{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Ryst i din bandit? {{forumTopicSubject}}

Inden vi starter, jaja jeg ved godt det ikke var det du tænkte på først smiley

Ville bare høre om jeg er den eneste der har en Gfs 600 bandit der ryster en del i styret? Den har nogle forskellige sweetspots med omkring 3-4000 omdr. og ved 7000 omdr. ryster den overhovedet ikke.. Men på det fleste andre tidspunkter bliver man totalt smadret i hænder og fingre.. Er der et specielt trick til at stoppe det eller?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryst i din bandit?
  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #1   7. aug 2014 mange nybegyndere har problemer med rystelser, grundet de holder for stramt på styret. en 4 cylindret række motor kan godt vibrere en del i visse omdrejningsområder.
    Hvis ikke det er det, så start med at tjekke motorophæng osv om der er løse bolte.
    er der lyde? kører den godt?


  • #2   7. aug 2014 Ryster, så er der noget galt med styretøjet. Evt dæktryk.
    Vibrerer ved bestemte omdrejninger uanset gear, så er det nu engang sådan motoren er. Men hvis et motorophæng er løst, gummiet ved selvsamme er stift (såfremt motoren er gummiophængt), så forøger det vibrationerne. Ligeledes kan karburatorer der ikke er korrekt synkroniseret også forøge vibrationerne.


  • #3   7. aug 2014 Har du styrvægte på styret? Uden dem vil den vibrere ad ht.

  • #4   7. aug 2014 En kæde der ikke er justeret korrekt kan også bidrage til flere vibrationer.

  • #5   8. aug 2014 Per V, den kører perfekt..
    Og er 100% iorden, men kikker da lige ophæng igennem imorgen engang..

    Jesper, jeg har sku ikke fåret tjekket dæktryk siden jeg fik den nu hvor du siger det. Det må være næste projekt
    Kæden er dog tjekket samtidig med vask og den er iorden..

    Jesper, ja og har tjekket dem..
    Gummi er lidt slidt men ved ikke om man bare kan købe nyt af det uden at købe helt nye klodser?


  • #6   8. aug 2014 Jeg ryster altid banditten, n[r jeg er f;rdig

  • #7   8. aug 2014 tjek om din forfælg er korrekt egert op...

  • #8   8. aug 2014 #7: Egeret op?? På en bandit??

  • #9   8. aug 2014 Hvis du ryster den mere end tre gange, leger du med den!!!

    Spøg til side.

    Mangel på rysteri ved forskellige omdr. tal får mig til at tænke på ressonnans!!! Dvs, at du nok kan finde et eller andet, rette det, men at du så blot vil flytte rysteriet til andre omdr. tal..

    Mit råd er at sikre at den ikke er gal med lejer, kronrørslejer, svingarm, hjul, bremser og klodser og ophæng!

    Derefter må du nok sætte nogle styrvægte i og så lære ikke at holde for hårdt, for du slipper ikke helt for rysteri!


  • #10   8. aug 2014 O V det er nok også den bedste ide..

    Morten, ingen eger på en bandit smiley

    Knud, Jeg må tage ned forbi fatters garage og kikke det hele igennem en dag..
    Har styrvægte men det gummi der er i er lidt slidt, kan man skifte det uden at skife selve klodser?



  • #11   8. aug 2014 Har du godt gummi på?

    Jeg mener selvfølgeligt håndtagene smiley Hvis de er godt gamle og hårde, så tager de ikke nær så mange vibrationer! Jeg har fået købt sådan nogen smarte med halv alu og halv gummi... Ja det ser fedt ud, men det da lort at kører med smiley Måske din fejl ligger der.


  • #12   8. aug 2014 Hvis gummierne i dine klodser er hele og nogenlunde eftergivende, så bare giv dem en eller to runder isolerbånd, som du derefter giver hårlak. Jeg aner ikke, om de kan købes alene

  • #13   8. aug 2014 #10 .. neej .. det er der ikke .. jeg var nok lidt træt lige dér ,, sad bare og så på dit profil billede .. smiley .. men prøv at køre en tur, når den lige "rammer" dér hvor der er rystelser, så prøv at kikke på den nedereste del af dine gaffelben, og dit forhjul .. hvis det vibrerer dernede, så er det dér du skal ha´fixet noget ...

  • #14   8. aug 2014 Casper, kender godt de håndtag og holder mig flere km fra det..
    Har bløde almindelige gummi håndtag på så det er ikke der problemet ligger..

    Knud, jeg må kikke på det..

    Morten, haha fair nok..
    Hmmm, måske en god ide at prøve..
    Kræver nok man kan få lov til at køre alene et eller andet sted og ikke ude på motorvejen smiley


Kommentér på:
Ryst i din bandit?

Annonce