3.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Honda MTX 125 - for/imod? Honda MTX 125 - for/imod?

Hejsa

Jeg har været ude at kigge på en Honda MTX 125 (med et 170 ccm-kit monteret) og jeg synes faktisk, at den kører forrygende godt og underholdende.

Èn ting jeg lige studsede over: forbremsen var ret svært at få til at få noget bid. Godt nok var grebet bøjet, så det ikke var til at få maksimalt ryk i grebet, men selv med helt trukket bremsegreb så var det svært, at få den til andet end at dykke i forgaflen og ikke noget der nærmede sig blokeret forhjul. Er det normalt på offroadere - nu sammenligner jeg blot med min egen?

Er der noget for/imod denne MC?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda MTX 125 - for/imod?
  • #2   22. apr 2014 Hvis det er en ældre MTX kan det ske at forbremsen trænger til en gang adskillelse og rens, evt. nogle nye klodser.

    Til at futte rundt på i byen og i skoven er en 125er m. 170 ccm. kit vel ok, men motorvej er nok ikke dens livret.

    Så hvis du skal til Sverige på skovtur eller et smut til Rom til sommer vil en 400-600 ccm. nok være bedre smiley


  • #3   22. apr 2014 det en honda - det kan ikke gå helt galt , modellen har aldrig haft det helt store indtog i Danmark og sikkert mest pga. DT125 og 175 suzuki ts185 sikkert var 1000kr.billigere og i samme klasse ...

    men er det vanlig Honda kvalitet , kunne jeg ikke forestille mig andet end den bare tøffer derudaf , mht.bremserne , få dem kigget efter , der bør være med bid !


  • #4   22. apr 2014 En Yamaha TDR 125, ville måske også være en idé? Den har bare det problem, at den ikke bliver varm nok altid og dermed hurtig kan brænde af, hvis man er lidt for "frisk" ved den. Men ellers en fed lille maskine, som let klare motorvej:-)

  • #5   22. apr 2014 Bremserne skal bare tjekkes efter, luftes ud, ny bremseslange eller evt. mindre renovation, så skal du nok få den op på forhjulet.....!!!! smiley

  • #6   22. apr 2014 Det her ligner et KANON tilbud: http://www.dba.dk/yamaha-yamaha-tdr-125-125/id-1006525302/

  • #7   22. apr 2014 Nej, det er ikke sådan at alle alarmklokker ringer - jeg tænkte også, at en omgang rens, nye klodser og ny bremsevæske må få den på rette spor igen. For der skal vel være mere BID end bare en blød opbremsning?

    Det er såmænd til spøg og skæmt (og så er der nogle fine små veje frem og tilbage fra arbejde), en tur på stubmarken og måske som vinter-MC, hvis ikke alt er frosset til. Motorvej er udelukket.


  • #8   22. apr 2014 De gamle mc bremser tit ikke så godt som en ny mc , men en stor rensning og smøring og måske en ny slange , de bliver som tider lidt bløde

  • #9   22. apr 2014 Årgangen er jeg lidt i tvivl om, men det er en af dem med skivebremse, så det må være en af de sidste årgange.

    Uden at være ekspert, så tror jeg også det må være til at få i orden igen. Klodser, bremsevæske og ny bremseslange vil jeg gerne forkæle den med smiley


  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #10   22. apr 2014 Havde sådan en. Dyre stumper og lange leveringstider på reservedele. Fik ny cyl+stempel+indsugningsstudse+gaskabel. Havde den 1 år, og det er noget jeg forsøger at glemme. Jeg skulle ha købt mig en Yamaha DT125R dengang. Det er endda over 12 år siden jeg havde den, og selv dengang var der lange leveringstider på delene, de skulle hjem fra Belgien.
    Da jeg var ude at teste den før køb, sagde jeg til sælger at den kan jo ikke bremse på forbremsen, men hvis du får den synet så tar jeg den. Han fik den synet, jeg betalte og kørte den direkte på værksted og fik lavet bremser.
    Snup den TDR som #6 linker til.


  • #11   22. apr 2014 Det lyder lidt som samme symptomer på den jeg prøvede i dag.

  • #12   22. apr 2014 arrhg ikke en DTR hvis den skal bruges til bare lidt offroad , så skal den hedde DT125R

  • #13   22. apr 2014 Jeg har både en DT125R (den rigtige model) og en MTX125 stående.
    I min verden 2 forskellige klasser, men jeg forstår slet ikke hvad der sker i denne tråd... smiley
    Ingen af de der 125ccm offroad og semioffroad er skabt til motorvej det er ingen vel i tvivl om?
    Den kan sagtens komme til at bremse uden problemer.

    Var den der MTX ikke ganske lav til dig?
    Det er den eneste offroader min datter har kunne starte og køre på uden at have for korte ben ;).



  • #14   22. apr 2014 Lav og lav - nu er jeg heller ikke den højeste med mine 180 cm, men det spekulerede jeg faktisk ikke på. Jeg synes nemlig, at jeg sad ganske godt på den.

    Så du mener, at jeg godt kan indlede mig på et køb af sådan en og bruge den til lidt af hvert? smiley


  • #15   27. apr 2014 Tak for alle svarene og hjælpen - jeg fik et tilbud på en Yamaha XT 600, som jeg slet ikke kunne sige nej tak til, så den sprang jeg på i stedet for smiley

  • #16   27. apr 2014 Det er også en dejlig maskine der kan det meste
    Tillykke


  • #17   27. apr 2014 Mange tak - den kan i hvert fald få smilet frem fra øre til øre smiley

Kommentér på:
Honda MTX 125 - for/imod?

Annonce