1.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ducati Panigale 1199 som første MC'er? Ducati Panigale 1199 som første MC'er?

Kære MC-galleri,

Jeg er 28, og tog kørekort til motorcykel for 3 år, og har aldrig ejet en MC før.

For knap en måned siden arvede jeg en Ducati Panigale 1199 af et MC-entusiastisk familiemedlem.

Selv er jeg vild med cyklen, ikke mindst fordi den er et godt minde om den afdøde. Den er dog noget kraftig at starte med,

så mit spørgsmål er: Mener I jeg bør sælge MC'en og anskaffe en anden og mindre cykel? Eller kan jeg beholde Ducati'en og lære at blive en god motorcykelist på denne?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati Panigale 1199 som første MC'er?
  • #1   11. aug 2014 Kommer vel også an på hvordan man køre den smiley

Det kommer i langt de fleste tilfælde an på ham der sidder og vridder håndtaget smiley

Behold den og lær den og kende.

• #2   11. aug 2014 havde helt klart beholdt.... bare fordi jeg kunne smiley

• #3   11. aug 2014 Man sælger ikke sådan en smiley

• #4   11. aug 2014 Det er en hidsig satan, ville personlig starte på 899 istedet. 1199 har større optræk og flere heste. men fed maskine. kører 848 nu og skal nok have 1199 til næste år smiley

vi kan godt bytte hvis det er;)

• #5   11. aug 2014 Hvis du kan finde ud af at beherske dig, så er det jo i teorien fuldstændig ligegyldigt at den har en helveds masse heste!! Det er jo en topmoderne motorcykel som garanteret kører som en fucking DRØM!
    Jeg ville nok selv stå i et ret stort personligt dilemma hvis jeg stod i den situatioln smiley Men at sælge sådan et bæst.. my god jeg tror jeg ville fortryde det smiley

• #6   11. aug 2014 Hejsa

Uha tæt på 200 hk som første bike ? Tjaa synes nu mine 151 hk på hjul efter 10 år med R1'er stadigvæk kan få pulsen på 200 og stor respekt !

Hvis du vil sælge den ? kender jeg en Ducati gut som muligvis er køberen, hvis prisen er ok.

Hilsen
    Carsten

• #7   11. aug 2014 har du forresten skiftet navn lars ? du hed thor for 3 år siden og sagde du havde købr en ducati 1098

• #8   11. aug 2014 Du skal HELT klart beholde Duc-en, til senere brug..!!
    MEN du lærer aldrig at køre motorcykel, hvis ikke du finder en god mellem klasse motorcykel og træder dine "barnesko" i. Altså noget 500-600 ccm, der styrer godt og er meget håndterbart. Her findes et bredt udvalg til små penge, f.eks. Suzuki GS500,GSXF600, SV650, Honda CBF500, CBF600 og lign.
    SV650 vil være et rigtigt godt bud, da du så også lærer at køre/håndtere en V2 motor og så styrer den faktisk rigtigt godt. Så en rigtigt god lærecykel for en kommende ducatista.
    Men for guds skyld - start IKKE op på Duc-en. Den er alt for voldsom og kontant til en begynder/uerfaren. Du vil ende med at blive bange for den og så vil du aldrig komme til at opleve det guddommelige ved at køre Ducati !!!!!
    LÆR at køre motorcykel før du sætter dig på den....

• #10   11. aug 2014 Behold den og køb en billig cykel under 20k til første sesson.

Har du tjekket hvad du skal give i forsikring på den ? smiley

• #11   11. aug 2014 Hvis du synes at en F1 på plader er en fin begynderbil, så start med Duc'en. Selvom du er 28, og der nu er forbindelse i hjernen mellem handlingsklappen og konsekvensklappen, så ville jeg råde dig til at tage den første sæson på noget lidt mindre dramatisk. Der er stort udvalg i MC'er på 50-60 HK, og det er rigeligt til at man kan få klamme håndflader.

• #12   11. aug 2014 Prøv at forsikre den, så behøver du ikke længere tænke over det smiley

• #14   12. aug 2014 Hehe sjovt du skriver det Jakob prøv at se hvad du har svaret drengen i hans tidligt tråde smiley

Og sjovt alle de negative råd bliver slette men det lære du nok du bliver en smugle mere erfaring inde Troll området smiley smiley

• #15   12. aug 2014 Du er 28 - altså ikke helt knægt!

Det er en voldsom cykel - husk det

Den er et godt minde -behold den

Skaf event. en mindre at lære på, eller start på Ducatien, men husk altid - du skal køre med den - ikke omvendt!

• #16   12. aug 2014 Sæt den på lager, helst i stuen hvor du kan nyde synet af den, og køb dig så en lille let og sjov mc at starte ud på for at lære hvad det går ud på inden du sætter dig op på det hysteriske bæst smiley

Der findes 3 kategorier af mc folk.

Dem der kan køre mc.
    Dem der kan betjene en mc.
    Og dem der aldrig lærer det.

Hvis du starter ud på den der er der god chance for at du kommer til at tilhører kategori 3.

• #17   12. aug 2014 don't feed the trolls smiley smiley

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

Emner: 5 Svar: 103
    #18   12. aug 2014 Jeg tror godt i kan regne med dette opslag er pis, hvis i altså kigger lidt rundt på hans profil......

• #20   12. aug 2014 Hvis du beholder den, så tag lige på kørekursus, ikke? smiley

Snak med Aon forsikring

Kommentér på:
Ducati Panigale 1199 som første MC'er?

Annonce