{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Pendler mc {{forumTopicSubject}}

Hej Lige pt har jeg en yamaha 125 ccm ybr som kører 39 kilometer på literen men jeg har altid drømt om en ninja 250-600 nu har jeg endelig råd til en! Men er det fuldstendigt hul i hovedet og købe en kawasaki ninja 250-600cmm og køre til og fra vuc? kan folk lade sådan en vare?
eller hedder det brug yamahaen til det og kør ved siden af med ninjaen?

tak for forslag osv^_^

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendler mc
  • #1   7. aug 2014 Behold den lille Yamaha som pendler MC og kør den til den dør. Køb en lækker cykel ved siden af til de sjove fritidsture. smiley

• #2   7. aug 2014 Frygt for utidige typer skal da ikke afholde dig fra at realisere din Ninja drøm! Bruger du den virkelig kun til og fra undervisning? Med en større cykel bliver længere ture, f.eks. til udlandet også mere realistiske.

• #3   7. aug 2014 Tror det kan blive svært at få lyst til at køre 125 igen efter at have kørt på fx 600... Ville klart bytte den ud med en 600 ninja... Hvis det altså var mig... Den går det halve pr liter, men tilgændgæld også en sjovere mc.!

• #4   7. aug 2014 Jeg har iikke rigtigt varet ude på nogle lengere ture endnu eftersom jeg ikke kender nogen her i nerheden som kører og som jeg ku følge med haha. så ja den er kun brugt til og fra arbejde, og et par længere ture i sommerhus XD
    er også lige gået ned på su så fremtidige penge er der ikke for mange af, men jeg har arbejdet som en tosse og nu har jeg nok omkring en 80-90 k her så ku da da godt blive råd til en brugt maskine XD

men jo ture til udlandet kunne vare super hugligt og fedt XD

• #5   7. aug 2014 som #1 siger, så behold den bette yamaha hvis du har økonomi til begge to. smiley

du bliver glad for at have dig en billig pendler MC til de dage hvor det regner, blæser (møgvejr) inkl måske vinterkørsel?

også har du en lækker og sjov cykel til de dage hvor vejret er godt. smiley du slipper for at svine din lækker cykel til (mindre behov for vask), samt mindre slid på dæk og dele på kedelig transport km.
    den store kan du så udelukkende bruge til sjove Km. smiley det havde jeg valgt hvis det var mig.

• #6   7. aug 2014 Hej mike Det sjove er at jeg tog kørekort på en 500 og så gik ned på en 125 Xp det var rat tamt men den kør nu godt af ligevel! men kan bare ikke komme over 100 uden at pine motoren ihjel og med medvind. det kunne vare fedt og kunne køre motorvej! det er nu 6 år siden jeg fik min lille ninja drøm 2 år siden jeg fik kørekortet og et år siden jeg fik yamahaen, før den havde jeg en kineser somm rystede bare jeg kørte 70 XD

• #7   7. aug 2014 Hej Alf #5 Kan man overhovedet køre i sne og slud på en mc uden at slå sig selv fordervet? jeg har en 30 km til skolen men der er både motorvej og landevej, men yamahaen vil jeg helst ikke på motorvej med XD

• #8   7. aug 2014 det kan man sagtens! smiley men man skal nu være lidt tosset, og/eller bare hardcore biker! smiley

jeg kørte vinter et år på min DT'er, væltede kun en dag da der var isslag, og det var kun med lav hastighed. så bare op igen og videre. smiley
    hvis man kører efter forholdene og kender sin MC så kan vinterkørsel faktisk være ret fedt. det er dog ikke lige alle MCer der er egnet til det, men din YBR er faktisk slet ikke så ringe igen som vinter MC.

• #9   7. aug 2014 Vil nok sige at en Ninja større end 250 let bliver væk, meget let.

• #10   7. aug 2014 #8 ok lå og kørte scooter et år de der 30 km til arbejde og de var lidt et mareridt ikke på grund af snen men på grund af at den bare ikke havde lyst til at køre XD og blev over halet af lastbiler osv men det bliver jeg jo nok ikke så nemt når jeg ikke ligger og kører 30-45 mer XD jeg tror jeg lader e´de stå det første år men mindre vi ikke for is vinter XD det er jo lidt underligt vi har fået så meget sne når vi altid førhen kun fik 3 dage med sne XD og 1000 tak for infoen ! men de kan godt vare jeg skal have nogle andre dæk på så XD

• #11   7. aug 2014 #9 bliver væk?

