1.297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Jacob Kjær B
Jacob Kjær B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

En studievenlig, fornuftig, første mc? En studievenlig, fornuftig, første mc?

Hej Alle!

Jeg har i længere tid overvejet at anskaffe mig en motorcykel.
Mine største problemer er følgende: Jeg er studerende, mit budget er ikke særlig stort og derudover ved jeg intet om motorkøretøjer, jeg har ikke engang set på biler. Jeg er 22 og har planlagt at tage kørekortet så snart jeg kan.

Derfor håber jeg at jeres ekspertise måske kunne hjælpe mig?
Jeg er på udkig efter en motorcykel (Alt med motor og 2 hjul accepteres som forslag), der brugt, kan findes til:
- En fornuftig pris (jo lavere under 25000 jo BEDRE).
- En holdbar maskine. (Jeg ved godt at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet, men der må da være nogle køretøjer derude, der er mere holdbar til billig pris, end andre? Mest af alt er dette også et krav, fordi jeg endnu intet ved om motorer selv, så jeg ville skulle få en anden til at fikse det meste i starten, hvilket sikkert er dyrt...

Jeg går ikke op i udseende, bare den kan køre langt uden at gå i stykker og i synes det er et godt valg smiley Fx er jeg blevet anbefalet en XJ 600 diversion (Som sagt er jeg kun 22, altså må det ikke være for stort).

Har i nogle forslag? smiley Hvad ville i vælge, hvis i stod, i den "finansielle krise" jeg står i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En studievenlig, fornuftig, første mc?
  • #1   24. maj 2014 En Suzuki GS 500 eller Kawasaki ER 5 går man ikke helt galt i byen med. En helt regulær mc, oftest til billige penge, og ikke til at slide ihjel smiley

• #2   24. maj 2014 Hvad er dit kørsel behov? motorvej/bykørsel? Daglig transport eller weekend hygge? Helårs kørsel?

• #3   24. maj 2014 Sommerkørsel, udelukkende. Og nok meget motorvej, men også lidt by smiley

• #4   24. maj 2014 Honda CB500 eller Honda NTV650 måske. Evt. Yamaha FZS600 eller Suzuki Bandit 600 eller 650.

• #5   24. maj 2014 CBR 600F ! Find en fin en, drift sikker, velkørende osv og holder prisen fuldstændigt hvis du er pæn med den.

• #6   24. maj 2014 http://www.dba.dk/kawasaki-motorcykel-droe/id-1007970488/ så den her f.eks. ville være et godt valg? Er der noget jeg bør være opmærksom på, hvis man ser på sådan en? smiley

Tager stadig rigtig gerne imod forslag! smiley

• #7   24. maj 2014 #6 Den ser rigtig fin ud, jeg ville dog lige tjekke om der findes et 35kw droslingskit til den, da jeg går ud fra, at du har A2 som mig

• #8   24. maj 2014 ER5, GS500 mv er yderst fornuftige cykler, men Gud hvor er de kedelige og uinspirerende fra ende til anden.

• #9   24. maj 2014 At de er kedelige gør mig ikke så meget! Alternativet er, at de er fede og dermed dyre, hvilket betyder at jeg intet køber smiley Hvilket er endnu mere problematisk.

Men hvis jeg køber den der skal den simpelthen drosles ned? (Siger lidt om, hvor lidt jeg ved) Hvor dyrt er sådan noget at få gjort?
    - Ja det bliver vist A2, jeg tager kortet som 22 årig.

