{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.479 visninger | Oprettet:

maria J
maria J
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23

MC Ferie - hvor? {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Jeg har bestemt for, at tage på mc ferie - alene. Jeg har dog ikke noget erfaring med mc ferier, så håber i kan hjælpe:).

Hvis jeg havde pengene ville jeg self tage route 66, men det har jeg altså ikke. Har overvejet, at køre op til norge eller sverige, og bo i en hytte. Tænker også lidt på at tage syd på?

Hvad ville I anbefale?

Mange Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Ferie - hvor?
  • #1   12. maj 2014 Budget??

• #2   12. maj 2014 Jeg tager til Nordkap med en ven herindefra i juli, det kan anbefales, ellers er Italien også fedt.

Norge er dog et rimelig oplagt mål, det er tæt på og du kan alligevel rejse langt hvis du ønsker det.

• #3   12. maj 2014 Men budget ? og hvordan vil du rejse, nu du ikke har nogen mc oprettet ;o)

• maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

#4   12. maj 2014 hmm mht budget tænker jeg ca 9000, forhåbentlig under. Jeg bruger så godt som ingenting på mig selv. . ja jeg vil rejse på min mc yamaha virago 535 smiley

• #5   12. maj 2014 Du kan få en fantastisk fin tur hvis du kører til norge, og prisen kan også godt holdes nede:)

• #6   12. maj 2014 vi har lagt budget til 10.000 for 16-18 dages tur. Det er så primært med overnatning i telt. Så alt efter hvor længe du vil være væk kan du få en rigtig fin tur i Norge.

• maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

#7   12. maj 2014 Tror også det bliver norge. Tænker 2 uger ca, jeg har aldrig rejst alene men det skal jo prøves. smiley

• #8   12. maj 2014 Smid et telt på geden, sæt retningen den vej der er mindst skyer, og så bare kør.
    Sikker på det giver de bedste oplevelser, tag dagene som de kommer så kommer oplevelserne.

• #9   12. maj 2014 Nu bor jeg jo i Oslo området og vil selvfølgelig anbefale dig at prøve en tur op til Norge. Masse fine veje og flot landskab, men selvfølgelig er vejret sikkert mere stabilt sydpå. Hvis du skulle mangle en at køre med, så kan jeg sikkert hoppe med på en lille strækning. smiley

• #10   12. maj 2014 kig gerne i mine albums, der er da lidt inspiration til norgeture - og mon ikke der er rutebeskrivelser for en halv million andre herinde der har været på de kanter smiley

rigtig god fornøjelse, mc ferier er noget af det bedste smiley

• maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

#11   12. maj 2014 måske dumt spørgsmål, men må man sætte telt op overalt i norge? eller er der visse regler for det. Nu det ikke fordi jeg altid går op i regler men smiley

• #12   12. maj 2014 Der er allemandsret, så længe det ikke genere. Visse steder er der dog marker hvor de ikke vil have det da de har dårlige erfaringer med folk der har smidt dåser som køerne senere går og æder. smiley

• #13   12. maj 2014 Håber du kan bruge denne link Maria. smiley
    http://www.friluftsrad.no/dalane/4973.Med-TELT.html

• #14   12. maj 2014 Hmmm Rene sidder lige kigger dine fotos fra Norge... Det ser sq godt ud måske det skal prøves en dag. Jeg er i staterne 4- 6 uger hvert andet år og tøffer rundt så har ca 21000 billeder til at ligge..........

• #15   12. maj 2014 Det er en oplevelse hver gang, i år er første gang jeg tager Nordkap
    ellers har jeg været i østrig, italien, lichtenstein, scweitz, tyskland, sverige og norge - næste år bliver det nok Holland/Belgien og så frankrig - england - skotland og den store tur til afrika - der er planlagt ture nok til de næste 10 år.

men norge bliver altid et land jeg vender tilbage til....

