{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

stor/lille motorcykel {{forumTopicSubject}}

hey alle sammen er ny her

jeg vil høre jer om hvad forskælden er på en stor og lille motorcykel for det skal siges at jeg er ved at tag kørekort til bil et alm kørekort og der har jeg fået af vide af min kørelære at jeg må køre på en lille motorcykel på det kørekort jeg er ved at tag håber nogle kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor/lille motorcykel
  • #1   26. jun 2014 Det kommer an på hvor gammel du er..

Her er en oversigt som nok vil give dig svar:

Lille MC (A1) 18år til 20 år: Max 125 ccm-11 kw/15 hk.
    Mellem MC (A2) fra 20 år: Max 35kw/48 hk.
    Stor MC (A) fra 24 år eller 2 år med A2 kørekort: Over 35kw/48 hk.

• #2   26. jun 2014 Skift kørelære, han er fuld af løgn, du skal have et mc kørekort for at køre på mc.

• #3   26. jun 2014 Du kan ikke køre med lille motorcykel med et B kørekort!? Der er vidst noget han eller du har fået galt i halsen. Tror du ikke at han har ment knallert 45?

• #4   26. jun 2014 - Tommy Panda - efter de nye regler så må jeg godt køre på en lille motorcykel med det kørekort jeg er ved at tag til bil da det er et B kørekort

Mads C jeg er 26

• #5   26. jun 2014 Dan A:

Nej, du må IKKE køre på nogen motorcykler med et B kørekort

• #6   26. jun 2014 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=145040:

§ 12. Kørekort til kategori B (almindelig bil) giver ret til at føre:
    1) Personbil indrettet til befordring af højst otte personer foruden føreren og en tilladt totalvægt på ikke over 3.500 kg, jf. dog § 24, stk. 2.
    2) Varebil med en tilladt totalvægt på ikke over 3.500 kg, jf. dog § 24, stk. 2.
    3) Vogntog bestående af person- eller varebil og et påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på ikke over 750 kg.
    4) Vogntog bestående af en person- eller varebil og et påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på over 750 kg. Vogntogets samlede tilladte totalvægt må ikke overstige 4.250 kg. Overstiger vogntogets samlede tilladte totalvægt 3.500 kg, må vogntoget kun føres, når en særlig køreuddannelse og praktisk prøve er gennemført i overensstemmelse med § 38, stk. 1 og 5 (B+).
    5) Trehjulet motorcykel og trehjulet bil, jf. dog § 24, stk. 2.
    6) Traktor/motorredskab.
    7) De i § 8 nævnte køretøjer.
    Stk. 2. For ikke-registreringspligtige påhængsredskaber sker fastsættelsen af påhængskøretøjets tilladte totalvægt i henhold til stk. 1, nr. 3 og 4, ved brug af påhængsredskabets faktiske totalvægt.

og

§ 8. Kørekort til kategori AM (knallert) giver førerret i henhold til følgende:
    1) Kørekort til kategori AM (lille knallert) giver ret til at føre lille knallert.
    2) Kørekort til kategori AM (stor knallert) giver ret til at føre:
    a) Lille knallert.
    b) Stor knallert.
    c) Let firehjulet bil (quadricykel) med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km i timen som defineret i artikel 1, stk. 3, litra a, i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2002/24/EF.
    d) De under b) nævnte køretøjer tilkoblet én påhængsvogn og de under c) nævnte køretøjer tilkoblet ét påhængskøretøj.

• Kim T
    Kim T Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
  • #8   26. jun 2014 KUN HVIS DET ER EN 3 HJULET!

eneste du må kører af 2 hjulet er en knallert 45. skal du ha noget der kan kører over 50 km/t skal du få et lille / mellem / stort mc kørekort.

DU MÅ IKKE KØRER EN YBR 125 PÅ DIT BIL KØREKORT, det er 7500kr ved næste vognvink ind til siden i bødekassen og gå hjem...

• #9   26. jun 2014 Hvis du nu vælger at tage kort til MC, nu du er i gang alligevel, tager du selvfølgelig til stor MC med det samme, når du nu er over 24 år. smiley

• #11   26. jun 2014 Der er mange lorte kørelærer derude som ikke kender reglerne selv... husk bare dengang hvor de nye regler kom til? Der skrev alle "tag kortet hos os inden de kommer så kan i nå at få stort automatisk efter 2 år" smiley

• #12   26. jun 2014 Dan A: Den regel er kun i de andre EU lande. I dem er det rigtigt at man i nogle tilfælde må kører 125ccm3 og under på et B kort. Men i DK KRÆVER det MC kørekort

• #13   26. jun 2014 Lær at bruge internettet og skift kørelære... Det sidste UANSET hvad det koster smiley

Kommentér på:
stor/lille motorcykel

Annonce