• #10   24. maj 2014 Kan varmt anbefale en Honda CB500. Den kan fås billigt, kan nemt drosles og så kører den jo bare skønt smiley

• #11   24. maj 2014 Jeg gav 1.000 for droslingskittet og intet for montering, for satte det bare selv i. Den skal drosles, hvis den overskrider 48 heste (når du har A2). Dog er det ikke tilladt at drosle en maskine til 48, hvis den har over 96 heste fra fabrikken smiley

• henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 32
    #12   24. maj 2014 jeg står i en lignende situation, og jeg er ret sikker på at mit første valg bliver en GS500, den er behagelig at køre på, den er meget let kørt, den er ikke videre hurtigt, men som en starter cykel er det i og for sig ligegyldigt, jeg syntes den har et udmærket bundtræk, og føler egentlig ikke den er sløv, den kan ganske let køre det man må i danmark plus det løse.

det er muligt det ikke er byens mest delikate cykel udseende mæssigt, men man får en holdbar maskine, der er ret så let at skrue på ved småting, også selvom man ikke ved en dyt om det (det kan læres).

efter min mening en dejlig maskine til at køre de første par sæsoner, den er perfekt til en kører uden den vilde erfaring, da den som sagt er så let kørt, og den gør som du ønsker, den smider dig ikke af hvis du vil have det lidt sjovt.

dette er blot min holdning, håber det er brugbart læsning

Mvh. henrik

• henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    mar 2014

#13   24. maj 2014 Jacob G, hvis jeg husker rigtigt må den heller ikke være over 600ccm smiley

• #14   24. maj 2014 Jo, kubik er underordnet til A2-kategorien. Til A2 er kravene: maks. 48 heste og ikke droslet fra mere end det dobbelte (dvs. 96) samt et forhold mellem kW og vægt på maks. 0,2 kW/kg smiley

• henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    mar 2014

#15   24. maj 2014 iorden, tager det i mig igen, syntes bare at have hørt gentagne gange at det ikke måtte værre større end 600cc smiley

• #16   24. maj 2014 Ja, det har jeg også hørt fra flere, men reglerne siger noget andet smiley

• #17   24. maj 2014 Henrik, det var rigtig god læsning, jeg sætter pris på det! smiley Nu vil jeg da lige overveje den lidt mere, nu du taler så varmt om den...

Og fedt Jacob G, det er nice at vide! smiley

• #18   24. maj 2014 Cb500. Er5. Gs500. Sikre valg som er stort set skudsikker hvis de er passet lidt på.

SZR660 som wildcard, find en fin en og du vil blive glad for dens sjove måde at køre på smiley

• #19   24. maj 2014 Hej Jacob.
    Jeg har ejet en Suzuki GS 500 i et par år. Skøn motorcykel at starte på! Helt sikkert også noget for dig. Men efter at have prøvet en Honda CB 500 er det den jeg vil anbefale dig at købe. Den er en anelse dyrere end GS'eren - til gengæld kører den fantastisk meget bedre, lidt hurtigere og byggekvaliteten er hæderlig i forhold til Suzukien. En billig, smuk og fornuftig motorcykel med dygtige køreegenskaber!

Venligst.

• #20   25. maj 2014 Honda CB500 er den bedste i den trio. ER5 er en anelse bedre i bytrafik, da den har roligere og kraftigere motorgang lige fra tomgang. Men når motoren er oppe i omdrejninger vinder CB500 pga mere omdrejningsvillighed. Eneste "kvalitet" ved GS er prisen.

• #21   25. maj 2014 Jeg har næsten lige fået A2 kørekort, og har købt mig en suzuki bandit 600. den har jeg købt droslingkit fra england til 450/500 kr og selv sat i og fået synet den med det og skrevet i papirerne.

Den dag jeg kan pille droslingkittet af den, har den næsten 50% flere heste, og er altså en "hel ny" mc for mig at køre på igen! smiley

• #23   25. maj 2014 Jeg har en Honda vf750f fra 1983 til salg. 14000kr meget nem at syne. Som den står har den 88hk, den kan altså drosles lovligt ned, som jeg har forstået det. Rigtig stabil maskine, er kun til salg fordi jeg har købt anden mc, til mere afslappet kørestil.
    Ligner den på billedet til forveksling.

profilbillede
Kommentér på:
En studievenlig, fornuftig, første mc?

Annonce