Yamaha MT-07 eller Honda VFR800F ´99 ? {{forumTopicSubject}}
Ja overskriften siger jo det hele...
Skal ud og købe en MC. Er 34 år gammel og har haft MC siden jeg var 18, har dog lige haft en pause på 6 år. Den sidste jeg havde var en Honda Blackbird som jeg var rigtig glad for.
Jeg søger nu en god stabil MC der kan bruges til det hele. Har altid haft Honda, men den nye Yamaha MT07 ser rigtig fin ud og prisen er rigtig god. Men man kan jo få en brugt VFR800 til samme penge, har fundet en som har gået ca. 55.000km og den står umiddelbart som ny stadig.
Men en ting jeg ikke gider, det er at skulle skrue mere end jeg kører, den skal bare starte hver gang, og autohjælp skulle helst heller ikke være nødvendigt
Hvad ville i vælge af disse 2 ?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 183
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Du skal lade prøveturen afgøre det for dig.
Personligt synes jeg MT07 er en øjebæ i endnu større grad end MT09, men det er heller ikke mig der skal køre på den eller betale for den.
jul 2013
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 279
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
Det gør de begge to, - MT-07 kan bare godt gå ud en gang i mellem.
Det kommer jo helt an på hvor du skal køre. Er det mest langture, så siger det sig selv hvad der er bedst.
Begge to kanon cykler. Mest by så havde jeg taget MT 07 selvom den er lidt grim som sajmon også giver udtryk for.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
VFR800 kørte også godt, bremserne bed dog ikke ret godt, men tror bare den trængte til nye klodser. Må dog indrømme at den føltes noget tungere, men det er den jo også, me de er jo også 2 meget forskellige cykler. Så de er også svære at sammenligne, det er nok mere hvilken der er den bedste maskine til de 70-80k
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
VFR800 sælges umiddelbart til ca. 55-70.000kr så vidt jeg kan se.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Hvis jeg skulle have en VFR skulle det være en RC36-2. Den synes JEG er pænest og meget tidløs.
Ellers kan du jo kigge på SV1000S..
http://www.123mc.dk/suzuki-sv-1000-s-limited-edition/mcid-82935
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
Lyden af det tandhjulsdrev er simpelthen fantastisk, det er lige før at det er grund nok til at købe en
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
Jep, men tror at valget står mellem MT-07 og VFR´ern, selvom man får meget MC i en SV model.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Hvis det skal være en hverdagstraver, ville jeg vælge VFRen, hvis det bare er til og fra ishuset, så var det blevet MT07eren
Jeg havde i sidste ende nok købt en gammel mc, kørt nogle år og købt en brugt MT09 - Uha!
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
En mt-07 er rimelig dårlig til motorvej/hovedveje, men genial på de små veje. Det er et legetøj
Mht forenden, der har du ret, den er sq ikke for køn. Jeg har bestilt nogle LED blinklys og en Ermax skærm, skulle gerne hjælpe lidt på det. Bagenden er heller ikke for køn med nummerpladen 10km bagude, men sådan ser alle mc'er jo desværre ud som standard. Også noget jeg har bestilt stumper til at få fixet.
Her er et stemningsbillede fra den jyske muld
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
Ville faktisk gerne kunne tage den en tur på motorvejen til de længere ture, tror du at en march hastighed på 130-150 ville være ulideligt, hvis man havde en lille vindskærm på evt den Puig laver ?
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tror du skal op og have en rigtig touring skærm, ikke en lille sportsskærm hvis du skal køre meget motorvej. Man sidder jo rimelig højt/oprejst på en MT-07. Men folk har jo forskellige tolerancer. Der er et indlæg her om det: http://www.motorcycle-talk.net/forum/mt-07-fz-07-modifications/53-screen.html
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 9
Har en kvindelig kollega på 50 kg der har købt sådan en som hendes første MC, den passer fint til hende.
Så helt klart VFR, eller en SV1000 som nævnt tidligere (har selv en, og den kører og lyder bare lækkert!).
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
Jeg er selv 181cm 80kg så VFR'ern passer sikkert bedre, den føltes mere rigtig, men den anden var skam heller ikke for lille, men er man 190 så duer det ikke.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Min kammerat som kører på bane på en GSXR1000, har netop fået sin modificerede R6 (normalt styr og ingen kåber) på gaden for en lille måned siden, og har allerede vænnet sig til at køre mere oprejst.
Jeg har ikke kørt andet end kåbeløse cykler, og for mig er motorvej intet problem - omkring 130 kan jeg køre i timevis. At jeg så pure nægter at gøre det fordi det er RØV kedeligt og bare koster dækslid på midten, er en helt anden sag.
Man skal jo se på hvad cyklen primært bliver brugt til, og vælge ud fra det.
Hvis det er små veje med sving, bykørsel og korte ture, er valget efter min mening lige til højrebenet - en naked bike.
Hvis du skal ligge og fræse motorvej og langtur hele tiden, skal du tage VFR'en.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 3 Svar: 65
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
Største problem er nok at jeg rigtig godt kunne tænke mig at køre en roadtrip til Norge eller Tyskland, ved ikke om MT-07ern vil være super til det, man må jo nok holde sig til landevejene. Evt smide et andet sæde på og en vindskærm for af forbedre Touring egenskaberne lidt.
Jeg skal nok bare ændre min kørestil lidt, da jeg før godt kunne lide lidt highspeed Touring på motorvejen 150+ men med de nye bødetakster så er det efterhånden blevet for dyrt, og mit arbejde kræver også kørekort så måske en Naked bike ville være en god ide En VFR har bare altid været på drømmelisten, men synes også at 70.000 er meget for en 15år/55.000km MC når man for lidt mere kan få en sprit ny Nakedbike.... Og de har næsten samme vægt/effekt forholdt så op til 150 km/t burde de være lige hurtige.
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 15
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 3 Svar: 65
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Den er svær med / uden kåbe, mit næste valg bliver CB eller CBR, men kan ikke beslutte mig
Yamaha MT-07 eller Honda VFR800F ´99 ?