{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.504 visninger | Oprettet:

Første MC - Lille {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige fået mig kørekort til lille-motorcykel, og skal derfor selvfølgelig også have mig en MC! smiley
Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal vælge.. Ifølge de nye regler, må jeg ikke køre på noget større end 125cc og 15HK.

Jeg skal bruge noget der kan transportere mig til og fra skole, samt til arbejde hver dag. Vi snakker +50 km om dagen. Så den skal være pålidelig og køre langt på literen, og helst ikke alt for dyr, da jeg ikke har alt for mange penge at gøre med.

Jeg har haft kig på lidt forskellige cykler:

KTM Duke 125 som nok mest bare er drømmetænkning da jeg ikke har pengene til denne ellers lækre maskine.. smiley

Så den står lige nu mellem:

Hyosung RX 125
Yamaha YBR 125 - Få år gammel og 2500 km
Yamaha TDR 125 - Fra 94 med 32HK (skal derfor drosles til 15 - hvis jeg skal køre helt lovligt)

Ellers har jeg tænkt lidt på en Aprilia SX125, men synes ikke jeg kan finde nogle nogen steder..

Jeg har med vilje undladt "sport" motorcykler, da jeg ikke er så meget til så foroverbøjet kørestil.. Mere til motard/offroad og naked/street-bike stilen smiley

Kom gerne med input til hvad i tænker er mest fornuftigt, eller hvis i kender andre maskiner end dem jeg har listet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første MC - Lille
  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 291
    #1   28. apr 2014 Af de du opremser, havde jeg valgt YBR'en, da den er nyest og sikkert også vil holde gensalgsværdien bedst.

    Hyousungen kender jeg dog ikke, så den kan jeg ikke udtale mig om


  • #2   28. apr 2014 Køb en Zhenhua dax, de koster 8900 fra ny.

  • #3   28. apr 2014 Morten B: ikke for noget, men betragter mest Dax'en som et stykke legetøj. Jeg skal bruge en pendler-cykel, og ikke bare noget til at køre på en gang imellem. Ved ikke hvor tryg jeg ville være ved at køre så langt på en dax hver dag smiley

  • #4   28. apr 2014 hvis det er en pålidelig cykel du vil have er en Ktm duke nok ikke lige den første på listen...

    hvad er dit budget? Det vil gøre det lidt nemmere at give bud smiley


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #5   28. apr 2014 Tror du skal kigge efter YBR eller CBF, nyeste og mest pålidelig iflg rygterne.

    Btw tror ikke du må drosle, men ikke sikker


  • #6   28. apr 2014 Jo man må gerne drosle. Og det er kun ved mellem kort der er en droslingsbegrænsning for antal hk.

  • #7   28. apr 2014 køb det billigste.. ingen grund til og offer det vilde i den klasse

  • #8   29. apr 2014 Jeg var nok gået efter en Vespa ET4

    http://www.dba.dk/vespa-et4-125-124-ccm-12/id-92379072/


  • #9   29. apr 2014 Stig: Budgettet ligger på omkring 10.000 - 15.000.

    Tur: Var egentlig også min første tanke bare at finde det billigste, men jeg har bare brug for en pålidelig maskine, så det ville være surt at købe noget, bare fordi det er billigst, som så kun holder en uge smiley

    JL: Har godt kigget på nogle af de 125cc scootere der er til at få, det er bare sådan at jeg de sidste par år har kørt scooter, så nu hvor jeg har MC-kort vil jeg gerne ud på noget der minder lidt om en MC. Forstå mig ret smiley


  • #10   29. apr 2014 Du kan ikke drosle Yamaha TDR 125 fra 32 hk til 15 hk, da du max må drosle fra det dobbelte.

  • #11   29. apr 2014 Jesper J.. Man må da gerne drosle eksempelvis en Cbr600rr fra 120 til 34 hk ?

  • #12   29. apr 2014 Martin K: Kun hvis man har taget kørekort efter de gamle regler.

