{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gsxr 250
  • #1   29. apr 2014 Er nu ret sikker på at en GSXR 250 er en 4-takts maskine smiley

  • #2   29. apr 2014 GSXR 250 er 4-takter.

  • #3   29. apr 2014 sådan en fra 88? er det ikke en 2takter?

  • #4   29. apr 2014 Nej det er en 4-takter smiley

  • #5   29. apr 2014 Nej, den er firecylinderet og firetakt: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsxr250%2088.htm

  • #7   29. apr 2014 Tror bestemt også at du vil have mere held med en GS500, som du også skriver om i en anden tråd smiley

  • #8   29. apr 2014 4-takt, for lille og kræver VILDT mange omdrejninger før der sker noget (kræver en erfaren fører for, at kunne udnytte det den kan), for gammel - dårligt køb.

  • #9   29. apr 2014 Man kan sige meget om baby gixxerne, men for helvede det lyder godt når de er oppe ved redline med alle de snobasser smiley

  • #10   29. apr 2014 Og når de står af kræver det et DYRT besøg på værkstedet.

    Ventilbrikkerne er på størrelse med neglen på din lillefinger smiley


  • Chris T. J
    Chris T. J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Emner: 14 Svar: 28
    #11   29. apr 2014 Jeg har selv kigget på samme maskine, har også fået den frarådet at købe. Kigger nu efter 500, 600 og 750 maskiner. Bare et hint, hvor gammel er du?

  • #12   29. apr 2014 problemet er et en gpz500 skal drosles

  • #13   29. apr 2014 SÅ DROSSEL DEN DOG FOR HELVEDE i stedet for, at købe en eller anden knaldperle som du alligevel brækker dig over efter 100 km smiley

    Jo flere cylindre og ccm desto bedre moment desto nemmere, at køre.

    De nemmeste MC'er jeg har kørt på er de store - f.eks. Hayabusa, Blackbird og R1. Det eneste man skal koncentrere sig om er at give gas - eller bremse.

    Eller som een af mine kammier sagde om min R1'er: "Det er første gang jeg har kørt på en MC med automatgear" !!!

    En 2-cylindret MC er fin nok - men den kræver også omdrejninger for, at kunne bestille noget. Det skal en GSXR 250'er også.

    Selv var jeg tæt på at tage billetten i '95 på en GSXR 250 som er vildt svær at køre hvis man ikke kan køre MC.



  • #14   29. apr 2014 Her er en der allerede er neddroslet:

    http://www.dba.dk/suzuki-gs-500-487-ccm-34/id-1007423543/


  • #15   29. apr 2014 GLEM GS 500 - så hellere en droslet CB500, ER-5 eller helst 4 cyl. XJ600 m.fl.

  • #16   29. apr 2014 PS: Der er åbenbart regler med drosling som er afhængig af hvornår man har taget pappet. Undersøg lige det.

    Hvis du må drosle alt så ta' den her og kør en drosling igennem (billigere over grænsen): (link fjernet)


  • #17   29. apr 2014 OUH - Du bliver nød til at komme med nogle argumenter, istedet for bare at skrive GLEM GS500.. Han spørger efter hjælp til hvad han skal vælge...

    Du må drosle alt der oprindeligt har haft max 96hk.



  • #18   29. apr 2014 Jeg kunne remse mange MC'er op som man skal holde sig fra. GS'eren er ganske enkelt dårlig kvalitet i.f.t. CB og ER som er vandkølede. GSXR - i det hele taget Suzuki - er jeg heller ikke specielt imponeret over.

    Honda, Kawa og Yamaha er klart mine farvoritter - men der er også uheldige maskiner blandt dem. Se også Chris' svar ovenfor.

    Og det skal være en droslet 4 cyl. maskine som Jonas skal gå efter.

    Problemet så så mange af de gode tilbud efterhånden er væk med solens stråler hvorfor han måske kan være tvunget til, at importere en MC.


  • #19   29. apr 2014 gsxr 400 er også en udemærket begynder cykel der går godt. eneste minus er, reservedele er svære at skaffe. ellers en super cykel, der er super fed på landevej.

  • #20   29. apr 2014 GS500 skal man da overhovedet ikke glemme... Den er vel og mærket ikke en racer og bliver det aldrig, men den kan satme holde til mange tæsk. og så er motoren utrolig simpel, samt meget slidstærk.
    Det er da noget af det nemmeste at starte på, man skal kun huske på at tjekke oliestanden engang i mellem, og så er man kørende.

