{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.679 visninger | Oprettet:

Prøveplader - kun sendes eller afhentes? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står i den situation at skal have nogle prøveplader til onsdag.
Det tager for lang tid at få sendt(3-14 dage), så jeg tænkte på om man ikke kan få dem udleveret med det samme ved motorkontoret ved fremmøde?
Jeg kan ikke finde det nogen steder.

Jeg vil ikke være hjemme til at kunne afhente pladerne, men hvis et familemedlem medbringer original reg. attest og det hele, kan de så godt hente den for mig?.

Jeg ved godt man skal medbringe gyldigt id og original reg. attest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader - kun sendes eller afhentes?
  • #1   18. jul 2014 Ind på skats hjemmeside, og køb dem, og print selv - det er super nemt, dog er der nogle som påstår det ikke er lovligt smiley

  • #2   18. jul 2014 Det ER ikke lovligt at printe dem selv, de skal udskrives på SKAT's selvklæbende logopapir. Den udskriftsfil der genereres ved bestillingen er kun en bekræftelse på at de bestilt og sendt til videre ekspedition.
    Du kan købe prøvemærker og få dem med det samme i et af SKATs fire motorcentre (Aalborg, Aarhus, Odense og Høje Tåstrup) eller i toldekspeditionerne i Hirtshals, Esbjerg, Padborg, Nørre Alslev og Rønne i motorcentrenes åbningstid. Du skal medbring ID med billede og stelnummer.


  • #3   18. jul 2014 Det er ikke 3-14 dages lev tid. det er 3-4 dage.


    Bestil prøvemærker i Motorregistret



    Som ejer eller bruger af køretøjet kan du bestille mærkerne i Motorregistret. Du skal have en dansk adresse.
    •Log på Motorregistret med NemID
    •Vælg Plader - Bestil specialplade - Bestil prøvemærke.
    •Angiv formålet med prøvemærkerne.
    •Vælg leveringssted.
    •Betal og gå til kvitteringssiden.
    •Du får tilsendt mærkerne efter 3-4 dage.

    Se status på din bestilling i Vis status på pladebestilling under fanen Plader.

    Hvis køretøjet ikke findes i Motorregistret:
    •Log på Motorregistret med NemID
    •Vælg Stelnummer og udfyld.
    •Når du vælger Fremsøg Køretøj, får du en fejlmeddelelse om, at køretøjet ikke findes.
    •Vælg Opret Køretøj nederst.
    •Udfyld fanerne i Motorregistret med de oplysninger, du har.
    •Når køretøjet er oprettet, kan du gennemføre bestillingen af prøvemærkerne som beskrevet ovenfor.


  • #4   18. jul 2014 Jeg undre mig bare over at man kan købe til dags dato, hvis ikke man må bruge dem man printer smiley og jeg har prøvet og købe nogle til samme dag, og modtog dem i skattemappen, klar til og printe, og modtog intet med posten smiley

  • #5   18. jul 2014 Det er ikke et fejlfri system !

    Skat har på forespørgsel oplyst at filen med prøvemærket kun er til orientering for kunden.


  • #6   18. jul 2014 Hvad med motorkontoret i billund?

  • #7   18. jul 2014 Jeg bestilte mandag og havde dem onsdag. i gang!

  • #8   18. jul 2014 Jeg havde sku købt og printet selv, helt ærligt så tror jeg sku ikke på man laver et system som det hvor man selv har muligheden for at printe den....
    I så fald så ville du jo bare få en bekræftelse på at du havde bestilt...

    Skulle der mod forventning være ulovligt selv at printe den, så helt ærligt spil dum, og så tvivler jeg på at du vil høre noget overhovedet. Du har jo rent mel i posen, de er bestilt og betalt.



  • #9   18. jul 2014 #8 - præcis det samme jeg ville gøre.. Igen smiley

  • #10   23. jan 2018 Hej.
    Hvad koster det hvis man henter prøveplader på skats motorkontor??


  • #11   23. jan 2018 100 kr pr dag


  • #12   23. jan 2018 ok. har bare hørt at det er dyrere når man henter der ude.. smiley

Kommentér på:
Prøveplader - kun sendes eller afhentes?

Annonce