  • #13   29. apr 2014 Jesper J. Den regel gælder kun for A2 kortet.

    Trådstarter:
    Hvis du vil køre langt per literen, så køb en 4-takter fremfor en 2-takter.
    Kan varmt anbefale CBF125 hvis pengene ikke er til det vilde, men sørg for at få skiftet standarddækkene!

    Ellers så se om du kan finde en brugt YBR125 der ikke har kørt vinterkørsel endnu, ellers så se om du kan finde de ekstra penge, og køb en helt ny YBR125 til 17000.


  • #14   29. apr 2014 Så drosling af en ældre cykel med over 15HK er udelukket??

    Frederik P: Jeg synes bare ikke det er til at finde hverken YBR eller CBF brugte til fornuftige priser nogen steder. Har du erfaring med Hyosung? Er det ok, eller skal man bare holde sig fra det?


  • #15   29. apr 2014 Kawasaki D Tracker 125 kunne også være et fornuftigt bud i den klasse smiley

  • #17   29. apr 2014 @Milling: Kunne det bestemt. Erfaringer med denne? smiley

  • #18   29. apr 2014 Ikke det fjerneste smiley men har kun hørt godt om dem, og syntes selv at det er en af de fedeste i 125cc klassen (lige efter KTM 125 Duke)

  • #19   29. apr 2014 KTM 125 Duke er helt klart den fedeste maskine i denne klasse, det giver jeg dig ret i!
    D-Tracker'en er heller ikke dårlig overhovedet. Den kunne godt overvejes! smiley


  • #20   29. apr 2014 Jeg solgte min CBF125 for 14500,- den havde gået 8000km og kørte rigtigt fint, ca 40km/l i gennemsnit over 4 tanke. Så de er bestemt til at finde i dit prisleje. Den går ca 110-115 på toppen og kan lige følge med i indersporet på motorvejen.
    Derudover har den indsprøjtning, elstart og kører fint.

    Jeg mener YBR har karburator og kører væsentligt kortere på literen.

    Eneste ulempe jeg kan komme i tanke om, er de korte serviceintervaller på 3000km, da de små maskiner ikke har noget oliefilter, men en intern oliesi. Til gengæld skal der kun 0,9L olie på den.

    Jeg tror ikke du finder en KTM Duke i dit prisleje, og jeg ville nødigt køre 100km om dagen på en D-Tracker.. Tror simpelthen du blir træt af den.


  • #21   29. apr 2014 Køb noget anerkendt, de der kinesere har ikke det bedste ry, selv om der sikkert er mange der syntes godt om dem er finish, gensalgsværdi ikke værd at skrive hjem om, indrømmet jeg har ikke prøvet nogle af de små der, men Kwarken, Yamsen eller Håååndak'en burde bare kører der ud af, ellers er google din ven til at finde eventuelle standard fejl, hvis nogen, ud over dårlige dæk smiley
    Syntes at have set en test af en CBF125, YBR125 og en kina 250'er får et år eller to siden, og 250'eren brilierede med at pisse benzin ud af overløbet, men jeg kan ikke finde den


  • #22   29. apr 2014 Jeg tog kørekort på cbf, d-tracker og cbr!

    Cbf: Utrolig behagelig kørestilling og motorgang. Dejlig pendler cykel!

    Cbr: lidt mere sporty og væsenligt hurtigere en cbf'en, men også dyrere.

