1.584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Fantastisk moral idag ? Fantastisk moral idag ?

Jeg har lidt til salg på gul og gratis , det har der nu ikke været meget held med men skidt med det ? men som folk svine byder og siger man nej får man en svale af hvor billig det er andrer steder og at man er en Idiot osv, I gamle dage sagte man at der skulle to til en god handel , en glad køber og en tilfreds sælger , , jeg er faktisk intereseret i en god handel men hvis jeg ikke er enig med sælger pris ca så kan man da spørge om hvis man kommer om der så kan handles lidt om prisen når man er på stedet , man behøver da ikke svine folk til der ikke vil bestjæles frivillig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fantastisk moral idag ?
  • #1   19. apr 2014 Har selv prøvet det samme på DBA. Havde det dårligt med det længe efter.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 20
    #2   19. apr 2014 Folk skal bare lære og opføre sig ordentligt i stedet for at svine folk til bag skærmen, fordi de ikke lige kan få deres vilje. Det er sq sørgeligt.

• #3   19. apr 2014

Jeg bød den anden dag, på en ps3 1000 kr hvor den var sat til 1800kr. ( Helt normalt toneleje ) Dette bud endte med, at sælger valgte at svine alle mine annoncer til og skambyde og fortælle alt muligt mystisk. ( Fordi jeg bød 800 kr under hans pris ).

Jeg ringer i stedet, da spørgsmål og svar ofte ikke giver noget udbytterigt.

• #5   19. apr 2014 Hvis folk sætter deres ting til salg 50% over det realistiske. Så må de også respektere at få bud på 50% under den realistiske pris !

• #6   19. apr 2014 Steen P,. rigtigt nok, men der er altså også folk der pr. default byder 50% uanset hvad prisen er sat til. De findes også her.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 20
    #8   19. apr 2014 Lige præcis Søren P. Folk må tage et nej for et nej og så komme videre i teksten.

• #13   19. apr 2014 Jeg sælger en del hvidevare på gul og gratis ( +200 om året)

Og der står i alle annoncer at prisen er fast... Og dem der byder under får det bare af vide en gang til...

Salgsprisen på mine vare ligger for også blandt de billigeste..

Det giver stort set ingen problemer..:-)

• #15   19. apr 2014 Jeg kan ikke se hvad problemet er ... hvis man synes at det er for lidt, så lad være med at svare eller blot svar nej tak...

ellers gør som Nicky..

• #17   19. apr 2014 Når jeg sælge noget slår jeg chat ævl fra - skriver ingen SMS beskeder, benytter et viderestillet nummer så jeg slipper for dem som alligevel blot skriver en ligegyldig SMS.

Folk har en underlig handels morale, de fleste gemmer sig bag et tastatur og køber alligevel absolut intet af det de skriver på.

Folk kan sgu ringe hvis de er interesserede, desværre tør mange unge mennesker ikke føre en normal samtale.

• #18   19. apr 2014 Nej der er mest moralen i at hvis man får et nej til den pris man byder og heller ikke gider komme og se varen inden man byder 50 % behøver man vel ikke svine folk til , der var en gang en klog mand der sagte at
    høflighed koster ikke noget så derfor er der så mange der spare på den smiley

• #19   19. apr 2014 Solgte to iphones for nyligt - brugte mit almindelige nummer i g og g.
    Fætter Ali på gebrokken dansk skrev en besked at hente i måen for en 1/3 pris, på beskeden jeg skrev med nej svarede han: sut pik og dø ...

Nå begge telefoner blev hentet dagen efter til annonceret pris af glad familie far der fik prøvet begge inden han drog hjem med gaver til ungerne.

• #21   19. apr 2014 Jeg har da indimellem budt lige i underkanten, men nogen gange holder den hjem og så er det jo fint. Folk kan jo bare takke nej. Der er jo ingen grund til at blive pigesur over et bud/afslag. Har også selv solgt tonsvis af grej på nettet og nogen gange bliver man skambudt, sådan er gamet smiley

• #22   19. apr 2014 Jeg sprøger altid om xxx kr kunne friste og så kan man tage den derfra.

Hvis man sætter en ting til salg, så kan man på dba vælge ikke at have chat funktionen ellers synes ja bare man skal sige tak for budet og sige hvad man forventer for varen.

