1.196 visninger
|
Oprettet:
Afgift refusion ved skade. {{forumTopicSubject}}
Nogen der VED hvordan reglerne er vedr. refusion af afgift ved totalskade ?
Det er IKKE et aktuelt problem...
Som jeg er informeret kan forsikringsselskaberne få refunderet noget af afgiften ( 85% mener jeg) hvis de totalskader en mc..
Hvis dette er forstået korrekt, Kan privat personer så gøre det samme hvis man totalskader sin mc/bil uden kasko ??
Ved export skal køretøjet jo synes, hvilket jo selvsagt ikke er muligt i dette scenarie..
Mvh Brian
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Så var der nok ikke mange som havde kasko på hvis det var tilfældet.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152456#Kap10
Stk. 4. Registreringsattesten og nummerpladerne for et køretøj, der ikke kan genopbygges afgiftsfrit, skal afleveres til forsikringsselskabet. Forsikringsselskabet afmelder køretøjet, herunder destruerer nummerpladerne, og registrerer i Køretøjsregisteret, at køretøjet ikke kan genopbygges afgiftsfrit (en totalskadeblokering). Derefter kan forsikringsselskabet udlevere registreringsattesten til køretøjets ejer.
Ved skade, der ikke er dækket af kasko:
Det forsikringsselskab, der har tegnet den lovpligtige ansvarsforsikring for køretøjet, foretager de krævede opgørelser mv., medmindre skaden er dækket af et andet forsikringsselskab.
Så jeg tror, ikke at det er praktisk muligt..
Ellers ville folk med usælgelige motorcykler vel bare totalskade dem og kræve afgiften?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Afgift refusion ved skade.