1.475 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

(Søges) Find et lig... (Søges) Find et lig...

Hey hey...

Nu er jeg endelig efter næsten 10års MC pause klar til at skal igang igen.
Jeg har forelsket mig i det forhadte ord "bobber" og ikke mindst stilen. Men som jeg gjorde for 10 år siden med min GSX 400R vil jeg selv bygge den op fra havelåge til lækkert maskineri.

Mit issue, er så at alle de velegnede chopper jeg kan finde, er alle sammen flotte i lakken, fyldt med lækkert krom. Det er så præcis det der er mit problem.. Jeg har ingen interesse i alt det her, da alt jo alligevel skal splittes og laves om.
Det eneste jeg har interesse skal være 100% iorden er motoren. Den skal virke...

Men hvor pokker finder jeg noget henne har kigget alle steder, og alt er det stik modsatte af hvad jeg ønsker mig, ikke engang tyskland har noget at byde på her, med mindre jeg vil have en kina cykel eller en savage, hvilket er helt udelukket.. ønsker ikke at "hænge" på det resten af livet, så alt det usælgelige springer vi over.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (Søges) Find et lig...
  • #2   9. maj 2014 Jeg byggede selv en Savage om til bobber, for et par år siden. Jeg købte den i ca. den stand som du efterspørger, lavede den om og holdt pengene hjemme på den. Den var til salg i en måneds tid.

Så usælgelig vil jeg ikke kalde den smiley

• #3   9. maj 2014 Hvorfor skulle der være noget galt med en kineser, og hvis det ikke er "fint "nok kan jeg ikke se hvorfor der så skulle være noget galt med en Savage? Og det er ikke fordi jeg selv har en, jeg har såmænd haft flere HDer end du nok har set : ) - men kan du ikke lave lidt på en motor, så kan det vel være lige meget, så kan du nok heller ikke bygge så meget andet at det gør noget! Og beklager, hvis du ikke bryder dig om tonen, men den kom du selv med!!

• #4   9. maj 2014 Synes du skal gå all in og finde en harley.. smiley

• #5   9. maj 2014 Find en som ser rimelig ud. Er den grim som arvesynden, så har motoren sikkert kørt 4000000 på gammel gearolie smiley
    Der er alligevel ikke den store prisforskel.

• #6   9. maj 2014 haha lækkert med lidt debat...
    Jeg har som sådan ikke noget imod at skulle rode med motor.. vil bare ikke ende med en cykel hvor morten står til udskiftning fordi den er så fucked...

• #7   9. maj 2014 Det har nu, i mine øjne ikke ret meget med debat at gøre det "oplæg" du kommer med. Det handler mest om at nedgøre nogen der har andre prioriteter end du selv har. Hvordan du nogensinde kan få en gsx-etellerandet (jeg går ud fra at det er en gammel suki) til at være bedre end noget andet, ja lad være med at prøve at forklare det, jeg fatter det ikke alligevel! Skal du have hjælp, så kommer man længst med lidt ydmyghed, og så bare for at svare på dit oprindelige spørgsmål, hvorfor ikke starte med en kineser? Så kan du få en masse ideer prøvet af, uden at du "satser" en formue. Og de er altså ikke så ringe så man gør dem, det hænger jo sammen med prisen, der er mange der ikke laver det mindste vedligeholdelse på dem. Jeg faldt for noget siden over en der var i super stand + en cykel til stumper der stort set ikke havde kørt (95% komplet) pris for begge: 1800kr. Så det var da et godt sted at starte, hvis du ikke har bygget det store før.

• #8   9. maj 2014 Tom, kinesere er jo så ringe bygget at det er det rene selvmord at spilde penge på sådan en....
    Fint at der er mange der er så ramt på pengepungen at de vælger at bruge penge på sådan en ramme skrot, men at gå igang med at bobbe den bagefter er kun sjovt.
    Der bliver brugt flere penge på cyklen end den har kostet.
    Så kunne man bruge pengene mere fornuftigt og faktisk købe en cykel man kan "stole" på.

• #9   9. maj 2014 Nej, så ringe er kinesere heller ikke, men du kan ikke sammenligne med en ny japansk honkawasuki, som jeg så ikke bryder mig om, da de efterhånden ikke ligner en MC i mine øjne. Men det er jo fordi jeg er så gammel, at jeg er fra dengang at en MC SKULLE startes med kick, det elhalløj var jo kun for tøser, som ikke skulle køre MC alligevel, såå!! Der var en gang hvor man sagde det samme om japanske motorcykler, som man siger om kineserne i dag, sikke noget lort, næ en Triumph, det er det rigtige. Men det er jo smag og behag, skrev du for resten dit indlæg fra din smartphone, der er lav et i Kina, eller brugte du din PC, der er fremstillet i, Kina!

• #10   9. maj 2014 Jeg tror måske min onkel har et lig holdende i " hønsehuset " smiley en eller anden 750 ccm 3 cylindret yamaha model fra 80erne smiley

• #11   9. maj 2014 Jeg har evt en billig XV750 smiley

• #13   9. maj 2014 Tom, ja man sagde sikkert det samme om Jap cykler, men de var sku nok også lort den gang, og helt ærligt, hvad er fordelen ved en kina bike? Den lille motor? det spinkle stel? den rustne chrome? Nylon dæk? Speedometeret der viser hastighed i øst og vest?

