{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TL 1000 R + -?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   16. apr 2014 Bundsolid, men en smule grovkornet og hysterisk motor.

Katastrofalt dårlig bagdæmper og kun gennemsnitlig forgaffel.

Man skal ikke være bange for højt kilometer tal på sådan en, men oftest lider den slags ældre cykler af for meget stilstand og for lidt vedligeholdelse af affjedring, og smøring af diverse ting.

• #2   16. apr 2014 Hysterisk motor???

• #3   16. apr 2014 Hvis du kan finde pengene! Ville jeg smide dem i en hayabusa smiley selvfølgelig en anden pris men kan sagtens fås under 100k!

• #4   16. apr 2014 Har dog haft tl1000s og slap af en fed maskine, mega sjov motor, og det er vildt så meget cykel du får for pengene, men ja affjedringen er lidt slap.

• #5   16. apr 2014 Ellers overvej en Aprilia RSV 1000, den syntes jeg kører mange gange bedre end en TL, er overlegen på samtlige discipliner bortset fra tiden det tager at skifte en baglygte pære.

Ellers kører sådan en TLR ok dog lidt gumpetung på mindre veje.
    Syntes generelt de brugte er dyre, men til gengæld ser de ud til holde prisen fornuftigt.

• #6   16. apr 2014 Affjedringen er jo forholdsvis billig at gøre noget ved, eller?
    Tak for alle jeres svar ind til videre

• #7   16. apr 2014 Hvad med en SV1000S?

• #8   16. apr 2014 Ellers en Honda VTR1000 SP1.

• #9   16. apr 2014 Jeg ville ikke købe jeres Honda eller sv'er, jeg havde et spørgsmål ang SUZUKI TL1000R.

• #10   16. apr 2014 Den er heller ikke til salg Andreas smiley

• #11   16. apr 2014 Prøvede skam bare at få folk til at holde tråden

• #12   16. apr 2014 En sp1 er jo også overpriced med deres brugt priser.
    Jeg nåede at kører en 18-20000km min 1998 TLR og nød alle km. Fedt sporty design, kanon fed lyd og dejlig motor dog er den lidt belastende i myldretids trafik. Kører stillingen er rimlig race. Fed kværn.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #13   16. apr 2014 Efter min mening er en 15-17 år gammel TL 1000R ikke de 40-50.000 værd, de står til rundt omkring...
    Affjedring er dyrt at skrue på på alle cykler, lige så snart det kommer ud over almindelig service. Man kan få et opgraderet bagdæmper kit til TLR for vistnok omkring 4500, og et sæt andre fjedre og lidt olie og simmerringe foran, er omkring 1500 kroner + montering hvis ikke man kan selv.

• #14   16. apr 2014 Nå jamen bevares hvis ikke du have forslag?

Min erfaring med TL1000 dog en S'er er rædderlige.
    Købte en ny året de kom frem.

Den var skov nok men ikke særlig stabil. Motor trak godt men ikke jævnt som de andre cykler der foreslåes.

Min fejlede alt, kobling, utæt tank, utæt bag dæmper, tydelig rust på skruer osv. efter et år. Generelt virkede alt som noget discount.

Som skrevet er de brugte alt for dyre hvis man sammenligner med andre maskiner fra samme tid.

Kørte også lidt på en TLR, her ville jeg til enhver tid vælge S'eren da den er sjovere og mere styre villig.

• #15   16. apr 2014 Prøver heller ikke at sælge dig noget som helst, tænkte bare at hvis du kigger efter en Suzuki med V-motor var en SV1000S da et oplagt alternative til TL'eren, så klap lige hesten sømand...

• #16   16. apr 2014 Ohøj smiley

• #17   16. apr 2014 Nik N; som med så meget andet her i livet får man hvad man betaler for.
    Min SP1 handlede jeg til en god pris, og de falder ikke ret meget i værdi. Faktisk er tendensen at de bliver mere værd fordi det er en noget mere "rare" og eftertragtet cykel end en Suzuki.

• #18   16. apr 2014 Yankie MC ahhh at dine kværn ligefrem skulle stige i værdie er sku optimistisk, der ikke jo ikke en SP2. smiley

Sad lige og og youtubede TLR1000ere og kæft jeg savner min. Man kan jo få komplet cylindre kits fra yoshimura etc:) Har set dem smide over 150hk op hjulet med de setups.

• #19   16. apr 2014 Jeg købte hellere en GSX-R750 SRAD fra 98-99 hvis det skulle være noget i den kategori. Den er hurtigere og bedre på alle områder i forhold til en TLR.
    De ligner jo også hinanden lidt.. smiley

• #20   16. apr 2014 Nik, hvad får dig til at sige at en SP2 muligvis stiger mere i værdi end en SP1?
    Følger du selv med på de amerikanske og engelske sites siden du ved noget om værdisætning af en SP1/2?

• #21   17. apr 2014 smiley

• #22   18. apr 2014 Find en og prøv den. Mange taler om dårlig affjedring også mange som aldrig har kørt på en, men bare har hørt rygter. Jeg har haft en tls og har nu en tlr, hvis man gider bruge lidt tid på at sætte affjedring op til til sin vægt, så kører de efter min mening rigtig godt. Bagdæmperen har altid fået hølv for at være dårlig, men til almindelig landevejkørsel har jeg ikke følt at den ikke var tilstrækkelig. Ellers kan jeg kun sige at den vækker opmærksomhed, når den kommer bulrende, selvom det er en gammel cykel.

• #23   18. apr 2014 Tl1000R det bliver! Takker alle for deres indlæg og hjælp, go vind derude:)

• #24   18. apr 2014 TL1000R ER er en fed cykel! smiley Den skal du nok blive glad for.
    Motor har rigeligt med "bøf", den lyder fantastisk, og er stærk som en okse.
    Kan man forlig sig med det lidt "kluntede" udseende (som mange også elsker!) er det jo helt perfekt.

At mange herinde skriver at affjedringen er ubrugelig, er noget vrøvl. Den smider dig ikke af i hver sving, og slår dig ikke i røven med et bræt hver gang du kører over en samling i atsfalten.
    - MEN der er plads til forbedring, hvis man kører friskt eller på bane. smiley
    Den er født med rotationsbagdæmper, som var lidt et forsøg da den udkom. En konventionel bagdæmper flytter den flere længder i den rigtige retning. smiley

Held og lykke med den. smiley

• #25   18. apr 2014 Fedt svar Emil! Har bestemt også besluttet mig, alle andre mc'er jeg har haft, har bestemt også haft plads til forbedringer:) go påske

Kommentér på:
TL 1000 R + -?

Annonce