2.422 visninger
|
Oprettet:
Horsens: Friis MC lukker - hvad nu? {{forumTopicSubject}}
Så lukker Friis MC
http://www.magacin.dk/motorcykler/nyt-stort-honda-samarbejde-i-jylland/ar5956/
Hvad tænker i andre her fra Horsens?
Jeg har stadig garanti på min MC, men ifølge importøren skal den på autoriseret værksted.
http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=57
En ting der er helt sikkert: Den kommer ikke op til Bdr. Jensen! Så enten skal jeg se bort fra garantien og køre til vores eneste tilbageværende MC forhandler CVP.
Ellers skal jeg på langtur måske til Rydbergs?
Hvad er der ellers af muligheder, og hvad tænker andre Midtjyske Honda kørere?
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
-Har kun hørt godt om Rydberg, så der tror jeg roligt du kan køre op.
feb 2014
Emner: 5 Svar: 47
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
Jeg kører selv gladeligt fra København til Odense for at få serviceret min Aprilia et ordentligt sted. Forhandleren her ovre får ikke lov.
feb 2014
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
Dem er jeg ihvertfald glad til.
Synes da alt lukker i Horsens.
Købte desværre bil ved andreas-v med de 6 mdrs garanti. 2,5 mdr efter køb lukker biksen og jeg kunne skyde en hvid pil efter den garanti jeg gav merpris for, end hvis jeg havde handlet privat. Og røvhullerne vidste sq godt at lortet ville lukke. De ville da bare have lortet ud af døren i en helvedes fart.
Og nej brdr Jensen har jeg hørt rigeligt negativt om til at turde efterlade min mc hos. Ærgerligt hvis der ikke er hold i al den negative omtale. Men mon ikke der er noget om det, når nu man ser så mange utilfredse kunder.
apr 2014
Emner: 5 Svar: 103
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
Hvorfor er det sørgeligt?
(Jeg er ikke kunde hos Brd. Jensen)
Jeg lever selv i en hård konkurrencepræget branche, så jeg har bestemt forståelse for hvor hårdt det kan være. Dog må jeg ærligt erkende at det er på tide at nogle af de Danske forhandlere vågner op(Kender intet til Friis MC). Vi lever i en tid med konstant forandring, og det kræver at man tilpasser sig de udfordringer man møder på sin vej. Det er ikke som i gamle dage, hvor man kunne lave en fuldstændig lineær strategi og så holde sig til den. I dag må man være dynamisk og tilpasse sig. Bliver man fornærmet og skylder skylden på kunderne, som jeg hører mange forhandlere gøre, ja så har man tabt på forhånd.
Igen, jeg kender intet til Friis MC, så dette handler ikke specifikt om dem, dette er mere end generel observation.
feb 2014
Det er sørgeligt forbi vi forbrugere får færre muligheder for at vælge hvor vi vil handle. Jeg er helt enig i din betragtning om at der er behov for forandring og tilpasning. Men bottom line er: Færre forhandlere er = færre valgmuligheder = skidt for os forbrugere.
Og her < > kan i så selv indsætte alle de parametre i har lyst til kan værre årsag til at vi nu har færre forhandlere end for 10 år siden. Det er i bund og grund noget der bør diskuteres i andre tråde. Lad os holde denne tråd på sporet: Midtjylland har mistet endnu en forhandler hvilket alternativer har vi nu?
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
Så kunne godt tænke mig at vide hvorfor du siger du på ingen måder vil køre til dem?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Vi er til dels selv skyld i at forhandlerne må lukke, når vi lægger vores køb på udenlandske netbutikker.
Hvis Brdr. Jensen er så dårlige som nogen påstår, så ville de ikke have så stor en forretning, for så ville der ganske enkelt ingen kunder være i butikken.
Ganske få dårlige oplevelser kan hurtigt give et dårligt ry, som kan være meget svært at få rettet op igen.
Jeg kender dem ikke og har aldrig været i deres butik, men kender da flere der har været ganske godt tilfredse og jeg ville selv ikke have noget imod at lave en handel med dem, hvis køretøjet står der til den rette pris.
Man skal selvfølgelig se sig godt for, men det skal man jo også hos andre forhandlere.
feb 2014
Enig!
Det er rart at se at der er nogen der er godt tilfreds med Brdr. Jensen.
Det er fint at få de positive historier frem, så det hele ikke drukner i negative rygter.
MEN: For mit eget vedkomende. Så har jeg bare ikke tillid til dem, og derfor kommer min MC ikke til service hos dem.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Har ikke så gode erfaringer med værkstedet hos Rydberg.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 15
Kørte til KS Motor på Dandyvej i Vejle og magen til ringere service skal man da vist lede længere efter. Der stod én fra butikken udenfor og drak kaffe/røg en cigaret/snakkede i mobil, nå men jeg tog da hjelmen af, og tog selv en ½ cigaret, gik indenfor for at kigge rundt i en butik hvor jeg aldrig havde været før.
Der sad mennesker bag skranken, de snakkede med hinanden og i tlf, og da jeg kiggede tilfældigt på mit ur da jeg gik ind, ja så kunne jeg efter 20 min. i butikken sige til mig selv; hvorfor var der ingen der sagde goddag, sagde hej, er der noget vi kan hjælpe med ????
Det kalder jeg dælme dårlig service
Kører selv Kawasaki og var bare på tur, men skal jeg nogensinde købe en Yamaha så bliver det IKKE DER.
( P.s Kan godt forstå, at Mc Folk køber deres tøj/hjelme på nettet, hvis serviceniveauet ikke er højere end det jeg oplevede den dag i Vejle)
maj 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
Meeen anyways, der var nok også en grund til at de gik konkurs første gang
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.075
Jensen kan tilbyde en tur på en cykel magen til den du ønsker at købe, Det kan INGEN andre i samme omfang. Og det ser jeg som et kæmpe +.
Mvh Brian
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
Jeg købte selv cykel ved Friis fik en god behandling så det er en skam at de lukker men omvendt har jeg ikke noget dårligt at sige om brdr Jensen.
Men hvor om alt ting er så må man sku tage hatten af for brdr Jensen at de kan banke en så stor butik så relativt kort tid og på en marked der er presset i forvejen.
Man må side nogle gutter der har styr på det der forrentnings halløj
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 15
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 71
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 710
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 117
Var vi alle enige ville vi alle kun benytte værksted A og kun købe motorcykler i butik B. Dette vil ikke gavne konkurrencen for forbrugerne.
Sådan vil det forhåbentlig vedblive med at være.
Faktisk er det en tåbelig diskussion. Svarer lidt til at alle andre også skal have yndlingsfarven BLÅ lige som mig, for ellers er de nogle tåber.
Horsens: Friis MC lukker - hvad nu?