• #17   12. maj 2014 Eller mere enkelt, så ja du kan sætte op en telt hvor du vil med undtagelse af private grunde og langs motorvejen.. Sidst nævnte ville nok også være ret dumt.. hehe. smiley

• #18   12. maj 2014 HADER regn, og det har norge MEGET af.
    Efter 2 våde år, tog vi til Normandiet i Frankrig, med en masse skøn natur, 2 gange på hele turen fik jeg et dryp af en der brugte sprinkler væske, så turen går mod syd igen i år.
    Måske schweiz østrig italien, og alle de der lande mod øst, tjekkiet, polen, og DK

Sidste tur i telt 2 personer 12 dage 7200 kr. mener norge lå på ca 5000.
    T

• #20   12. maj 2014 tur til Hatzen , evt http://www.villa-loewenherz.de/

• #21   12. maj 2014 harzen skulle osse være lækkert! hvis jeg var dig ville jeg dog prøve og finde en køremakker! måske en du kender? måske en du ikke kender så man er to til og holde hinanden med selskab om aftnen!

• #22   12. maj 2014 Tag til Norge!!
    Se i mine album, og tag kontakt om du behøver hjælp, men brug gerne et par tusind krone på et færgekort, så får du 50% rabat på alle færger i Norge og så kan du nyde det skønne vestlandet og en fantastisk oplevelse på Atlanterhavsvejen....
    Jeg er Norsk, og kender hver en krog deroppe, og har kørt lastvogn der også!!!
    God tur,men husk at ALDRIG køre med halv tank over et bjergpass!!!

• #23   12. maj 2014 P.S. er du bange for regn, så køb en bil. At køre mc er et valg DU gør, og at køre i regn er en del af det valg...
    God tur...

• #24   12. maj 2014 Rigtig nok Jan .... men det er nu noget sjovere i tørvejr

• maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

#25   12. maj 2014 nu kender jeg ikke så mange 22 årige piger der køre mc :D.

Jan k: jeg er skam ik bange for regn, det er jo bare regn og ikke syre.)

• #26   12. maj 2014 Vi har været i norge 7-8 gange, og vi har ikke været plaget af regnvejr..
    Der er såmænd nok lige så stor chance for regn alle mulige andre steder.

• #27   12. maj 2014 smiley Og JA, det regner i Norge, og nogle steder er det en tourist attraction, og om en er en pige, dame eller mand på mc, så gælder da de samme regler..og det kører betydelig flere piger på mc i Norge end i DK, så der er bare at tage kontakt med nogle mc piger i norge, så kan du nok også få en fri overnatning, de er ofte mere gæstfrie end en gang sure gamle "Gubber"...

• #28   12. maj 2014 22-årrig pige?? Jeg skal med glæde ledsage dig!! smiley

Men norge kan klart anbefales. Har været der mange gange både sommer og vinter, dog uden mc desværrer, men det er vanvittig flot og stille deroppe!

• #29   13. maj 2014 Brugte 17 dage i UK. Vi var 2 og brugte samlet 10.000kr med billet mad øl (nok største udgift for mig), færge og nærmest hel pisset... Hvis du rykker vest over og tar til Wales så er det fedt... kørte omkring 8000km på den tur ;P .. Klar anbefaling..
    Og kender en del stedder i Kent hvor i kan bo så billigt at det nærmest er gratis..

• maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

#30   13. maj 2014 UK kunne også være en mulighed, det lyder hvert flad fedt smiley

• #31   13. maj 2014 Hvis det er første gang du skal på MC ferie og du skal alene afsted, så tag til Harzen.. Det er skønt og "sikkert".

Norge kræver at du skal over færger, og færdes i øde områder, ikke dermed sagt at du IKKE skal gøre det på et tidspunkt, men start med Harzen, det er en 3-4 dages tur..

Man løber heller ikke Marathon når man skal træne for første gang..

• #33   13. maj 2014 Der er ikke mange forslag til DK... Tag rundt i Danmark. Du kender sproget, pengene og trafikreglerne. Find ud af hvor de fede margueritruter er henne, slottene, den flotte natur, evt koncerter, motorcykeltræf, festivaller.
    Og når du kommenterer på mit indlæg så spørger du bare samtidig hvor mange af dem der skriver herinde har et gæsteværelse du må låne for en enkelt nat + de kan vise dig de gode steder i deres område. Billigt og nemt!

JEg har kørt en uge rundt i DK som det eneste og det var faktisk overraskende godt. Syntes bedst om Fyn og øerne + Nordjylland

Allan smiley

• #34   13. maj 2014 Danmark er sgu fint og har nogle fine veje i bl.a. Østjylland.

Men det kan slet ikke sammenlignes med det at pakke tasken og tage i udlandet med kun sig selv og motorcyklen og køre i nogle fede bjergveje eller alper..