    D-tracker: Motoren kører godt, men selve cyklen er ret lille af en motard at være. Og så er sædet rimelig hårdt. Faktisk rimelig hurtig acceleration, men en topfart på 100, medmindre du ligger dig ned smiley

    Jeg giver jeg ret i at ktm duke er klart den fedeste i klassen! (lige efter min smiley )


  • #23   29. apr 2014 Det er egentlig ikke fordi jeg har brug for at køre vildt stærkt, hvilket 125cc jo heller ikke rigtig kan. Men jeg kommer ikke til at skulle køre på motorvej, så 100-110 på toppen er rigeligt smiley

    Haha, ja jeg havde også kigget på YZF-R 125, men har ikke lige 50 kilo til en ny. Men var ude og prøve den ved den lokale motorcykel-forhandler. Helt fin cykel, hvis man er til det sporty smiley


  • #24   29. apr 2014 Jeg ville nappe en CBF 125, eller YBR - de er nok det billigste bekendtskab, ift gensalgsværdi mv.
    Jeg hælder mest til CBF'en, da den har sprøjt, og er en Honda smiley


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #25   29. apr 2014 YBR fra 10' og frem har også sprøjt.

  • #26   29. apr 2014 Hvis du ikke er alt for stor så overvej D-Trackeren.

    Den er lille, men hvis du også er det er det jo ikke noget problem.


  • #27   29. apr 2014 Jeg tror bare at han ville blive træt af d-trackerens hårde sæde og manglende vindbeskyttelse, nu når han skal køre 50+ km om dagen

  • maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #28   29. apr 2014 ville aldrig bruge 10-15000kr på en 250. Jeg ville købe en 500 -700, også selvom du ikke må.
    Synes virkelig det er latterligt med de nye regler (har seriøst ondt af de helt unge mc-kører)


  • #29   29. apr 2014 Jo, men maria når forsikringen ikke dækker, så tror jeg man fortryder noget så forfærdeligt! og det var en 125 og ikke 250 smiley

  • maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #30   29. apr 2014 få en af dine forældre til at skrive den i deres navn.. bom bom

  • #31   29. apr 2014 @Maria J
    Fantastisk dum idé.
    Forsikringselskaberne har for længst opdaget at unge opretter forsikringer i deres forældres navn.. Både bil, MC, og andet... Hvis selskabet finder ud af det, og du kommer ud for en ulykke så får du en bar-røv at trutte i mht. kaskodelen. Bom bom.
    Og du optjener heller ikke anciennitet når en forsikring står i dine forældres navn, og det vil du komme til at fortryde vildt når du bliver ældre og har kørt nogle år, og stadig skal give forholdsvis høje priser den dag du selv skal have den i dit navn.
    Kør på det du har råd til og må eller lad være.

    @Stig Kjeldsen og Maria J
    Det skal dog lige siges at et forsikringselskab skal altid dække med ansvarsforsikringen uanset hvem der køre på et køretøj eller hvilket navn det er oprettet i, men kaskodelen skal de ikke dække hvis du ikke overholder reglerne. Og tro mig - de vil ikke dække.


  • #32   29. apr 2014 Det er lidt en vurderings sag. Der står i de fleste vedtagerne hos forsikringsselskaberne, at hvis føreren har kørt uforsvarligt på et køretøj føreren ikke har kørekort til dækker selskabet ikke en eventuel personskade. Det er igen en vurderings sag, men jeg ville i hvert fald ikke løbe risikoen!

  • #33   29. apr 2014 Nå, jamen så må en Honda Cbf være den cykel du skal have, der hvor jeg tager kørekort kører man på sådan en og de kører godt og man sidder også ok på dem. smiley

  • #34   30. apr 2014 http://m.123mc.dk/yamaha-ybr-125/mcid-83752s0
    Så er der også råd til dele


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #35   30. apr 2014 Dem har har kørt jorden rundt på to 125 YBR. Så den kan holde til en del, den bette.

    http://www.re-moto.com/index.php?lang=eng


  • #36   2. maj 2014 Jeg tror s'gu' at jeg ville kigge mig om efter en MZ ETZ 125, hvis jeg stod i den situation...

  • #37   2. maj 2014 Hvis det sku være interessant med en MZ, så har jeg en kammerat der har 3 til salg.. Den ene er nyrenoveret i motoren og kører rigtigt fint.. (Incl original instruktionsbog)

  • #38   2. maj 2014 Thomas J, hvilket prisleje ligger vi i der? smiley

  • #39   2. maj 2014 Han vil have 5000,- for den og 8000,- for alle 3.. Jeg kørte selv en tur på den inden den blev lavet og kørte fint..

