{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

El-hjælp! {{forumTopicSubject}}

Er ved at have en billig Savage til salg, når jeg sætter strøm til (drejer nøglen) ryger det og ledningerne bliver varme, det er de ledninger der kommer fra tændingslåsen. Sikringen springer ikke, men jeg tager også hurtigt strømmen igen. Jeg er klar over at der er en kortslutning, men hvor? Nogen der kan komme med et godt gæt, og ja, jeg er totalt strømretaderet, havde det været 220 eller 380 v havde jeg nok fundet ud af det, men det her har altid været noget jeg er gået langt uden om. Ham der har lavet det for mig hidtil er desværre død, så ham får jeg ikke lige til at se på det! Skulle der være nogen der ville hjælpe (mellem Fåborg/Svendborg) ville det bliver modtaget med dyb taknemmelighed!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El-hjælp!
  • #2   12. maj 2014 Ja, en ting er jeg hader el, men jeg er trods alt ikke helt idiot : )

• #3   12. maj 2014 Jeg er kommet til at tænke på om det kan være startrelæ/soloniden der sidder og laver noget stel den ikke skal. Mener før jeg har læst noget om det, men er da noget i tvivl, det kan sagtens være noget jeg har drømt/haft mareridt om! Men giver det mening?

• #4   12. maj 2014 Hvad med at starte med at hive alle sikringer ud.. og sætte nøgle i.. sker det så.. Nej -> i med hoved sikringen.. test igen, og så de andre sikringer en efter en, så kan du finde den kreds der gør det, og så fejlsøge derfra. Men igen hvis noget ryger, så er der nok mere der har lidt skade, hvis der er en masse der er smeltet sammen! smiley

• #6   12. maj 2014 Helt præcist V. Skerninge, jeg har haft styrkontakter af, og forlænget ledninger, har været meget omhyggelig med det. Jeg kan ikke se hvorfor tændingslåsen skulle gå i stykker helt af sig selv, og den virker jo også, men hvad ved jeg (ikke en skid, lige om det) Og nej, der sker, underligt nok ikke noget uden sikringer!!!

• #7   12. maj 2014 Lidt update, jeg kommer jo ikke uden om at udstille mig selv : ) nu har jeg revet alt hvad der har været skilt ad fra hinanden, skal lige nævne at koblingskablet begyndte at blive varmt???????????? og har nu fundet ud af at ledningerne til forbremselyskontakten var klemt, så de har kunnet lave en kortslutning. Kan det så være det der var/er problemet??

• #9   12. maj 2014 Peter F. C Hvis ikke jeg har fundet på noget inden da, skal du være så hjertelig velkommen, og det er du såmænd også selv om jeg skulle have fået det lavet : ) - men jeg mistænker nu også de ledninger der var i klemme for at være skyld i det. Der var heller ikke noget, ikke at jeg har opdaget, før jeg samlede færdigt, jeg har jo løbende holdt lidt øje med hvad jeg lavede, netop for at fange det i tide, hvis der skulle være noget. Men gider ikke mere i dag, skal nok skrive hvad det bliver til når jeg ryger på det igen i morgen! Foreløbig tak for alle input.

• #11   12. maj 2014 Vi har 400V og 230V i Danmark nu. Det er mange år siden vi har haft 380V og derved 220V smiley Bare som service info smiley

• #12   12. maj 2014 Du mener altså at jeg er en gammel idiot? Tja, du har sgu nok ret!!

• #13   13. maj 2014 Så skulle det være ok igen!! Det var tilsyneladende en ledning ved bremselyskontakten der var blevet klemt, så nu skal det bare samles igen. Igen tak for input, nu håber jeg ikke der kommer flere el problemer, men vil nu lige se og høre den køre rigtigt før jeg er helt sikker!!

Kommentér på:
El-hjælp!

Annonce