724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Første bule.. ØV Første bule.. ØV

Jeg er lige kommet hjem fra en tur til hornbæk, hvor jeg havde parkeret ved siden af en restuarant, med en masse parasoller uden for. Det blæser lidt rigeligt, og på et tidspunkt kommer der et vindpust, der for en af parasollerne til at flyve op og lige over i min mc!! rammer tanken og laver en bule og en lang ridse!!! PIS!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første bule.. ØV
  • #2   6. aug 2006 trist..

Men det da meget godt det ikke er for egen regning når det nu skal være!!

/Kristian

• #3   6. aug 2006 må nok indrømme den holdt lidt ulovligt, men det er der mc`erne altid holder.. ejeren af restuaranten sagde den ikke hang på ham.. så jeg ringer til forsikringen i morgen..

• #5   6. aug 2006 Hmm.. er ret sikker på at han skal have skylden! Selv om den ikke må holde der! Han skal jo sørre for at parasol er forsvarligt sat fast!

/Kristian

• #7   6. aug 2006 der er et standsning og parkering forbudt skilt, men det er næsten fast der altid holder mc`er der..

• #9   6. aug 2006 Sådan noget p.. af ham at sige, det er da hans parasol der ikke er korrekt monteret, og hvad er argumentet "vores parasoller flyver KUN væk, når vindretningen er mod standsning og parkering forbudt"

• #10   6. aug 2006 Må sige at jeg er enig med de andre. Han bør klart betale og selvfølgelig skal hans parasol være fastgjort, men det faktum at det er ulovligt at holde parkeret/standset der stiller dig i en meget dårligt situation... i en evt. retsag er "plejer" i form af "plejer at holder der" jo DØD_

Men håber da du finder en løsning.

• #11   6. aug 2006 jeg føler med dig.. Sådan en r.... Hvor svært kan det være for resturatøren at fatte, at han parasoller ikke må kunne flyve rundt. uagtet om du holder ulovligt parkeret eller ej er skylden hans.

• #12   6. aug 2006 må mcen ikke holde på fortorvet for så var det jo bare der den stod. og tror også at han skal betale.

• #13   6. aug 2006 Jan L det har ikke været mig, den holdt parkeret og jeg sad næsten ved siden af den, ved et bord og spiste.. vi fik dog maden på restauratørens regning..

• #15   6. aug 2006 jeg har undetsøgt noget lignende med mit stilas hvis det væltede og røg ned over en bil.
    det var bilejerns problem da jeg ikke var herre over vejret. og det var lige meget at jeg ikke havde fastmonteret det.
    men pisse surt med cyklen men prøv da at ringe til forsikringen.
    mvh rené c

• #17   6. aug 2006 det er et rullestilas og der er ikke pligt til at fastgøre det.
    men det er helt ude i skoven med de regler da jeg også mener det er min skyld.
    men det var bilens kasko der skulle æde den og hvis der ikke var kasko på så var det synd for bilejren.
    og hvis der skete noget med stilaset ville de dække skaderne på stilaset hvis det stod opsat hos mig selv.
    men så ville jeg få ballade med told og skat da jeg har trukket det fra i rengskabet så må jeg jo ikke bruge det privat.

• #18   6. aug 2006 Det kan være meget rigtigt, at det ikke er ejerens forsikring, der dækker.

Jeg er lidt i tvivl, men mon ikke, det falder ind under et almindeligt grundejeransvar, at han skal fastgøre sine parasoller ordentligt?

Én ting er vind og vejr, men de skal sgu' sidde ordentligt fast, så de i det mindste kan modstå almindeligt danske sommervejr.

Ellers er der jo altid din egen forsikring!

... og tag lige og check policen!

Mange kasko forsikringer har en særlig ordning for "nedstyrtende genstande" eller lignende, som betyder, at det ikke koster hverken selvrisiko eller bonus på forsikringsordningen...

Allan

• #19   7. aug 2006 Du skal melde det på din kasko, med beskrivelse af hvad der er sket. Dil selskab henter så pengene hos restauratørens ansvarsforsikring.

Lov om erstatningsansvar.

se § 19 stk 2.2
    Kapitel 2

Erstatningsansvar for skade, der er dækket af forsikring

§ 19. I det omfang en skade er dækket af en tingsforsikring eller en driftstabsforsikring, er der ikke erstatningsansvar.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 gælder ikke, såfremt:

1) den erstatningsansvarlige har forvoldt skaden forsætligt eller ved grov uagtsomhed, eller

2) skaden er forvoldt ved udøvelse af offentlig eller erhvervsmæssig virksomhed eller virksomhed, der kan ligestilles hermed.

Den er lige efter bogen

/ steffen
    exam. assurandør

Kommentér på:
Første bule.. ØV

Annonce