    Med det sagt, så vil jeg lige hastholde, at GS500 ikke er en vildt prangende cykel, det ved alle, men den passer da perfekt til et mellemkort!

    Mvh


  • #21   29. apr 2014 "Jo flere cylindre og ccm desto bedre moment desto nemmere, at køre." Sikke da en omgang mundlort!
    Og så bliver det oven i købet ved:
    "De nemmeste MC'er jeg har kørt på er de store - f.eks. Hayabusa, Blackbird og R1. Det eneste man skal koncentrere sig om er at give gas - eller bremse."

    Skal vi lige blive enige om, at man lærer MEGET mere ved at starte på små lette maskiner.. Hellere starte på en lille maskine og arbejde sig opad.. Det med at købe store maskiner og drosle dem ned, giver i min verden ingen mening, hvis man vil lære at køre mc.. Ja man spare et mc køb, ved ikke at skulle opgradere, men det er en bjørnetjeneste..



  • #22   29. apr 2014 Det bliver vi nok ikke enige om, Åge...........

    Og prøv så ellers lige at finde kammertonen.


  • #23   29. apr 2014 Jeg er selv ejer af en gsxr 250.
    - find noget andet.


  • #25   29. apr 2014 Nææh det bliver vi sq nok ikke, men at en Hayabusa og Blackbird er mere letkørt end en lille maskine er jo bare decideret usandt.. Og da specielt for en nybegynder!

  • #26   29. apr 2014 Det er jo heller ikke det jeg siger.

    Det jeg siger er, at en stærk motor giver moment som betyder man ikke skal ligge og tæve så meget rundt i gearkassen som på en lille. GSXR 250 er godt eksempel på sidstnævnte.

    Som eksempel på det modsatte har du en CBR600F2'er som GODT kan køres af en nybegynder hvis den er droslet.

    Som ultimativt EKSEMPEL kan du ta' en Hayabusa som er flintrende ligeglad med om den kører 50 eller 250 i 6.

    Mark my words.


  • #27   29. apr 2014 men derfor er den jo ikke nødvendigvis nem at styre/holde? En bette cbf 125 er SKIDE nem at kaste rundt med da den intet vejer, den er skide tilgivende og rigtig let at have med at gøre, det skal du ikke prøve at bilde nogen ind at en hayabusa eller lignende kan måle sig med smiley

  • #28   29. apr 2014 Så kan vi jo lige så godt sammenligne almindelige cykler med jetfly


  • #29   29. apr 2014 Det lyder lidt til mig som om du har problemer med at skifte gear? Det er styringen og kontrollen over motorcyklen som er relevant når man snakker letkørt....

  • #30   29. apr 2014 Prøv nu lige at høre her.

    Man kører ud af en lille vej på en bette MC. For at holde momentet oppe skal man skifte gear ofte. Det giver sig selv - og du burde nikke genkendende til det med din GSXR 250'er, Aze. Den skal jo gå minimum 10.000 omdrejninger før der sker noget. Og hvis du mister omdrejninger skal du skifte minimum een gang ned for, at holde hestene oppe. ERGO ligger du og leder efter det rigtige gear mens jeg med min store motor bare giver gas.

    Samme tur på den lille vej er naturligvis nemmere hvis motoren har ccm og momentet dybt nede. Så behøver man ikke at skifte gear så ofte for, at holde hastigheden og komme glidende gennem sving.


  • #31   29. apr 2014 Men det er vel kun ved kørsel ligeud, i sving må det da være lettere med en lille let cykel, man kommer ganske rigtigt ikke lige så hurtigt igennem sving, men er det formålet på offentlig vej?

    Jeg er i hvertfald glad for, at jeg ikke startede på en Hayabusa, shit jeg ville have kvæstet både MC og mig selv... flere gange

    Mvh


  • #32   29. apr 2014 det at skifte gear er sgu ikke noget jeg tænker over smiley Det sker helt og aldeles automatisk! Men hvis den slags volder dig problemer kan jeg da godt forstå du vil have noget hvor det ikke er nødvendigt, ku da være du skulle prøve noget skidteras med automat gear?


Kommentér på:
gsxr 250

Annonce