1.518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

H. F
H. F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

BMW K100 - ingen omdrejninger ved gas BMW K100 - ingen omdrejninger ved gas

Hej.
Min K100 har pludseligt mistet evnen til at give omdrejninger og levere trækkraft, når jeg giver gas.
For et par dage siden startede den fint, men efter 500 meter mistede den trækkraften helt, og jeg kunne ikke gasse op; det lød som om den bare druknede (en dyb lyd, i stedet for omdrejninger ved gasgivning). Efter at have forsøgt 10 minutter at få omdrejninger på den, kom den til sig selv og kørte derefter fint på en længere tur.
Men idag lavede den samme nummer; jeg fik den igang igen med noget større besvær. Den slog en kraftig prut, og jeg kunne så kører 1 km. med fuld trækkraft og høje omdrejninger, men så forsvandt al kraften igen, og jeg har ikke kunnet få den rigtig igang igen.
Den går ikke ud, men kan kun køre hostende med ca. 2000 omdrejninger.
Hvad kan det skyldes?
Model: BMW K100 RS fra 1985

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW K100 - ingen omdrejninger ved gas
  • #1   1. maj 2014 Et tilstoppet benzinfilter, dårlige tændrør eller tilstoppet luftfilter er nogle ting jeg ville tjekke, som det første....

• #2   1. maj 2014 jeg synes det lyder som vand i dine bundkar efter vintertilstand, så jeg ville prøve at dræne dem via drænskruen i bunden, det er da i hvert fald et nemt sted at begynde og tager også evt løst skidt der suser rundet dernede

• H. F
    H. F Tilmeldt:
    apr 2014

#3   6. maj 2014 Hej - tak for forslagene. Efter at have læst et andet indlæg her i forummet, som beskrev samme problem, prøvede jeg at putte noget dyserens i benszinen - og det hjalp. Efter 15 hostende km var det som om noget vand/skidt forsvandt, og den har kørt som en god, gammel K100 igen lige siden.

• #4   6. maj 2014 det er typisk snavs i dyser det der, det giver mager blanding, og så tager den ikke omdrejninger og giver bare en dyb rallelyd ved gasgivning. så det er enten rensning af karburatorer eller starte med at prøve noget benzinrens smiley

• H. F
    H. F Tilmeldt:
    apr 2014

#5   11. jun 2014 Hej igen.
    Et spørgsmål fra en amatør. Hvor kan man med fordel bestille nye, gode og passende tændrør til en K100 RS 1985 på netttet?
    Pft.

• #6   12. jun 2014 http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/motorcykeldele/bmw/k100/motor/taendror/n-1329793665/
    Det er da ikke dyrt....
    Du skal bare huske de der løse adaptere til toppen af tændrøret,de er ikke med i pakken. Du kan dog bruge de gamle...

• H. F
    H. F Tilmeldt:
    apr 2014

#7   12. jun 2014 super - takker.

Kommentér på:
BMW K100 - ingen omdrejninger ved gas

Annonce