{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Baggage på CBR 600 Sport {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står og skal afsted til Norge om 10 dage, og i den forbindelse skal jeg både have telt, sovepose og lettere oppakning til 3 dage med.

Jeg har en rygsæk og en tank-taske, som jeg tager med, men mit problem er telt og sovepose - hvordan takler jeg den?

Min cykel er en CBR 600 F4i Sport fra 2002 (se billedet) - og for at gøre alting mere besværligt, så er der monteret undertail på, så jeg ikke har nogle muligheder for at sætte noget fast under kåben, ihvertfald sådan uden videre ændringer.

Jeg har googlet lidt efter løsninger til evt. bagagebærer, og har faktisk kun fundet denne, som ser ud til at kunne monteres:
http://www.ventura-bike.co.uk/images/models/264.jpg

L-Brackets + Sport-Rack som jeg kan have hjemme til omkring 1700 kr - problemet er bare at jeg nok ikke kan nå at få det hjem inden jeg skal afsted.

Hvad har jeg af alternativer?
Kom endelig med forslag, links eller andet brugbart.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baggage på CBR 600 Sport
  • #1   25. jun 2014 Jeg har sådan et sæt "smidover" tasker fra Louis, de lægges henover passagersædet med en klud eller anden beskyttelse under og så spændes de fast til fodhvilere og hælplader. Det virker fint, og herpå kan så telt og sovepose osv spændes ovenpå.

• #2   25. jun 2014 Jeg tænker et net med kroge på og så nogle kraftige gummielastikker. Ikke de der runde som nogen gange sprænger, men sådan nogle brede og flade nogle. Tingene op på motorcyklen og så et net spændt over, og så elastikkerne som strammer det hele ned.

Du kan dels bruge passagerfodhvilerne til krogene, og dels kan krogene sættes fast i nettet eller i hinanden.

Men stram godt til. Luften går gerne langsomt ud af dine tasker, og så sidder tingene knapt så stramt mere.

• #5   25. jun 2014 Sort sæk på bagsædet med blæksprut husk at noget stof under den sortesæk ellers kommer der mærker

• #6   25. jun 2014 Mange tak for alle jeres svar...
    Der er ihvertfald noget at se nærmere på.

Mht. sidetaskerne, så tror jeg desværre ikke rigtig det løser problemerne med plads til telt og sovepose.
    Som nogle af jer skriver, så er det nok nærmere noget ala et net eller nogle gummistropper med kroge jeg må ud og ha fat i smiley

• #7   25. jun 2014 Af med bagsædet og sæt stropper direkte på bagstellet

• #8   25. jun 2014 Prøv at søge på "Tail bag cbr" Jeg har lige bestilt en i dag til min cbr 929, men kan selvfølgelig ikke huske navnet på den... Jeg henter den i morgen og kan evt lige sende dig en besked

• #10   26. jun 2014 Den, jeg har købt, er fra Bags-Connection. Fås i forskellige størrelser - min er på 75-90 liter :D. Jeg har købt den hos en mc forhandler her i området, da han havde den hjemme:

http://www.twistedthrottle.com/bags-connection-evo-speedpack-motorcycle-luggage-system

profilbillede
  • #11   26. jun 2014 I sådan en sveske kan du sådan set ha' alt, hvad du skal bruge - incl. montering af teltet ovenpå (se billederne i linket). Så slipper du for at køre med både tanktaske og rygsæk. Jeg er personligt ikke så vild med at køre med rygsæk, hvis der skulle ske et uheld. Jeg tror ikke, det er befordrende for rygstykkerne at tage en røvtur med et ordentligt svin af en rygsæk spændt på...

Hvis du synes, at den viste model er for stor til dit behov, laver Bags-Connection også 3 mindre modeller i samme stil. Se linket. God fornøjelse smiley

Kommentér på:
Baggage på CBR 600 Sport

Annonce