{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Yamaha MT-07 eller Honda VFR800F ´99 ? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger jo det hele...

Skal ud og købe en MC. Er 34 år gammel og har haft MC siden jeg var 18, har dog lige haft en pause på 6 år. Den sidste jeg havde var en Honda Blackbird som jeg var rigtig glad for.
Jeg søger nu en god stabil MC der kan bruges til det hele. Har altid haft Honda, men den nye Yamaha MT07 ser rigtig fin ud og prisen er rigtig god. Men man kan jo få en brugt VFR800 til samme penge, har fundet en som har gået ca. 55.000km og den står umiddelbart som ny stadig.
Men en ting jeg ikke gider, det er at skulle skrue mere end jeg kører, den skal bare starte hver gang, og autohjælp skulle helst heller ikke være nødvendigt smiley


Hvad ville i vælge af disse 2 ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha MT-07 eller Honda VFR800F ´99 ?
  • #1   31. jul 2014 Ville vælge en MT07 hver dag og to gange om lørdagen

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #2   31. jul 2014 Ingen af de to vil give dig problemer - den ene fordi den ER ny, og den anden fordi det er en MC som oftest bliver passet og plejet som den skal. En VFR henvender sig ret meget til folk der er mere til den erfarne og fornuftige side af skalaen, så det skulle være mærkeligt hvis der var problemer med den hvis den er serviceret som den skal.

    Du skal lade prøveturen afgøre det for dig.

    Personligt synes jeg MT07 er en øjebæ i endnu større grad end MT09, men det er heller ikke mig der skal køre på den eller betale for den. smiley


  • #3   31. jul 2014 Har du prøvekørt Mt07'eren? Det kan jo være det slet ikke er en maskine for dig smiley

  • #4   31. jul 2014 "den skal bare starte hver gang,"

    Det gør de begge to, - MT-07 kan bare godt gå ud en gang i mellem.

    Det kommer jo helt an på hvor du skal køre. Er det mest langture, så siger det sig selv hvad der er bedst.

    Begge to kanon cykler. Mest by så havde jeg taget MT 07 selvom den er lidt grim som sajmon også giver udtryk for.


  • #5   31. jul 2014 Har prøvet dem begge.... Må indrømme at sådan en MT-07 kører ufattelig godt, det er bare ærgerligt at den ikke har fuldkåbe og kun er 2cyl.
    VFR800 kørte også godt, bremserne bed dog ikke ret godt, men tror bare den trængte til nye klodser. Må dog indrømme at den føltes noget tungere, men det er den jo også, me de er jo også 2 meget forskellige cykler. Så de er også svære at sammenligne, det er nok mere hvilken der er den bedste maskine til de 70-80k


  • #6   31. jul 2014 Angående design af MT07 så må jeg også sige at der er noget ved forenden jeg ikke kan lide, og montere man en vindskærm bliver det bare endnu værre.

  • #7   31. jul 2014 En vfr fra 99 med 55.000km på klokken skal ikke koste det samme som en ny mt07. Den skal ikke koste meget mere end 45-50.000 stykker.

  • #8   31. jul 2014 Den VFR er 6000kr billigere end MT-07, så de 2 jeg har øje på er ret tæt prismæssigt.

    VFR800 sælges umiddelbart til ca. 55-70.000kr så vidt jeg kan se.



  • #9   31. jul 2014 Nej de står til salg til de priser, men sælges billigere. 70.000kr for en vfr fra 99 urealistisk.

  • #10   31. jul 2014 Vil gerne indrømme at Touring MCér såsom VFR og XJ900 typisk har nogle utrolig høje brugtpriser............. Forstår det helle ikke, da de også som regel har kørt mere end en tilsvarende anden MC.

