1.363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

neddrosling og forsikring neddrosling og forsikring

er godt klar over at dette emne har været oppe 800 gange. Men vil bare gerne dobbelttjekke inden jeg går ud og får mig selv i alt for store problemer.

dækker forsikringen stadig hvis man piller droslingen ud af en motorcykel, hvis man har lille kørekort (34hk). har kørt mc i 2 år nu, og er så heldig at jeg bliver fanget i de nye regler, så skal til endnu en køreprøve for at få stort... men har ikke tid til det lige pt. så igen: Dækker forsikringen selvom jeg fjerne neddroslingen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  neddrosling og forsikring
  • #1   5. apr 2014 Ansvars forsikringer dækker altid... men hvis du hentyder til kaskoen, så kan selskabet nægte at erstatte din motorcykel.

• #2   5. apr 2014 Ja forsikringen dækker...

• #3   5. apr 2014 Hvis alderen på de 20 som der står på din profil passer, så går der endnu 2 år før du kan gå til køreprøve på stor MC.

Og ja, ansvarsforsikringen dækker.

• #4   5. apr 2014 jesper, da jeg tog det inden de nye regler, kan jeg godt tage det nu.

• #5   5. apr 2014 Sebastian dsv ikke du skal være 22 for at kunne erhverve kørekort til stor mc

• #6   5. apr 2014 Sebastian G, nej det kan du ikke du kan tage a2 kortet da du blir fanget imellem pga de nye regler

• #7   5. apr 2014 Man kan kun, og læs KUN får det store kort hvis man er fyldt 22 år, har haft 2 år på lille MC (A lille eller A1), samt været til ny køreprøve, ELLER være fyldt 24 år når man tager det første kort.

• #8   5. apr 2014 jesper det er nu det gamle lille eller a2

• #9   5. apr 2014 Er enormt positivt overrasket smiley
    Spørgsmålet blev besvaret korrekt til at starte med smiley
    Og så er påståelige falsummer til og med helt udeblevet smiley
    Altså mht om forsikring dækker.. smiley

• #10   5. apr 2014 KJJ92DK: Korrekt. Bytter altid om på hvad der er A1 og A2.

• #11   5. apr 2014 Der skal have erhvervet det store kort inden 19. januar 13 for ikke at komme i klemme med de nye regler smiley

• #12   5. apr 2014 Hehe... Ja, Mc A - jeg tror næsten vi har fået aflivet myten her på forummet, om ansvarsforsikringen der ikke dækker, hvis kørekortet ikke matcher den cykel man kører på.

Det tog også kun nogle ganske få år. smiley

• #13   6. apr 2014 Den dækker vel kun i første omgang? De kan jo kræve hele beløbet tilbagebetalt efterfølgende?

• #14   6. apr 2014 Nå, det er åbenbart ikke lykkes helt alligevel.

• #15   6. apr 2014 Der er altid en tosse der liiiige skal snige den ind Steffen smiley

• #16   6. apr 2014 Det er set værre.
    Her er det formuleret som et spørgsmål, og ikke en påstand.

Blak: Nej, det kan de ikke i henhold til lovgivningen.

• #17   6. apr 2014 Steffen: Så vil jeg gerne høre, hvordan du tolker paragraf 108 i færdselsloven, for der står jo tydeligt, at det kan de godt.

"§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.
    Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed."

Der står jo sort på hvidt at forsikringen umiddelbart dækker, men senere har mulighed for at køre regres mod forsikringstageren, hvis gerningen kan betegnes som grov hensynsløshed, og det er jo så op til forsikringen at definere, om de mener at kørsel uden kørekort, som det jo rent faktisk er, kan betegnes som "grov hensynsløshed".
    Derfor synes jeg heller ikke, at i bare sådan uden videre kan tillade jer at kalde nogen for tosser, når i faktisk ikke selv har styr på det...

• #19   6. apr 2014 Mit svar er ikke belærende på nogen måde, selvom det godt kan lyde sådan, og nej jeg er heller ikke ekspert i forsikringer. Jeg synes dog bare, at ovennævnte paragraf kan misforstås, så jeg vil gerne oplyses.

• #20   6. apr 2014 Den korte udgave er:
    Manglende eller forkert (stor/lille mc) kørekort er IKKE en grov uagtsomhed og derfor kan forsikringsselskabet IKKE bruge denne paragraf!
    Vi snakker kun ansvars forsikring her, kasko´en kan du trykt regne med de hiver retur og kan gøre det fuldt lovligt!

• #21   6. apr 2014 Ok, vi tager den igen - igen.

Som du citerer:når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed"

Hvis man skal fremkalde en forsikringsbegivenhed med et kørekort, så skal man kaste det direkte ind i øjet på skadelidte, - derudover er det jo ret harmløst.

Man kan simpelthen ikke forårsage et færdselsuheld med et kørekort, eller mangel på samme - der står klart at "FORSIKRINGSBEGIVENHEDEN" skal fremkaldes med en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløs.
    Denne paragraf er helt kold over for om man har de formelle dokumenter i orden eller ej, den ser udelukkende på den handling der forårsager skaden.

Og så er det i øvrigt ligegyldigt om man har det rigtige kørekort eller ej, så selv om den del er i orden, kan man ikke vide sig sikker, hvis man kvajer sig groft nok.

Der er ikke rigtig noget at misforstå.

• #22   6. apr 2014 "Derfor synes jeg heller ikke, at i bare sådan uden videre kan tillade jer at kalde nogen for tosser, når i faktisk ikke selv har styr på det."

Hvis du bemærkede det, så fik du ros for at stille spørgsmål, i stedet for at komme med en påstand.

Og bare rolig, - der er fuldstændig styr på det smiley

• #23   6. apr 2014 Tak! Det var bare det, jeg ville have. En saglig begrundelse for hvorfor jeg tager fejl. Men når man får ordet tosse stukket i hovedet sammen med et ubegrundet svar, kan jeg ikke se hvorfor, jeg skulle tro mere på jer frem for på mig selv.

• #24   6. apr 2014 Hvem er 'Jer'?

• #25   6. apr 2014 Ja det er dig og "Fjeder"

• #26   6. apr 2014 Until you learn history, you're doomed to repeat it smiley

• #27   6. apr 2014 Blak
    Jeg sidder bare og leder efter et sted, hvor jeg har kaldt dig tosse - kan du hjælpe?
    Ka' ikke finde det.

• #28   6. apr 2014 Det har du skam heller ikke. Det var "Fjeder", og det er forøvrigt også ligegyldigt nu, for jeg har fået mit svar

Kommentér på:
neddrosling og forsikring

Annonce