    Det er dem her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/155419-mz-etz-150-3stk


  • #40   3. maj 2014 #37

    Jups... det er dælanedme billigt - men så er han jo allerede over 125 ccm grænsen. Der skal findes en 125'er, hvis det skal passe til det nye lille kort.... Og de er derude...


  • #41   3. maj 2014 jeg har lige skildt mig af med min Hyosung rx 125 og jeg var meget tilfreds med min, den gik 30 km/l, gav faktisk meget opmærksomhed. Også er det en fysisk stor cykel i forhold til D-trackeren der er simpelthen så lille og klejn at se på. Mht. holdbarheden er det markant bedre end for eksempel Lifan eller noget i den stil, men dog (indrømmer jeg gerne) under kvaliteten af Kawasakien. Jeg kørte dog 3000 km på min og der var der absolut ikke et eneste problem overhovedet. Jeg havde valgt sådan en igen hvis jeg skulle til a1 kortet. smiley (den kan også gå på baghjul)

  • #42   3. maj 2014 Nåja Supermand - Det glemte jeg lige i farten... Er der ikke noget med max vægt/effektforhold eller kigger de strengt på CCM?

  • #43   3. maj 2014 En af de her.
    http://shineray.dk/shop/motorcykel-3c1.html


  • #44   3. maj 2014 Så vil jeg bestemt anbefale en CBF125 istedet for de Shineray..

  • #45   3. maj 2014 Ham her er nu godt tilfreds med Shineray, ville selv helt klart overveje den.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/37698-shineray_xy250gy_1_offroader
    Der er vist sket meget siden de første 200 cc og 80 look offroadere.


  • #46   3. maj 2014 Jeg var ude at testkøre Shinerays kåbemotorcykel i 125, og det er bestemt ikke noget jeg vil anbefale. Den føltes ærlig talt som om den ville rasle fra hinanden, og lyden fra motoren kunne man ikke hører for bare raslen. Og da der endelig kom gang i den, viste speedometeret cirka 50 km/t. for meget.

    Mit ærlige bud er, at den vil være dyrere i den sidste ende, én en honda. Prøvede også den lille msx 125 fra honda. Hvis man har pengene, så er den bestemt anbefaleselværdig! Sjov lille maskine, dog lidt dyr.


  • #47   4. maj 2014 #42

    Såvidt jeg ved, er reglen helt klar:

    Max 125ccm og max 15 HK...

    ____


    Ellers vil jeg sige, at hvis der bliver skævet lidt til det angivne budget, vil det alt andet lige (i mit univers), være det rigtige at gå efter en MZ.
    Indrømmet: Det er ikke verdens mest COOL køretøj, men de er forholdsvis stabile og koster ikke en skid..
    Jeg er selv fra tiden, hvor man kunne tage kortet og køre hjem fra bestået køreprøve på en 1000 ccm raket, men havde reglerne været som nu, tror jeg bestemt at jeg havde gået efter MZ'eren - den er også til at betale sig fra i forsikring, selvom man er ny...


  • #48   9. maj 2014 Hej. Jeg var til åben hus ved glad rasmussen og prøvede alle 125 ccm maskinerne, det er klart at sammenligner man med stigs yamaha 125 som er den dyreste i sin klasse og med en shineray 125 skal der være en forskel  , jeg erfarede ved testkørsel både med shineray 125  og Honda cbf125 og msx  at det ikke er omdrejningsmaskiner ,alle vibrere meget når de kommer over 8000 omdr Honda har bare omdrejningsbegrænser der slår motoren fra .

     

    Vil helt sikker anbefale dig den nye shineray offrader xy125-gy6 som de køre tilbud på nu til 10300 kr


Kommentér på:
Første MC - Lille

Annonce