Blæsning af samlet motor? Blæsning af samlet motor?
Da tidligere ejer har prøvet at male motoren, men med ringe held, er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg heller må lave det om..
Sagen er den, at jeg ikke er interesseret i at skilde hele lortet ad, for den har været åbnet og pakket om indenfor de sidste 10-15k km..
Det er et mareridt (dog ikke umuligt) at prøve at slibe den varmefaste lak af, så jeg havde lidt håbet af jeg kunne sandblæse blokken ved lav tryk, i håb om af at jeg kan få det pænt igen..
Mig og den gamle er så lidt uenige om dette er muligt, uden at ødelægge pakninger, men jeg har bare set flere film på youtube hvor de blæser hele motorer, men ville lige sikre mig der her inden jeg går igang..
Så hvad siger i? Er det muligt eller skal jeg bide i det sure æble og manuelt slibe hele lortet af?
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Jeg er sikker på at det kan lade sig gøre. Men den mindste lille, bitte sprække og så kommer der sand ind. Og et enkelt sandkorn kan gøre stor skade.
Så ja det burde kunne lade sig gøre og det vurdere Jacob jo også. Du er bare nødt til at vægte besværligheden ved at skille motoren ad op mod risikoen for at skade motoren betydeligt
apr 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Har selv glasblæst en samlet XV1000 motor. Der skal bare dækkes grundigt af - helst med noget tykt gummi (f.eks. 2 lag kasseret slange fra MC-bil dæk) alle de steder der kan komme noget ind og så må du selvfølgelig ikke blæse på samme punkt i for lang tid.
Har ikke selv prøvet med "soda" - men har set en del youtube videoer - og det skal jeg klart prøve på et tidspunkt. Der kan du faktisk blæse pak dåser - lejer og hele pisset - uden at beskadige noget. (ville dog stadig dække af).
Du kan jo evt. give det en gang nitromors (BUMS i gamle dage) - og tage det meste lak inden du blæser.
Personligt havde jeg hevet motoren ud - og blæst den. Det kan sagtens lade sig gøre.
apr 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 478
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
Biltema har det, ellers har din lokale tømmerhandel det også.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
jeg skal selv have ringet til dem da jeg har hørt og set på nettet i udlandet at alu skulle blive som nyt igen-jeg har set fryseblæsning og det er næsten som glasblæst.
hvis alu står som nyt så behøver du jo ikke ar male den igen og tabe maling derefter.
man kan hvis indlevere i horsens.
mvh kk
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Hvor fik du blæse middel fra...??
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
det bruges til køer med sur vom mener jeg det står-gav hvis 125 kr men det er bare at gogl det-jeg har ikke puttet det i min kuvøse endnu er heller ikke sikker på om det er godt at genbruge-det blev opfundet da de skulle rense frihedsgudinden miljørigti.
dt bruges også til at rense grafitti af.
hvis du køber en ton er kgprisen bedre.
mkh kk
Blæsning af samlet motor?