4.510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Rygsæk til MC - Bærbar + go' plads? Rygsæk til MC - Bærbar + go' plads?

Hej

Lidt en hastesag.

Jeg skal have bestilt en rygsæk på arbejdet, til når jeg kommer på MC'en.

Er der nogen herinde der har prøvet noget fra Dell eller Atea?
Både Dell tasker og Targus tasker?

De tre vi lidt fandt frem var:
(link fjernet)
og
(link fjernet)
og
http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=bsd&cs=04&sku=A7111157
De sidste to er de største. Og der må gerne være til et sæt tøj og gerne sko.

Eller SKAl man decideret over i MC tasker ala Alpinestars, Kriega osv.?

Venter spændt som en flitsbue!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygsæk til MC - Bærbar + go' plads?
  • #1   2. apr 2014 Der er absolut intet med at man SKAL. Det er jo et frit valg? Vigtigste er jo bare at den sidder godt, og gerne kunne sidde ordenligt ind til kroppen for din egen skyld.

Min næstetaske til skolebrug skal være en kriega.

• #2   2. apr 2014 Ja, jeg kommer også på noget skole om et par uger.

Og så har jeg ikke mulighed for at prøve dem, da det skal bestilles i dag.
    Og de MC mærker der, er jo ikke ligefrem de steder vi normalt handler IT
    (Er i IT afdeling)

Gerne flere meninger! smiley

• #3   2. apr 2014 jeg har en nike rygsæk, den sidder godt, selv på motorvej.

• #4   2. apr 2014 Har min bærbare i flad Targus taske. Den bliver sat bag på i et net med kroge. Det går fint!

• #5   2. apr 2014 Jeg tænkte nu mere en RYGsæk... Til RYGGEN smiley

Til bærbar
    Nem at tage på/af
    Tøj+sko

Flere der kan byde ind med en rygsæk, der IKKE er beregnet til MC, men som er fin alligevel?

• #6   2. apr 2014 Jeg bruger en Haglöfs Tight Large, der ligger fint en Lenovo T510 15,6" bærbar i, sammen med div andre ting hver dag.

Den kan spændes fast over brystet og rundt om maven, og bærekomforten er fantastisk..

• #7   2. apr 2014 Har min bærbare i en TANKtaske... Til TANKEN smiley

Den kan dog bruges som en RYGsæk, når man skal gå med den smiley

Synes ikke at det er fedt at have noget på ryggen når jeg kører..

• #8   2. apr 2014 Det er vel bare at tage i en af de utallige friluftsbutikker rundt omkring i landet, og så prøve dem man synes er pæne, og vælge den som sidder godt?

Du har jo ikke ligefrem indsnævret hvad du ønsker, når du skriver en rygsæk til ryggen, med plads til bærbar, tøj og sko.

• #9   2. apr 2014 Spændende... Dog noget sparsomt med billeder på deres side.

Den Drifter II er ret spændende http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=bsd&cs=04&sku=A7111157

• #10   2. apr 2014 Jeg har en Osprey talon 22.
    Den sidder fandme godt og så er den bare praktisk, også uden en motorcykel mellem benene.
    Lur lidt på den evt..

profilbillede
  • #11   2. apr 2014 Og stadig plads til 16" bærbar?

• #12   2. apr 2014 Det skulle jeg mene, men man kan få dem i forskellige størrelser smiley

• #13   2. apr 2014 Jeg har en Eastpack rygsæk til når jeg skal ha den bærbare med (16"). Der er både isolering så den ikke får stød og god plads til tøj, bøger etc. Den sidder godt til kroppen med de stropper der er på den, stropperne er behagelige selv ved høj vægt, men selve tasken er dog ikke optimeret til at være aerodynamisk. Har brugt min hver dag i 4 år og man kan dårligt se at den er blevet brugt.

• #14   2. apr 2014 Og den bruger du, når du kører MC?

Og nem nok at få af og på med MC jakke?

• #15   2. apr 2014 ALDRIG i mit liv vil jeg køre med noget på ryggen.... hvis jeg vælter så skal der være fuld bevægelighed, jeg skal ikke risikere at blive brækket bagover hvis jeg lander på ryggen ALDRIG.

køb dig en HUMPPACK i stedet eller en top box
    http://www.louis.de/_3099f76131e2547a1ebc7fbed526c34360/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10027777

• #16   2. apr 2014 Claus: Jeg kigger på dem.
    Den 22'er er fin til MC brug?

• #17   2. apr 2014 Den Talon 22 ser lækker ud.. Men tror ikke den helt lever op til det jeg er ude efter - især ang. bærbar.
    Fin rygsæk ellers!

