26. aug 2014 det er der ikke noget nyt i

• #2   26. aug 2014 Jeg er først blevet opmærksom på det nu... men det er stadig en forøgelse på 30% i det punkt alene. det går fra 2 milliarder til 2,6 milliarder

• #4   26. aug 2014 Fordi bøde indtægter bliver indregnet i fremtidige budgetter, og mangler der 600 mio. et sted påregner man så med at kunne indrive dem et andet sted. Når nu det ikke er særlig populært at snakke om højere skatter op til et folketingsvalg, så er der ingen der notere sig skjulte skatter indrevet i form af bøder, for har folk fået en bøde har de jo nok selv været ude om det, men når man samtidig ser det i lyset af politiets meget dårlige opklarings procent af indbrud, overfald og brugstyverier, så ser det meget grimt ud at de står og krasser politikkernes løn ind på landevejene.

• #7   26. aug 2014 Et fact er jo at uanset hvor og hvornår de laver fart kontrol e.l. så er der nogen der ryger i fælden

Så flere kontroller så skal de penge nok komme i kassen for danskere kan IKKE køre pænt

• #9   26. aug 2014 Vi er nu 5,6mio i DK, så kun lidt over 100kr pr mand i bøde. Bare ved skolestart, påske og julefrokoster hentes en stor del af dem.
    Der skal budgetteres med de penge, eftersom de ved, og regner med de ryger i kassen.
    Hvis de fjerner de 600mio kr som indtægt i budgtette, så giver det jo et underskud. Dvs at så skal der spares andre steder, eller hæves på skatten/afgifter på indtægtssiden, for at der er balance i budgettet.

• #12   26. aug 2014 Jo det var nemmer men det er da sjover at sparke på folk der lægger ned. Der kunne spares så mange penge vis vi skrotter sådan noget som ulandsbistand og vi kunne få lukket grænsen igen

• #13   26. aug 2014 Vi ku' også finde en alternativ løsning til at købe jægerfly til 30 milliarder, eller 30 000 millioner, om man vil.

• #14   26. aug 2014 Det kommer absolut ikke bag på nogen. Der er ingen grænser for hvad man kan få gennemtrumfet i trafiksikkerhedens navn, når der skal kræves penge ind.

Ja, man kan bare lade være med, at køre for stærkt. Det er jo sådan set ikke forkert.

Men det er egenligt ikke dét, der handler om. Når man budgetterer med en kæmpe indkomst fordi befolkningen ikke overholder gældende lovgivning, så bør man nærmere kigge på selve lovgivingen fremfor dem, der overtræder den.

Man kunne også brandbeskatte for at trække vejret og så kan folk jo bare lade være med, at trække vejret. Det er cirka et ligeså godt argument som politikernes.

• #15   26. aug 2014 Vi bliver styret af en flok diletanter som i bund og grund intet kender til et normalt budget.

• #16   26. aug 2014 Og hvad fanden er nu det de nu bruger skattepenge på "dukkepartiet" com on men jo vi smider da lige 300.000 i hovedet på dem

• #17   26. aug 2014 Men Det er jo kultur

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #18   26. aug 2014 Bøder har efterhånden karakter af skatteopkrævning.
    Det er jo ikke alle 5,6 mio der har kørekort.
    Kunne vi slippe af med de 0,6 mio, har vi sparet 50 mia..
    Kan vi ikke snart få at vide hvor mange penge staten max er i stand til at bruge, jo alle dem de kan kræve ind.

• #19   26. aug 2014 Man kan jo bare køre inden for grænserne, så er der jo intet at bekymre sig om?

Det er da klart at man budgettere med en forventet indtægt, det gør de fleste vel...

Min stemme ligger ikke ved den nuværende regering, så det er ikke for at tage nogen i forsvar. Jeg kan bare ikke se problemet med det.

600 millioner er jo egentlig også ''småpenge'', sammenlignet med så meget andet.

• #20   26. aug 2014 Pengene må jo skulle findes et eller andet sted. Og jeg ser da hellere, at de henter 600 millioner ekstra ved folk som er lidt for ivrige på højrefoden, frem for at spare andre steder hvor pengene kunne gøre bedre gavn.

• #21   26. aug 2014 Der er jo bare én ting at gøre, når polisen jagter en - give mere gas.