• #35   13. maj 2014 Jeg tager selv til Lysefjorden i år... Prøv at google det...
    Prismæssigt overkommeligt og rimeligt tæt på samtidigt med en natur der er MEGET forskellig fra vores egen.

Midtsverige byder også på den vilde natur og er langt billigere at opholde sig i end Norge.

Har tidligere kørt Skotland "rundt" og jeg skal 100% sikkert tilbage til højlandet igen en anden gang.

Personligt er jeg mest til hostels.
    F.eks i Norge http://www.norwegian.hostelworld.com/

• #36   13. maj 2014 Det lyder spændende med din rejse plan og du skal nok møde andre som du kan få hjælp af og måske vælger at følges med noget af vejen.

Jeg tager en tur til Harzen og skal afprøve mit telt og andet udstyr i forbindelsen med pinsen.
    Så i uge 33-34 så tager jeg til nordkapp og har også valgt at rejse alene samt at det skal foregå med overnatning i telt.

Held og lykke med turen når du har fundet ud af hvor du vil hen smiley

• #37   13. maj 2014 Hvad vil du køre i med din mc?
    Skøn natur?
    Skøn by?
    Blanding?

Hvad vil du lave når du holder pause?
    Tælle får?
    Spise mad?
    Se på natur?
    By?
    Køre mountainbike?

Hvis jeg sku brænde 9000 af på en virago havde jeg nok taget til england, været i London nogle dage, sejlet til Frankrig, kørt til Paris, set Amsterdam på vejen hjem og købe ind i Flensburg smiley

Kan godt lide at være en flue på væggen ude i verden.

Har ikke været i London i mange år, og mangler at se Paris og Amsterdam, derfor ville jeg gøre sådan.

• maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

#38   13. maj 2014 Har overvejet at køre dk rundt men det orker jeg ikke. Vil hellere ud i "vild marken" smiley . Synes i kommer med nogle fede forslag. Og mht en rejse makke, jamen så må jeg være ærlig og sige, at jeg ikke ville tage til Norge med en fremmed gut :D. Jo mindre det var en pige på ca min alder smiley

• #39   13. maj 2014 Jeg er ret sikker på at gutterne herinde kan overtales til at bære paryk, og rigtig mange har i forvejen man boobs smiley

• #40   13. maj 2014 Jeg kanklart anbefale Norge. Der er det hele, og selv de store gode veje har bakker og sving.

Når man kører MC oplever man ofte: "Her burde være et fotostop" I Norge er de der-overalt!

• #41   13. maj 2014 Ja Mirza det er nogle flinke gutter............................ smiley

• #42   14. maj 2014 vil klart anbefale en tur sydpå til italien,jeg kører selv derned sidst i juli på min yahama vxs'er.

• #43   15. maj 2014 Prøv Rügen. Det er tæt på og koster ikke en formue. Kør over og se Prora. Det er Hitlers feriekompleks. (se billede) Faneme imponerende. Det er forøvrigt en ret fed tur og masser af fornuftige hoteller og ferielejligheder.

profilbillede
  • #44   15. maj 2014 Jeg regner med at køre til Frankrig i uge 28-29. Bl.a Le Havre, Grand Canyon du Vernon (Camping Moto skulle være godt) også bare mig selv, så du er velkommen til at køre med - intet er planlagt og bestilt, jeg ser om det bliver søndag eller mandag jeg kører og så holder jeg ind når der er noget interessant og når det er pausetid smiley
    Route 66 er opreklameret - tag endelig en af de andre ture, hvis du vil med på en tur med guide

• #45   15. maj 2014 Aaaaaaa Sanne.... Route 66 er opreklameret enig så langt men stadig fedt....
    Har selv kørt ca 2500 km på den, men ja der er rigtig mange steder i US der er federe.

• #46   15. maj 2014 Tag til Norge, kort og godt. Trivelig folk og du forstår hvad de siger og det er en oplevelse uanset om du er alene eller sammen med nogen.

• #47   19. maj 2014 Michael R @ har også selv kørt på Route 66, men den er da bare lang og lige, mange gode oplevelser indrømmet, men så hellere rundt til Grand Canyon ned til Mexicos grænse og ellers bare hvor vejene fører en til - det var meget federe

• #48   19. maj 2014 @maria - se evt min foto album, en tur på 2 uger - fra Danmark til Østrig, Italien, syd frankrig, og tilbage. Du kan bare lige send en besked hvis du skulle have brug for mere info smiley

PS: Det er en tur for unge folk smiley

• #49   19. maj 2014 Sanne det er ikke fordi du har kørt på den " nye 66 " altså den der hedder Interstate 40 ?

