{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Chris T. J
Chris T. J
Tilmeldt:
10. apr 2014
Følger: 2 Emner: 14 Svar: 28

km {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er på udkig efter min første maskine og nogle mc'er har selvfølgelig kørt mere end andre.
Hvilket km tal er fornuftigt?
Har kig på nogle der har kørt ca 40-50000 og enkelte omkring 90000.
Andre siger at MC motorer er som bilers motor og sagtens kan køre det samme
Hva fup og fakta?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  km
  • #1   1. jun 2014 Det kommer bestemt an på den enkelte model og dermed er det svært at gi' et entydigt svar.

  • #2   2. jun 2014 og hvor dan den er kørt og passet

  • #3   2. jun 2014 Her er et par af mine lommeteorier om slitage i MC motorer.

    Mange MC motorer har samme olie i motor, kobling og gearkasse. Mange MC'er har derfor også kortere intervaller mellem olieskift end biler hvor dette er adskilt. Hvis man ikke passer dem med olie og filterskift så slider det mere på hele motoren, end hvis det er i en bil.

    Desuden er mange MC motorer bygget til højere omdrejninger, dvs (for at bruge nogle nemme tal) hvis en mc kører 100.000 km ved 100 km/t ved 8.000 omdrejninger og en bil kører de samme 100.000 km ved 100 km/t ved 6.000 omdrejninger, så har bilmotoren kørt 3/4 så mange gange rundt som MC-motoren når km-tælleren rammer 100.000 km.

    Det er i hvert fald et par af mine lommeteorier.

    Men så er der jo også nogle modeller der er kendt for at gå i stykker tidligt og andre modeller der er kendt for at de ikke er til at slide op uanset hvordan du behandler dem.


  • #4   2. jun 2014 Det afhænger af maskinen, 20.000 kan være nok til at maskinen er smadret hvis den er kørt dårligt (og maskinens kvalitet ikke er den bedste) 100.000 kan være det rene ingenting hvis den er kørt rigtigt og serviceret.

    Min egen maskine var kørt meget lidt hensigtsmæssigt inden jeg købte den, men motoren klarede alligevel 200.000 før jeg skiftede den. Den kunne sikkert have klaret det dobbelte hvis den var kørt pænt fra starten af smiley

    hvis det er racer du leder efter, er de tit kørt rimeligt hårdt, er det en touring vil jeg ikke være nervøs.


  • #5   2. jun 2014 En 4-takts motor er en 4-taktsmotor uanset om den sidder i en bil eller motorcykel, forskellen ligger stort set i dens ydelse pr kubik, = hk/L

    Og det afhænger af omdrejninger. dvs du kan godt have en MC motor som kan runde 400-500.000km som en bilmotor. Me du kan også have en bilmotor som kun kan runde 50-100.000km før en renovering


  • Chris T. J
    Chris T. J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Emner: 14 Svar: 28
    #6   3. jun 2014 Tak for de mange svar. Slitage/kørsel er selvfølgelig klart omkring hvordan den er kørt, hvilket man aldrig helt kan vide.
    Jeg har både kigget efter Suzuki GSXF/GSXR 600 eller Yamaha YZF 600
    Alle er hvad jeg vil kalde sports maskiner .. Suzuki'erne har kørt ca 50.000 og Yamaha'en 90.000 ,,,


  • #7   3. jun 2014 evt tjek hva en ny motor koster hvis det skulle gå så galt men ellers ud og Prøv

    ps en hel tysker kan somme tider være billigere end en motor her hjemme


  • #8   3. jun 2014 Min gode gæve gamle zx9, vedligeholdt, i hat og ende nåede knap 60.000 inden den begyndte bruge en betydelig mængde olie.

    Måske havde den forrige ejer pryglet den med kold motor???
    At sige noget som helst generelt et gætteværk.


Kommentér på:
km

Annonce