{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Sara H
Sara H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ladies: gode råd søges vedr. udstyr til damer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny på MotorcykelGalleri og netop gået i gang med kørekortet. Jeg efterlyser gode råd fra andre kvinder i forhold til det bedste udstyr og beklædning - hvad kan I anbefale, og hvor ville I købe det?

Jeg kommer til at køre delvist som pendler; dvs. 80 km til arbejde på landevej og motorvej (og over Øresundsbroen) og delvist hyggeture på landevej. Jeg overvejer at investere i en ny Honda 650f og vil gerne have udstyr i sport/race kategorien med høj grad af sikkerhed (og helst ingen blomsterranker, pink læder og/eller frynser).

Jeg har overvejet en 2-delt læderdragt, som kan lynes sammen men overvejer nu også tekstil/Goretex pga. bekvemmelighed og evt. regn på turen (eller evt. læderjakke og tekstilbukser, som også kan lynes sammen?). Af mærker har jeg kigget på AlpineStars og Dainese men har ingen præferencer...

- hvad har I gode erfaringer med, og hvor kan man evt. købe det i hovedstadsområdet (eller på nettet)?

Tak for hjælpen smiley
/Sara H

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladies: gode råd søges vedr. udstyr til damer
  • #1   14. aug 2014 det kan måske være svært at råde dig om hvor du skal handle, hvad nu hvis du bor i Skagen så er det måske dumt at anbefale dig at handle i Rødby.
    Men jeg vil absolut handle i en fysisk butik så jeg kan prøve om tøjet passer.
    Samt vil jeg anbefale dig tekstil pga. regn, og det er i dag lige så stærkt som læder
    Om valg af mc- Ja absolut Hondaén eller evt. Yamaha mt7
    mvh

• Sara H
    Sara H Tilmeldt:
    aug 2014

#2   14. aug 2014 Anbefalingerne til fysiske butikker i Hovedstadsområdet smiley

• #3   14. aug 2014 du kan evt. prøve Louis på Søborg hovedgade (Louis.dk) husk at tjekke åbnings tider, og hvis du kommer fra centrum så ligger jaguar butikken ca. 100 meter før på modsatte side

• #4   14. aug 2014 hvis du kan vente til omkring januar så har de fleste udsalg, så er der feks.
    Aagesen, Enghave motor samt touringshop (Hvidovre, Vesterbro og Glostrup)
    de har alle et rimeligt stort udvalg

• #6   14. aug 2014 Hej Sara.

Nu ved jeg ikke hvor stor du er, men min kæreste har en super fed læderdragt til salg, som måske kunne være noget.
    Jeg ved du ikke efterspørger folk der vil sælge. - Men vi har sammen erfaret at udstyr til piger/kvinder er svært at finde. Og især svært af finde et ordentligt udvalg af.

Tag et kig, og hvis det er noget så skriv en PM. Ellers så held og lykke med jagten, selvom det ikke bliver super nemt. smiley

• #7   14. aug 2014 Jonas pas nu på busa ikke kommer efter dig når du laver hans kommentar smiley

• #8   14. aug 2014 Jeg er virkelig glad for mit dainese goretex, men koster også knap 10000kr for buks og jakke

ellers vil jeg råde dig til at kigge på lindstrands eller rukka

det virker bare....

• #9   14. aug 2014 Gore tex tøj er det eneste rigtige til den slags kørsel du nævner. Rukka er nok det bedste der kan købes for penge. Evt hos aagesen. Men andre producenter har også gode sæt. Dainese er bestemt også et godt bud. Jeg vil anbefale dig at købe det rigtige Gore-tex, og ikke noget der ligner, dry-tex, rain-stop eller hvad det nu hedder.
    Producenten af Gore-tex ved at deres produkt er det bedste, og de stiller derfor nogle ret skarpe krav til de tøjproducenter der ønsker at anvende Gore-tex membranen.

• #11   14. aug 2014 Jeg melder mig lige i koret: Hvis du (også) skal bruge den til pendling, skal du vælge noget med en vandtæt membran i - det med regndragt udenpå læderdragten er noget hø! Det er ligesom med paraplyer: når du ikke bruger regndragten, så regner det og når du gør, så holder det tørt og du kamp-sveder! Køb noget vandtæt tekstil og kør ubekymret ud i måske-regnvejr, det ville jeg ønske, at jeg havde gjort smiley Vælg i øvrigt noget i lyse farver med god ventilation, så det også fungerer i varmen.
    Og huske at prøve indtil du finder det rigtige, for med tekstil mener jeg, at der er større tendens til, at beskytterne ikke sidder som de skal.

• #12   14. aug 2014 BTW en info som mange ikke ved om deres lædertøj

Lædertøj der er gennemvåd, hvilket sker rimelig hurtigt i regnvejr, den beskytter lige så godt som hvis du viklede dig ind i vådt toiletpapir

• #13   14. aug 2014 Dæk manden vis det der er sandt hvorfor køres der så mc sport i læder i regnvejr??

• #14   14. aug 2014 de har regndragt udover

• #16   15. aug 2014 Når ja kan jeg godt se det kan de nemlig sagtens tage på inden dragten er blevet våd self mens de køre haha smiley

Og tekstil kan ikke tåle sol for så knækker det haha

• Sara H
    Sara H Tilmeldt:
    aug 2014

#17   15. aug 2014 Tusind tak for alle de gode råd! Jeg må ud at prøve lidt forskelligt - både læder og tekstil, hvis budgettet er til at have to udgaver til sol og (måske)regn smiley

• #18   15. aug 2014 Låner lige tråden til et tillægsspørgsmål:

Min datter har meget kraftigt og meget langt hår. Findes der styrthjelme med plads til fletning/pisk/hestehale?

Nogle der er bedre end andre?

• #19   16. aug 2014 Dannie og KJJ92K

jamen det er hvad en af markedet førende producenter har fortalt mig, så det er hvad jeg kan erfare, har ingen praktisk erfaring på det punkt

men jeg VED at i motogp kører de i gennemsigtige regndragter når de kører i regn.

• #20   16. aug 2014 @Dækmanden.

Det du VED er desværre ikke sandt smiley

Hvis nogen køre med regndragt, Så er det for ikke at blive våd ( og kold ) det har ikke noget med beskyttelsen at gøre smiley

• #21   16. aug 2014 meget muligt en våd dragt ikke beskytter lige så godt som en tør men den er stadig langt bedre end et par andmindelige bukser og en tyk trøje

• #22   16. aug 2014 Sakset fra MotoGP's hjemmeside:

Plastic wet weather rain suits can be worn by the riders over their suits to prevent the leather from absorbing water and becoming sodden, which could double the weight of the outfit and would be a clear hindrance to any competitor.

- Ikke noget om at læder mister sin beskyttende egenskab i våd tilstand..

• #23   16. aug 2014 nej memn tungere er også = hårdere styrt så både og

Kommentér på:
Ladies: gode råd søges vedr. udstyr til damer

Annonce