• #50   26. jun 2014 Nej har kørt på den rigtige Route 66, men havde så mange fede oplevelser inden vi ramte 66 i Apache reservatet, Grand Canyon mm, så den kan ikke måle sig ret meget med det smiley

• #51   26. jun 2014 Er helt enig med dig der er så mange fede steder. Sidder faktisk lige og laver lidt planer for vores næste trip smiley smiley

• #52   26. jun 2014 Hvis man skal til USA, så prøv A1 - stillehavet på ed ene side og bjerge, vinland, ørken oma på den anden.

Er ambitionerne knap hertil, så er det Norge, det er bestemt at anbefale!

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
    #53   27. jun 2014 England.

Esbjerg --> Harwich, før den lukker. Nordpå ind midt i landet og op mod Skotland.
    Glem de store byer og bliv ude på landet.
    Overnat på camping pladser, bed and breakfast og pubs.

Uforlinelige veje og landskaber.
    Flinke og umådeligt hjælpsomme mennesker.
    Absolut rimelige priser. Jeg er sikker på at det er væsentligt billigere end i Norge og deres øl er mange gange bedre.

Det tager ikke lang tid at vænne sig til at køre i den forkerte side, på med vanten.
    Har lige været af sted, første gang i England og bestemt ikke sidste. Det var en fantastisk tur.

Jeg vil dog anbefale at have en at dele oplevelserne med.

• #54   30. jun 2014 Altid rart at have en at dele oplevelserne med, men sådan er verden ikke altid for os alle.
    Jeg tager også turen alene i år (Frankrig) ellers kommer jeg ikke af sted og vil bare ud at opleve lidt mere end DK på 2 hjul igen i år smiley

• #55   30. jun 2014 Jeg regner også med at nappe en tur til Norge, enten i uge 28, 29 og/eller 30.
    Tager den på vildmands-maner med bad i søer/floder og ellers bare nyde omgivelserne.
    Nu ved jeg ikke hvornår du regner med at tage afsted, men du kan da skrive hvis du vil mødes over en dåse jakabov (eller hvad fanden man ellers spiser) smiley

• #56   30. jun 2014 Sanne Lund:

Frankrig byder på mange gode MC-oplevelser, men vær lige opmærksom på, at afstandene er temmelig store.

Claus K:

Godt valg! Norge er et fedt land til MC-ferie!!!

• #57   30. jun 2014 Nu har jeg endnu ikke selv være på mc-ferie, men jeg har rejst en del som backpacker og der handler det ofte om at holde omkostningerne nede. I den forbindelse kan jeg anbefale www.couchsurfing.org som er en orginisation af over 7.000.000 mennesker fordelt i hele verden, der stiller deres hjem til rådighed for rejsende. Ofte betaler man ingenting for overnatninger, man møder nye mennesker og man kan få hjælp til hvor de bedste steder er direkte fra de mennesker der bor i nærheden, så man oplever tit ting man aldrig hører om i tourguiderne. Det kan desuden være et dejligt afbræk fra at sove i telt smiley

Det kræver dog at man ikke er menneskesky og at man er frisk på at tage en opvask eller lign. for en middag fra tid til anden smiley

• #58   30. jun 2014 Det var sgu da en god ide.. Min roomie brugte det forresten også en del da hun rejste rundt smiley

• #59   1. jul 2014 Knud

Det vil jeg huske, men er jo godt kørende og tager de pauser der skal til, det er ikke en racertur men en tiltrængt ferie der nærmer sig med hastige skridt smiley

• #60   2. jul 2014 smiley

• #61   27. jul 2014 lige hjemkomet efter 4000 km ned igennem tyskland,østrig og ned til gardasøen en fed tur der skal gøres om næste år.

profilbillede
  • #62   28. jul 2014 Ja, så er folk snart hjem vendt fra ferie, så er det godt jeg først skal afsted smiley

Skal lige en tur ned Tyskland i uge 32 og arbejde, men tager mc'en med, men når ugen er slut så kan det heller ikke gå for hurtig med at komme hjem og pak de sidste ting, for så venter Nordkapp i uge 33-34 smiley

Kommentér på:
MC Ferie - hvor?

Annonce