1.319 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Vespa renovering Vespa renovering

Hej folkens.

Jeg har købt en Vespa 50N, fra cirka 1965. Den er i ret sølle stand, og jeg tænker at få den sandblæst så al spartel, rust og andre overraskelser kommer væk og jeg ved hvad jeg har at gøre med.

Herunder kommer en helvedes masse spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med smiley

Jeg har absolut ingen forstand på hvordan sandblæsning osv foregår, men mindst om hvad man gør bagefter. Jeg regner selvfølgelig med at få det rå stel tilbage fra sandblæseren, men begynder det ikke ret hurtigt at ruste igen?

Jeg har læst noget om metalissering, men er det noget man bruger på knallerter?

Den skal jo selvfølgelig lakeres igen på et tidspunkt, men hvad siger lakøren til hvis man evt giver den et lag grunder mod rust?

Jeg regner selv med at købe nødvendige pladedele hjem og svejse dem i, jeg har i en kort periode arbejdet med svejsning så den del synes jeg, jeg har styr på. Grejet er en Telwin Bimax 4.135 med fluxtråd, da jeg desværre ikke har mulighed for 380V herhjemme. Men men, jeg havde intet med efterbehandlingen at gøre af de svejsede emner. Sliber man bare svejsningerne ned, spartler ovenpå og lakerer, eller skal der gøres noget ved svejsningerne inden da? Evt sealer?

Håber i kan hjælpe en nybegynder-hjemmefusker lidt på vej smiley

PS - kender i nogen firmaer jeg bør kende til i denne sammenhæng, så sig endelig til!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vespa renovering
  • #1   16. jun 2014 når du får den hjem skal, kort tid derefter, male med grunder, som regel sådan en kedelig rød en. evt. kan man bede maleren om det.

derefter kan det ligge til evt. normal maling + lak.

• #2   16. jun 2014 Vær sikker på at din sandblæser ved hvad han laver.somregel står der en mand på akkord med blæser på fuldt tryk, alt plade slår sig.
    Fluxtråd er ikke godt,slet ikke hvis det skal være flot.

• Peer T
    Peer T Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #3   16. jun 2014 Giv den noget zink maling, så kan den stå i mange år. Ang. Dele til den, så ligger der nogen firmaer i tyskland. Søg på google smiley

• #4   16. jun 2014 hvis du kommer fra nordjylland vil jeg gerne hjælpe dig med sandblæsning og grunder. så behøver du ikke en aftale med en maler lige med det samme.

• #5   16. jun 2014 Ricambi.dk

Kommentér på:
Vespa renovering

Annonce