  • #11   31. jul 2014 Hvad med at kigge andre veje?
    Hvis jeg skulle have en VFR skulle det være en RC36-2. Den synes JEG er pænest og meget tidløs.
    Ellers kan du jo kigge på SV1000S..

    http://www.123mc.dk/suzuki-sv-1000-s-limited-edition/mcid-82935


  • #12   31. jul 2014 Skal jeg have en VFR så skal det være en RC46-1 da det er den sidste med tandhjuls drevet knaster, og så har den også indsprøjtning. Efter nogle problemer med karburatorere har jeg simpelthen fået nok at det smiley
    Lyden af det tandhjulsdrev er simpelthen fantastisk, det er lige før at det er grund nok til at købe en smiley


  • #13   31. jul 2014 Der er vi helt enige!!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #14   31. jul 2014 Det har SV'eren også. smiley

  • #15   31. jul 2014 "Det har SV'eren også. "

    Jep, men tror at valget står mellem MT-07 og VFR´ern, selvom man får meget MC i en SV model.


  • #16   31. jul 2014 Og jeg er personligt ret glad for SV.. Synes at man får meget cykel for pengene

  • #17   31. jul 2014 Altså det er to forskellige MC'er, det eneste de reelt har til fældes er vel nærmest at de begge har to hjul.
    Hvis det skal være en hverdagstraver, ville jeg vælge VFRen, hvis det bare er til og fra ishuset, så var det blevet MT07eren
    Jeg havde i sidste ende nok købt en gammel mc, kørt nogle år og købt en brugt MT09 - Uha! smiley


  • mads T
    mads T Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #18   31. jul 2014 Har selv en mt-07 og hvis du skal bruge den til langture, så er det et forkert valg. I hvert fald som den kommer standard fra butikken. Der skal en skærm, og et bedre sæde til, før man kan holde ud at køre langt. Og glem alt om at have en passager med, med mindre du også skifter bagsædet ud.

    En mt-07 er rimelig dårlig til motorvej/hovedveje, men genial på de små veje. Det er et legetøj smiley

    Mht forenden, der har du ret, den er sq ikke for køn. Jeg har bestilt nogle LED blinklys og en Ermax skærm, skulle gerne hjælpe lidt på det. Bagenden er heller ikke for køn med nummerpladen 10km bagude, men sådan ser alle mc'er jo desværre ud som standard. Også noget jeg har bestilt stumper til at få fixet.

    Her er et stemningsbillede fra den jyske muld smiley


    profilbillede
  • mads T
    mads T Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #19   31. jul 2014 Nårh ja, en ting mere: MT-07 er vist rimelig svær at få fat på for tiden ved forhandlerne, dvs du kan nok ikke nå at købe en til denne sæson. Du kan vel få VFR i morgen.

  • #20   31. jul 2014 Når du skriver at den er dårlig til hovedveje/motorveje er det så pga det store vindtryk ? Bemærkede godt under testturen at der fra omkring 130 så var der ret meget vindtryk.
    Ville faktisk gerne kunne tage den en tur på motorvejen til de længere ture, tror du at en march hastighed på 130-150 ville være ulideligt, hvis man havde en lille vindskærm på evt den Puig laver ?


  • mads T
    mads T Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #21   31. jul 2014 Ja pga vindtryk, plus rimelig hårdt og dårligt udformet sæde. Jeg får ondt i røven allerede efter en times kørsel på småveje hvor man skifter sideposition automatisk. Kan ikke forestille mig stille-siddene motorvejskørsel gør det bedre.

    Tror du skal op og have en rigtig touring skærm, ikke en lille sportsskærm hvis du skal køre meget motorvej. Man sidder jo rimelig højt/oprejst på en MT-07. Men folk har jo forskellige tolerancer. Der er et indlæg her om det: http://www.motorcycle-talk.net/forum/mt-07-fz-07-modifications/53-screen.html


  • #22   31. jul 2014 En MT-07 er en fin MC.. Til piger... Den er simpelthen for klein til en mand...
    Har en kvindelig kollega på 50 kg der har købt sådan en som hendes første MC, den passer fint til hende.
    Så helt klart VFR, eller en SV1000 som nævnt tidligere (har selv en, og den kører og lyder bare lækkert!).