• #18   2. apr 2014 Jeg bruger selv min hver gang jeg skal have noget med på MC'en og jeg har ikke haft problemer med bevægeligheden når det kommer til jakken.

(link fjernet)

• #19   2. apr 2014 Så en alm rygsæk dur fint...

Tak for buddet i hvert fald smiley

Indtil videre er jeg nok stadig på Drifter II, men kunne jo være, at nogen kunne få mig drejet væk smiley

• #20   2. apr 2014 Jeg har en North face standard rygsæk, med et lille rum til Normale bærbare og et stort rum og et mindre rum.
    Jeg har selv en meget tyk og stor 18" gamer bærbar, og den kan jeg sagtens have i samt flere skolebøger, og når man klipser den sammen foran brystet sidder den som støbt på ens ryg smiley Jeg har dog min bærbare i det store rum, da den er meget stor smiley
    Rigtig god taske

profilbillede
  • #22   2. apr 2014 Jeg har været rigtig glad for min hvertfald smiley
    Vil tilslutte mig at det ikke er mest hensigtsmæssigt at køre med rygsæk, men jeg gør det nu altid på arbejde.
    Alternativt kan man købe rygsække med indbygget rygskjold, eller bare køre med et. Så længe man ikke overfylder den med mursten, dåser og andet skidt.
    Jeg er hvertfald ret sikker på at mine arbejdsbukser og en sandwich hverken gør fra eller til hvis jeg skulle køre galt.
    Men det er selvfølgelig noget andet med en laptop..

• #23   2. apr 2014 ..Jeg har også kun hørt godt om kriga smiley

• #24   2. apr 2014 Jeg havde en targus ryrsæk, men den holdt ikke ret længe - simpelthen for dårlig kvalitet. Jeg kører nu med en "mc-rygsæk" de havde i lidl for et par år siden og den fungerer upåklageligt. Der er dog lidt mindre plads i den, men til gengæld sidder den også bedre (og er ikke gået i stykker endnu)

• #25   2. apr 2014 LIdt sjovt at høre det med Lidl tasken og så Targus smiley

• #26   2. apr 2014 Tro mig jeg var også svært skuffet når jeg nu havde flottet mig og købt en "rigtig" taske. Tror den holdt ca. 4 måneder før stroppen gik i stykker. Lynlåsene var heller ikke specielt gode. Den billige den holder endnu. Den ser slidt ud efterhånden og tror heller ikke den er specielt vandtæt mere - men den holder smiley

Pris og kvalitet hænger desværre ikke altid sammen.
    Det skal dog siges at jeg samtidig købte en targus taske til konen - samme model bare i skuldertaske-udgave og den holder stadig fint. Go figure...

• #27   2. apr 2014 Dyre, men det bedste jeg har prøvet eller set noget sted. http://www.boblbee.com/eu/artiklar/kategorilfullpost.asp?flik=221&id=1194

• #28   2. apr 2014 uha uha - rygsækken skal ikke være på kroppen på MC. Prøv bare at rulle et håndklæde hårdt sammen og fald ned på ryggen på det (av!!). Derefter kan I prøve at forestille jer hvis det var den bærbare i ramte - "knæk og bræk" derude smiley

PS: Hvis ryggen så skulle overleve styrtet - og I ligger midt på vejen og der kommer en bil - hvordan vil I så rulle væk?

Der er mange muligheder for topbokse, tanktasker eller at placere rygsæk under bagagenet på bagsædet

• #29   2. apr 2014 bjarne L,. det er en ammestue historie. Der findes et et eneste kendt tilfælde af det du beskriver

• #30   2. apr 2014 FR

spiller du også russisk roulette?

• #31   2. apr 2014 Kan folk ikke tage diskussionen om hvorvidt det er sikkert eller ej at køre med rygsæk, i et af de 1000-vis af andre topics der er om det?
    Manden skal bruge en rygsæk, den er faktisk ikke længere.
    Jeg er sikker på han nok selv skal vurdere hvad han synes der er bedst.
    -Også helt uden at falde ned på et håndklæde og efterfølgende lave rullefald, eller tage stilling til en rygsæk kontra en ladt revolver imod tindingen.

Det her bliver aldrig afdiskuteret, heller ej dæklapning, månelanding eller om Arne har solgt en bazooka til en prøveløsladt grønlænder.

Jeg har tillid til at en voksen og fornuftig (det virker sådan,ikke?) mand selv kan tage stilling til om hvorvidt han skal køre med rygsæk eller ej.

smiley

Desuden:

Dæklapning: jeg tør ikke.
    Månelanding: ja.
    Arne-situationen: måske.