• #12   7. aug 2014 Stjålet af minoriteterne.

• #13   7. aug 2014 80-90k??

Hvad med en MT-07?

• #14   8. aug 2014 Nu du er på su, har du så overvejet om du har råd til at forsikre sådan en superbike? Det er ret pebret smiley

• #15   8. aug 2014 Ville nok gå efter en Honda cb500f. Den er til det hele og så har du penge til overs.

• #16   8. aug 2014 Nu er det dog ikk en ninja men tjek da min fireblade smiley

• #17   8. aug 2014 # 14 Det tænkte jeg også på men godt du siger det igen! jeg undersøger lige inden jeg køber ^_^ ellers bliver det bare en ninja 250 syntes også den ser fedest ud hvis jeg skal vare erlig! elsker dens design ^_^

• #18   8. aug 2014 Hvad vil du med en MC der ser hurtig ud men ikke er det?

• #19   8. aug 2014 Hvorfor ikke gå efter en rigtig pendler mc med kardan. En NTV er måske lidt forudsigelig, men den er fandeme svær at stikke hvad angår tilgivelse for dummerter og stabliltet - også teknisk!

• #20   9. aug 2014 Tag ud og prøv dem du har i tankerne og forhør dig rundt ved de forskellige forsikringsselskaber. Selvom en Ninja 250 ikke er en supersports raket, er det stadig en fandens fin cykel til vejen. Har en kammerat der tog turen til Nordkapp på en Ninja 250 med fuld oppakning.

• #21   9. aug 2014 18# jeg er ikke en eller anden fart freak endnu, 160 er mere end fint til mig.
    19# det lyder som en god ide men hvad ccm snakker vi og jeg har ingen ide om pris osv.
    20# jeg tror helt seriøst at jeg er lidt forelsket I baby ninjaen. Desuden har jeg ikke den helt vilde erfaring endnu, jeg har jo kun kørt omkring 1500 km på min yamaha så er vel lidt en newbie . Men jo jeg tror jeg vil tage ud og prøve nogle maskiner Før jeg bestemmer mig. Det er jo nok det klogeste!

In any case 1000 tak for alt infoen
    Men haha mere info er altid godt smiley

• #22   9. aug 2014 Sådan en kan fås fra ca 25000 i 650 cc. Der eksistere en nyere version -dauville- med tasker og kåber. Den er noget dyrere og produceres op til 800 cc

• #23   9. aug 2014 22# ok det vil jeg lige tage et kig på så! smiley

• #24   9. aug 2014 så kommer den 57 årige og anbefalder kardan ..surprise!! smiley (Kærligt ment knud :D)

ansvar på superbike koster 1985 kr om året hos gf.. det er ikke peberet.

Du ska ha dig en ninja 250'er hvis.... du ikke har prøvet noget hurtigere (så føler man den køre skide hurtigt)... designet betyder meget for dig, du kan lide at svinge på snoede veje. Jeg var virkelig glad for min ninja!

600 hvis du efter en prøve tur syntes den var alllt for langsom, og har styr på ideal linjer, kurve kørsel bla bla bla

ud og prøv en 250. 300'eren er stadig lidt dyr, men også en mulighed

• #25   9. aug 2014 Hov hov, der er da intet galt med kardan. smiley smiley

• #26   9. aug 2014 Elias:

Jeg ved det er kærligt ment, men tro mig, det er MENT. Jeg har kørt MC i over 40 år, jeg har haft næsten alt muligt, og jeg har lært tre ting:

Gamle englændere skal man vare sig for, når de holder op med at dryppe olie!

I sin tid sagde jeg at japanske MC-er aldrig nåede samme standard som vestlige(vi var mange, der sagde sådan). Den fejl begår jeg ikke igen!!

Der kan godt komme MC-er med kæde på besøg her på parcellen, men skal de nogensinde bo her har de kardan eller Rem (og så har jeg alligevel en gammel Royal Enfield med kæde stående, men den kører så lidt, at den kun skal renses og smøres en gang årligt!)

Kæder på MC er noget Fanden har skabt i vrede!!!

• #27   9. aug 2014 ...når moral er godt - så er dobbeltmoral selvfølgelig dobbelt så godt(:-))

Kommentér på:
Pendler mc

Annonce