Hvorfor er det man vælger en kina bike?
    Mit bud er nærighed, eller mangel på penge. Det er ikke en mc i mine øjne, det er en billig skrammel knallert. Og ja måske er Kina'er super gode om et par år, men nu er det lort...

Om jeg så bruger en kina tlf eller mine sko er lavet i kina, kan ikke sammenlignes, Telefoner og Mc'er er ikke det samme smiley

• #14   9. maj 2014 Rolig nu tøser.... Det er da en ærlig sag at manden ikke ønsker nogle bestemte cykler. Men er med Brian #5

• #15   9. maj 2014 Dennis, du må mene nøjagtigt hvad du vil om lige hvad du har lyst til for min skyld, men jeg vil så også tillade mig at mene hvad jeg vil om mennesker der nedgør andre uden anden grund end, ja hvad ved jeg, selvglæde eller noget andet, i mine øjne lavt pis. Og så gider jeg ikke dig mere i dag, sov godt!

• #16   9. maj 2014 Jeg tror det er noget nær umuligt at finde det du søger, enten er de vedligeholde over hele linjen, eller også er de ikke.....

• #17   10. maj 2014 Har du prøvet veteranposten's køb/salg side? Nu ved jeg ikke om det er for gamle årgange til dig, men det er ikke al der tænker på at tjekke derinde, så nogle gange finder man maskiner som man ellers ikke finder på nogle andre køb/salg hjemmesider. Det er et forsøg værd smiley

• #18   10. maj 2014 Hvor meget snakker vi om? Er det 5000 eller 40000 kr du vil bruge som start sum.

Jeg har brugt en Kawasaki VN800 fra 96 og den kan vel købes for ca 30-40.000 kr

Jeg har ikke brugt alverden til at bygge den op ca 5000 kr men det er heller ikke en glimmer bobber mere rat stil eller hvad man kalder det.

Jeg ved godt at der er mange som mener at det skal koste kassen at bygge om, men det kommer altså an på hvad vi snakker om. Er det dragster stil med masser af chrom og bred bagdæk ja så koster det kassen

profilbillede
  • #19   10. maj 2014 Her et billed mere.

Og husk, det er kun dig selv du skal tilfredsstille ikke alle andre.
    Min nabo som har en Goldwing mener at min må være den grimmeste i verden smiley smiley

profilbillede
  • #20   10. maj 2014 @thomas.

Jeg er sgu enig med din nabo smiley Men dyb respekt for at du går din vej, istedet for at tilfredsstille pøbelen smiley

• #21   10. maj 2014 Først super mange fine forslag..
    Men for hel.... ta nu og slap lidt af. Jeg har min mening om tingene, og dem står jeg ved. Vi kommer ingen steder med at kaste med mudder efter hinanden.
    Hvad i syntes om mine meninger til diverse, er jeres hovedepine, ik min. Jeg står ved hvad jeg skriver og siger.
    Thomas P, beløbet er ikke fast, men jo billigere jo bedre (man er vel vestjyde, så gratis minus 20% er fint) smiley
    Den ser fin ud din cykel Thomas, men jeg vil helst selv have lov at gå at lave det der nu skal laves, da jeg har mine egne og til tider mærkelige ideer.
    Det er lidt det der er hele pointen i mit projekt at jeg skal gå det næste års tid at lave lidt i ny og næ på den når jeg har lyst og tid.

Sidst, hold nu en god tone ikke, hvis i ikke kan li mine holdninger så smid mig på filter, så den ude af verden

• #22   10. maj 2014 Det er nemlig rigtigt, man skal gå og lave det selv. smiley

Jeg er ikke så kreativ, så jeg ser på billeder af hvad andre har lavet og bruger så det jeg kan lide, andre kan sgu kommer på fede ideer og føre dem ud i livet og jeg missunder dem sgu. Jeg gør hvad jeg kan og som kan laves i min lille garage med det værktøj jeg nu har så det giver selvfølgelig sine begrænsninger, men man kan sgu kommer langt med en boremaskine og en vinkelsliber.

Og så det bedste af det hele, det er sgu den rene terapi for sjælen.

Held og lykke med projektet- smiley

• #23   10. maj 2014 Haha ja præcis.. Det er også for at slappe af jeg vil lave det selv.. Og så ha en hobby hvor jeg kan være her hjemme mens jeg bygger. Gå lidt til og fra det.. Ren afslapning og hygge
    Har en far der har renoveret en del cykler så der er altid en hjælpende hånd og et godt råd ved baghånden om det då er med regler eller cyklen.

• #24   10. maj 2014 Brian S.
    Det er helt fint, jeg har hørt det mange gange før, så dig og min nabo er ikke de første smiley

Jeg har installeret en gammel sofa i garagen og kl ca eftermiddag kommer solen ind og rammer sofaen. Jeg siger jer, det er den bedste morfar man kan få. Lidt bezin lugt blandet med Olie og en gang armsved så er man i himlen når øjnene lukke i smiley

• #25   10. maj 2014 ^^ epic

• #26   26. jul 2014 Også endte du alligevel på en kineser smiley

Kommentér på:
(Søges) Find et lig...

Annonce