• #22   26. aug 2014 Som alle ved, og kan se, holder politiet der hvor der er størst chance for at fange nogle, der ikke lige holder øje med hastigheden. Har tit set de holder hvor der aldrig er sket nogle uheld. ' Men det er og bliver en penge maskine, og folk bliver ikke bedre af at få en bøde, men det kan være de køre langsommer næste gang.
    Selv køre jeg `bevist for stærkt` der hvor de ikke holder og forholdene er til det.
    Men kommer der fere på sygehuset, til skade, giver det også en besparelse.

• #23   27. aug 2014 21 modent

• #24   27. aug 2014 23> Nej, det er det bestemt ikke - men det er jo desværre sådan man er nødt til at tænke om regeringens tåbeligheder.

• #25   27. aug 2014 # 13

De skal jo forsvare os mod den Russiske invasion.
    Sjovt nok, er Rusland og USA er nogle af verdens største våben producenter og er begge hovedansvarlige for hvad der forgår i Ukraine smiley

• #26   27. aug 2014 Der er så mange der bryder færdselsloven (grove forseelser, overfor rødt, kører uden gyldig forsikring og syn, alt for høj fart) uden at blive straffet i det, måske det øgede "budget" betyder at politiet vil blive bedre til at fange dem? Og jo, når kørerkortet ryger så bliver folk sgu som regl stoppet i at bryde loven.

Det synes jeg godt om..

Omvendt mener jeg vi bør følge Colorados eksempel med legalisering af hash, fordi forbud på dette "marked" kun opfordrer til kriminalitet.

• #27   27. aug 2014 ALT skal være lovligt. Så spare vi også alle de danske fængsler væk ! smiley

• #29   27. aug 2014 #26: Skal hårdere stoffer, som også sælges via organiseret kriminalitet så også legaliseres af samme årsag?

• #32   28. aug 2014 Søren- Det var ikke for at dreje debatten! Det emne er diskuteret.

jeg synes folk skal se det fra en anden vinkel med det budget. Det er altid så meget brok herinde over nye love, regler, kontroller osv osv..

Måske det er i sidste evne til gavn for samfundet, og i øvrigt besluttet af de politikere som folk (i) stemmer på.

Jeg så gerne mere kontrol på vejene, og betaler gerne min bøde hvis jeg for trillet får stærkt rundt.

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #33   28. aug 2014 Ganske for nylig hade folketinget lavet en aftale med samfundet. Højere hastighed (130) på motorveje og højere straffer for at bryde trafikloven til modvægt.
    De fleste mente at det er OK. Og så kom der masser af skilte med 110 på motorveje så det er ganske få steder i riget man må køre de lovede 130. Svindel !

• #35   28. aug 2014 Søren P> Spot on - man kriminaliserer halvdelen af befolkningen, fordi man regner dem ind i et budget, og overvejer slet ikke, om lovgivningen MÅSKE er forkert.

• #36   28. aug 2014 Hvad vil de gøre hvis vi alle kører pænt fra nu af...???

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #37   28. aug 2014 Alle udgifter under 1 mia er "småpenge ud af et budget på bla bla, man skal være økonom for at være så dorsk, kan man spare 600 mill 10 gange er det ikke småpenge.

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #38   29. aug 2014 Er det ikke kriminelt at skabe love der kriminaliserer samfundet for at opnå økonomiske fordele???

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #39   29. aug 2014 Nu er det jo desværre så sygt, så politiet rent faktisk arbejder på provision, hvad angår det med at knalde bøder ud.

Den enkelte afdeling eller station, får budgetter som de skal overholde - og kan de overgå disse mål med x%, ja så får de sku BONUS!

Det virker i mine øjne sygt, men er jo også med til at betjentene har sværere og sværere ved at uddele en advarsel.
    - kedelig samfunds udvikling i mine øjne.

Er selv blevet knaldet, godtnok i båd, et sted hvor der var indført nye skrappere regler end andre steder - kun lige 8 dage før jeg blev stoppet.
    - regler jeg og mange andre ikke anede var der, de burde jo have givet os advarsler - men benyttede istedet muligheden for at styrke indtjeningen.
    - DÅRLIGT politiarbejde hvis man spørger mig, og så har de svært ved at forstå at opbakningen til politiet er faldende ???

Kommentér på:
regeringens nye finanslov " bøde delen"

Annonce