688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

sv650s vs. fzs 600 sv650s vs. fzs 600

hey gutter.. i bliver sku nødt til at hjælpe mig med at forstå noget...

en kami har en sv650s fra ´04 og jeg har en fzs 600 fra ´02 på trods af jeg har 25 heste ekstra, fik jeg vold røv i optræk, osv. på toppen tager jeg ham - hvis han ikke er længe væk... og jeg fatter minus.. Er det virkelig det v2 kontra v4??? for hans lyder godtnok som en sy-maskine - hvor min er lidt mere rolig....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sv650s vs. fzs 600
  • #1   6. aug 2006 Vil tro det har noget at gøre med lavere vægt og mere bundtræk på SV'en.

• #2   6. aug 2006 Det er iøvrigt det samme med min CBR mod min makkers SV, så du har vist ikke noget at være nervøs for smiley

• #4   6. aug 2006 V2´er er bare bedre ;)...

• #5   6. aug 2006 v2 kontra v4??? skriver du, men tror nu du mener R4 og ikke V4.
    Også lyder det meget rimelig alt det du skriver.

Kender dog ikke forskellen på en v2 og en v4? altså udover antal cylindre self.

Mvh. Torben

• #6   6. aug 2006 v4 - Er det desmosedici'en eller hva? smiley Den trækker nok fra det meste.

• #7   6. aug 2006 Andreas, det kommer jo nok også lidt an på rytteren, hvis du drejer din op i det antal rpm hvor den yder bedst og forstår at file den igang på koblingen derfra, så er den nok heller ikke så langt bagefter.

Så fantastisk er V2 motorer jo heller ikke, men den er måske lidt lettere at sætte hurtigt igang da den ikke skal op på så mange omdrejninger.

• #8   6. aug 2006 Det er bare et spørgsmål om om du kan "launche" din cykel rigtigt ! ..... en uerfaren rytter, vil nemmere kunne alve et godt optræk på en SV, fordi den har meget bundtræk, dvs de skal ikke koncentrere sig om at "ramme hestekræfterne rigtigt" plus, de kan næsten lukke helt op for gassen uden at den ryger på baghjul.. så de er nemmere at launche.

prøv at lur de tekniske data af, jeres cykler er garanteret lige hurtige fra 0-100 kmt .. det er bare et spørgsmål om at kunne gøre det korrekt

• #9   6. aug 2006 peter s . hvis du kan lukke min tls op fra start uden at der sker noget så er du verdens bedste mcist smiley .

• #10   7. aug 2006 Og min V-2 POOOOWAAARR.....(-:

• #11   7. aug 2006 Det er så dejligt når folk får den der AHA oplevelse!
    Det er ikke mange der fatter at HK på et papir ikke altid hænger sammen med virkeligheden smiley :) Fordi en mc har 50 hk mere end en anden er det jo ikke ensbetydende med at den accelerer eller kører hurtigere på toppen end den med mindre hk
    Der er en grund til at Mille Factory med 40HK mindre end fx R1 og GSXR1000 vandt suverænt i masterbike i år smiley :)

Ting der gør sig gældende er bl.a vægt på fælge, vægt på mc, gearing, motortype, strømlinethed, vægt på fører, reaktionstid på håndtag.. Ja jeg kunne bliver ved! I sidste ende... ja glem alt om det der står på et skide stykke papir smiley Det holder sjældent i virkligheden!

En V2 motor kontra r4 motor! Ja den oplvelse har du lige haft smiley Der er stor forskel på hvordan de 2 motortyper leverer kræfterne!

• #12   7. aug 2006 Ja, V2 vs R4-dilemmaet var netop grunden til at jeg skiftede til min nuværende CX'er. Bundtræk er det dejligste at have, men GSX600F skulle have rpm før der skete noget.

• #13   7. aug 2006 Har da ikke mødt en V2 der ikke kunne tages endnu...:-) Mvh.
    Ronni G. (som selv har haft en Mille)

• #14   7. aug 2006 Ronni din cykel kan heller ikke sammenlignes med en v2, da v2 ikke har samme ccm klasse. Du har jo masser af oment, som de mindre ccm klasser i r4 netop mangler smiley 300ccm er altså meget smiley

Tag din hayabusa med på bane. Der vil selv en SV650 kunne nappe dig uden problem, pga den ringe nedlægningsvinkel på hayaen. smiley Bittert men sandt smiley
    I poznan kørte sv650ere lige op med hayaer smiley
    Ved godt den her tråd er med ligeudskørsel smiley men du skal mobbes uanset smiley

• #15   7. aug 2006 hehehe helt iorden...
    Jeg kan tage det, det var også lidt i spas jeg skrev.
    Men du spurgte engang, hvad jeg med at
    "Hva sagde jeg" Det var dengang vi diskuterede Mille vs Tls Og hva er det lige du har nu....:-)
    Skal indrømme selvom jeg ikke er meget for det, at sådan en Factory spøger lidt i mit hovede. Men så bliver jeg bare kaldt vendekåbe, og alt muligt igen. hahaha
    Vi må se hvad tiden bringer-
    Men Sebastian lugter stadig....:-)

Kommentér på:
sv650s vs. fzs 600

Annonce