Husk selv om du har en aftale med en mulig køber så er det altid den som kommer først og lægger pengene som 'vinder' der er desværre alt for mange som ikke overholder deres bud/aftale

• #23   19. apr 2014 jeg er bilforhandler og har en subaru impreza til salg som bare er 200% i orden og ikke en smadret kasse ( så fik jeg lige lidt reklame ind der )
    prisen er sat ud fra at den er som den er 119900 kr så kommer denne mail fra en (u)mulig køber . 120.000? er du helt væk eller hva sker der. bilen har gået 240.000km.. for 120.000kr kan man få en impreza fra 08 der har fået 100.000.
    hvis du sælger for kunde så er der alligevel garenti.

hvis man kigger på nettet så ligger de til omkring 80.000 og de bliver ikke solgt. hvis der kommer en realistisk pris så skriv gerne. sp kunne jeg muligvis være intrasseret.

jeg bliver virkelig sur over at modtage disse mails , og folk der byder 50% af prisen er til at brække sig over , hvorfor fanden skal der så stort afslag til , tror virkelig der er mange der bare byder uden at have penge eller yderlig interesse i varen .

Det er en sport for nogen og det bliver aldrig til noget, jeg er nok en af de sure sælgere smiley

• #25   19. apr 2014 Ja, sur sælger og umulig købere dem er der mange af smiley

Du giver da bare et pænt afslag og spørger om det evt. er første afdrag han skriver om smiley

• #26   19. apr 2014 Når der er sat en pris er det vel prisen minus nogle % medmindre der er tale om et engro køb .
    Jeg handler selvfølgelig selv og der kan da altid handles lidt ,
    Men at byde feks det halve af den udbudte pris er jo til grin , og der hopper min kæde af .
    Som længere oppe en der byder 1000kr på noget der koster 1800kr ??
    Hvorfor skal der næsten en halvering til ?

• #27   19. apr 2014 Hvis jeg skriver fast pris og bytter kun med kontanter og folk så kommer med bud besvares de ikke.

Skriver altid fast pris.
    Bud og dumme kommentarer besvares, der er så flere der byder, men sletter dem bare.

Enten har du råd ellers må du spare sammen, sådan har jeg det.

• #29   23. apr 2014 har ikke læst alle indlæg. men svar dem tilbage, at hvis de har set 10 stk, til meget mindre pris, HVORFOR HELVEDE SKRIVER DU SÅ PÅ MIN. de ska bare have tilbage af samme skuffe. gi gas.. mvh hc

• #30   24. apr 2014 Det er generelt bare blevet rigtig, rigtig svært at købe brugt.
    Hvis der er en der har noget til f.eks. 1800, og jeg er villig til at betale op til 1500 for det, så starter jeg da også på 1000. Men sælgere er blevet så vant til "skambud" at man bare får et koldt og kynisk "nej tak", istedet for "du kan få det for 1750" eller noget i den dur.

Det er en af årsagerne til at jeg næsten aldrig køber brugt mere..

HC: Og så er der dem der bare efterlader et link:
    "SE DET ER BILLIGERE HER, KØB IKKE FRA HAM, HAN SNYDER"
    På trods af at linket føre til et helt andet billigere og dårligere produkt.

• #31   24. apr 2014 Jeg sælger en del på både G&G Og DBA. ok kan slet ikke genkende denne måde at handle på. Mine priser er altid pænt lave. og tager et hvert bud seriøst. Folk har ret til at have en holdning til en brugt vares værdi, Og bliver vi enige så er der jo en handel... No Problemo smiley

• #32   24. apr 2014 Spørgsmålet er så (for dem som bliver fornærmede over "skambud") hvornår er det så et skambud??

F.eks. er den en herinde der pt. har en ombygget XS650 til salg for 75.000kr. .. er så et skambud at byde 50.000kr, hvilket IMHO stadig er en rigtig rigtig god pris for den pågældende MC, det er den slet ikke værd..

• #33   24. apr 2014 Synes rigtig mange sælgere tror deres gamle lort er guld værd. Når der så kommer et bud på 90 % af den reelle markedspris, måske 50 % af udbudspris bliver sælger helt spedalsk og der er tale om skambud. - jeg har ofte set ting der er sat til salg med højere brugtpris på dba, g&g, diverse auktioner osv. End det de kostede fra nye! - og her kan jeg sgu godt finde på at smide et skambud ind, eller spørge ind til hvorfor jeg evt. Skal købe deres til x kroner, når jeg kan købe et nyt hos xpunktumdk for mindre smiley
    Kan sagtens følge dem der synes det er belastende med bud der er åbenlyse skambud, på langt langt under markedspris, men nogle sælgere kender så absolut ikke markedsprisen, eller også gør de og mener bare deres "guld" er meget mere værd - bare fordi, eller simpelthen fordi de selv har købt for dyrt smiley

Og har du noget til salg der ikke er held med, er det sgu nok for dyrt, selvfølgelig tid taget i betragtning!

Kommentér på:
Fantastisk moral idag ?

Annonce