999 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Bsa b40 vs Royal endfield 350 Bsa b40 vs Royal endfield 350

Ja, går med tanken om jeg vil ha en rigtig veteran cykel. Det er de her to modeller eg har indskrænket mit søgefeldt til. Dels på grund af prisen, og dels fordi jeg er lidt lun på lyden og især udseendet.
Men hvilken er bedst holdbarheds mæssigt?
Hvor nemt er det med stumper?
Og hvilken en er sjovest?
Er meget til rockabilly stil, og syntes bsa'en har det der look, men den anden er der altså også noget over.
Har to jeg vil ud og prøve i pinsen, men hva siger i der kender dem? Hva skal jeg holde øje med, og hva er bedst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bsa b40 vs Royal endfield 350
  • #1   7. jun 2014 Af de to synes jeg helt klart at B40'eren er den fedeste og der er mange af dem og de er rimelig billige og rigtig solide, men jeg tror bare du hurtigt vil synes den er for lille hvis du er til rockabilly stil, synes jeg har prøvet turen da jeg startede på en Ariel Vb med 15 hk.. smiley

• #2   7. jun 2014 Nok også mest b40 pga de er til at komme i nærheden af med prisen. Er de generalt nemme at skrue i?

• #3   7. jun 2014 Og du skal holde øje med alt, mislyde, olierøg osv. man skal være lidt over sådan nogle gamle maskiner, uanset hvad mærke det er..

• #4   7. jun 2014 Ja, en mc med 4 takt motor bliver vidst ikke meget mere simpel end sådan en, kunsten er mere at få den til at køre optimalt det kan man bruge meget tid på..
    Stumper burde ikke være noget problem, jeg kan se du er fra Fyn så ville det jo være oplagt at snakke med Palle fra UK Bikes han er jo BSA mand.. smiley

• #5   7. jun 2014 B4o er bundsolid, der er så vidt jeg husker bare lige noget med at dem militæret brugte (og dem er der mange af) havde en gearkasse der var meget lavgearet, så hvis du kan finde en "civil" tror jeg det er nr. 1

• #6   7. jun 2014 Men, hvis du gerne vil kunne følge med trafikken og lave en overhaling i ny og næ så vil jeg råde dig til at finde en 500 cc istedet for..

• #7   7. jun 2014 er der ikke noget med at militærudgaverne har deres eget stelnummer/bogstav ?

• #8   7. jun 2014 Lyder meget interessant. Nogen der ved det med stel nummer?
    Hastigheden er ik så vigtig for mig, jeg køre mest meget små veje aka langs kyst linien osv og nyder egentlig mere lygten af de gamle motore og lyden, så jeg overhaler sjælendt faktisk. Køre optimalt? Betyder det at man skal stille og skrue hver gang jeg skal bruge den? Eller?
    Men igen, det er lidt den charme jeg er ude efter, som sagt køre maks 1000 km om året for tiden pga små børn og alt for travl hverdag, så måske er det nemmere at ha lidt at skrue i om aftenen.
    Jeg glæder mig vildt meget til at prøve dem. Så i mener det sikreste valg er b40 ud af de to?

• #9   7. jun 2014 Hehe, lyder sgu hyggeligt..
    Du må ud og prøve dem, sådan noget skal vælges med hjertet, når det så går i stykker laver man det bare igen..

Når det så er sagt vil jeg sige at i de 6 år jeg har kørt Ariel har jeg endnu aldrig prøvet ikke at kunne køre hjem.
    Men tit prøvet at noget liiiiiige skal fixes efter en køretur, der er altid et eller andet projekt igang.. smiley

• #10   7. jun 2014 Ville også gå b40'er. Hvis du kan finde en der ikke er overskruet er det en god cykel.... kan mu bedre li en B50ss personligt smiley

• #11   7. jun 2014 er forresten ikke helt sikker medstelnummeret men de har deres eget motornummer , ex BSA star hedder B40 hvor militærmodellen vistnok hedder B40GB eller BG ?

• #12   7. jun 2014 jeg vrøvler åbenbart

http://www.bsawdb40.com/Engine-number-prefixes-Identification

og så alligevel ikke ,kun til det britiske militær hedder de GB fra 67-69

• #13   7. jun 2014 Super. Det er go viden smiley

• #14   8. jun 2014 har selv b40 og den erbare super driftsikker!
    jeg købte min med ny amal concentric og satte selv ny rotor/stator på og elektronisk tænding... det er stort set det eneste jeg har rørt på den i 5 år nu...udover lidt olie og stille/efterse ventiler og den er blevet brugt ret meget for en gammel maskine at være!

Kommentér på:
Bsa b40 vs Royal endfield 350

Annonce