  • #23   31. jul 2014 Ja den er godt nok ikke ret stor når den står ved siden af andre MC'er. Men lav vægt har jo også sine fordele.
    Jeg er selv 181cm 80kg så VFR'ern passer sikkert bedre, den føltes mere rigtig, men den anden var skam heller ikke for lille, men er man 190 så duer det ikke.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #24   1. aug 2014 Alle cykler uden kåbe "lider" jo af de samme ting med hensyn til vindtrykket og motorvejshastighed, for man sidder som et stykke vasketøj og blafrer i vinden, men det vænner man sig hurtigt til.
    Min kammerat som kører på bane på en GSXR1000, har netop fået sin modificerede R6 (normalt styr og ingen kåber) på gaden for en lille måned siden, og har allerede vænnet sig til at køre mere oprejst.
    Jeg har ikke kørt andet end kåbeløse cykler, og for mig er motorvej intet problem - omkring 130 kan jeg køre i timevis. At jeg så pure nægter at gøre det fordi det er RØV kedeligt og bare koster dækslid på midten, er en helt anden sag. smiley

    Man skal jo se på hvad cyklen primært bliver brugt til, og vælge ud fra det.
    Hvis det er små veje med sving, bykørsel og korte ture, er valget efter min mening lige til højrebenet - en naked bike.
    Hvis du skal ligge og fræse motorvej og langtur hele tiden, skal du tage VFR'en.


  • #25   1. aug 2014 hvis du er 1,80 høj så er mt 07 for lille har selv en kører fantastisk og det med langtur og fart passer ikke har kørt 7700 på 2 måneder kan sagtens holde en march fart på 130 men har osse haft vfr nok den bedste maskine der findes


  • #26   1. aug 2014 Til arbejde har jeg 35km og der er de ca. 10 motorvej resten er landevej. Og så skal jeg køre lidt i weekenden med kammeraterne, det er nok mest landevej og småveje, men nogle gange skal man jo også på motorvej ved de længere stræk.
    Største problem er nok at jeg rigtig godt kunne tænke mig at køre en roadtrip til Norge eller Tyskland, ved ikke om MT-07ern vil være super til det, man må jo nok holde sig til landevejene. Evt smide et andet sæde på og en vindskærm for af forbedre Touring egenskaberne lidt.
    Jeg skal nok bare ændre min kørestil lidt, da jeg før godt kunne lide lidt highspeed Touring på motorvejen 150+ men med de nye bødetakster så er det efterhånden blevet for dyrt, og mit arbejde kræver også kørekort så måske en Naked bike ville være en god ide smiley En VFR har bare altid været på drømmelisten, men synes også at 70.000 er meget for en 15år/55.000km MC når man for lidt mere kan få en sprit ny Nakedbike.... Og de har næsten samme vægt/effekt forholdt så op til 150 km/t burde de være lige hurtige.


  • #27   1. aug 2014 Hvor høj er du Michael J ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #28   1. aug 2014 Touring på naked bike fordrer bare ikke motorvej - men smilet er lige så bredt hvis ikke bredere... smiley

  • #29   1. aug 2014 er 1,74 høj så den er bygget til mig, har slet ikke noget der skal ændres kedeligt men med hensyn til vindmodstand så kører jeg med tanktaske så den tager det meste, ellers topfart er ca 207 og mere er prøvet mellem 21-29 på literen og pisse sjov og kører på

  • #30   2. aug 2014 Kørte 800 km til amsterdam på min Hornet, og jeg må da indrømme jeg var lidt ør i hovedet da vi ankom. Undervejs byttede jeg med min kammerat 10 km eller sådan noget, og sikke en fryd med kåbe når man kører motorvej (F2 CBR) vi kørte 130 km/t konstant, med enkelte afløb med 160-170..

    Den er svær med / uden kåbe, mit næste valg bliver CB eller CBR, men kan ikke beslutte mig smiley


Kommentér på:
Yamaha MT-07 eller Honda VFR800F ´99 ?

Annonce