• #32   2. apr 2014 Hvis du bliver ved med at kalde mig en prøveløsladt grønlænder, så springer jeg dig i luften !!!!!

• #33   2. apr 2014 Bliver det med din nyindkøbte Bazooka Brian? smiley

• #34   2. apr 2014 Du er ret knurremis.
    Af en prøveløsladt grønlænder at være smiley

Rettelse:

Arne-situationen: åbenbart ja.

• #35   2. apr 2014 Dækmanden - lad os nu få bare ET eksempel på at det er farligt ... Hvorfor skræmme manden væk fra at vælge en rygsæk, baseret på en risiko som er teoretisk. Hvis det er russisk roulette at køre med rygsæk, ja så spiller jeg ofte, og jeg har også prøvet at vælte med den.

• #36   2. apr 2014 (link fjernet)

Axio Hybrid

Rigtig lækker taske, vejer intet og der kan lige være en 15" widescreen PC i det rum hvor den kan spændes fast.. plus der er masser af plads i den selv når der er PC i smiley

• #37   2. apr 2014 Desuden så hedder den en panserværnsraket.......... Ku ellers have fået meget godt sprut for de 1400,- den kostede....... smiley

• #39   2. apr 2014 OKEY

• #40   2. apr 2014 Jeg synes bazooka lyder bedre.
    Bazooka-Brian/panserværnsraket-Brian.

• #42   2. apr 2014 http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Kriega-R15-Backpack

meget holdbar og super tilfreds med denne rygsæk. 5 år gammel og er som ny. OFTE brugt

• #43   2. apr 2014 prøv en AXIO rygsæk,den er specifik udviklet til mc brug,den fåes både som blød taske eller som taske med hård skal og indbygget skjold(mener jeg).men opsøg dem der sælger dem.

• #44   2. apr 2014 http://seuf.dk/rygsaekke
    Her er der lidt at vælge i mellem. Har bestilt ved dem før super hurtig levering.
    Hvis jeg skulle finde en rygsæk, vil jeg helt sikkert vælge en der er vandtæt. smiley

• #45   2. apr 2014 Claus K: Jeg skal ikke kunne sige, om Martin der startede tråden VIL have en rygsæk for alt i verden. jeg læser det mere som at han skal bruge noget til at transportere en bærbar i, og da man plejer at bruge rygsække i alle andre sammenhænge, er det "oplagt" at tænke det samme her. Jeg bruger selv rygsæk når jeg cykler til og fra arbejde, men kunne aldrig drømme om at gøre det på mountainbike i skoven eller på motorcykel (på vej eller skov), da man simpelthen mister den smidighed jeg mener der skal til for at kunne manøvrere forsvarligt.
    En topboks eller en tanktaske er et glimrende alternativ. Imorgen skal jeg køre på MC til/fra arbejde, og her tager jeg naturligvis min tanktaske i brug, til alle mine ting - det kan sagtens lade sig gøre.

Mht et eksempel på en der er kommet galt afsted ved at køre med rygsæk er det ikke mere end en google søgning væk: (link fjernet)

Jeg mener ikke at udsagn fra folk om at det er gået godt, er valide argumenter. Det kan også gå godt at køre uden sele i bil, men man gør sig selv en tjeneste ved at bruge den alligevel (ok, det er lovkrav men alligevel).

Hvor godt reagerer man i katastrofesituationer med rygsæk eller skuldertaske på ryggen? Min påstand er, at det ikke kan være lige så godt som at køre uden. Bare fordi tingene går i hverdagen behøver det ikke betyde, at det også gør det i katastrofesituationer.

Jeg ved godt tråden ikke handlede om hvorvidt Martin skulle bruge en rygsæk eller en tanktaske/topboks, men derfor mener jeg sagtens at man kan diskutere det.
    Og hvornår er sikkerhed pludselig blevet et fy-ord?

Mvmch
    Christian

• #46   2. apr 2014 Citat: 'Jeg skal have bestilt en rygsæk..' Citat slut.
    Det var sådan set bare det jeg tog udgangspunkt i.

Sikkerhed er ikke et fy ord, overhovedet ikke.
    Som du kan læse så skriver jeg også at det ikke er hensigtsmæssigt at køre med noget på ryggen.

Jeg forstår udmærket din pointe med bevægelsesfrihed, men jeg kan kun tale for mig selv når jeg siger jeg ikke kan mærke min. Jeg har som sagt også kun et par bukser og en sandwich med når jeg kører på arbejde.

Noget andet jeg kom til at spekulere på; et rygskjold er jo også normalt spændt på ryggen, så det må da også tage noget af smidigheden?
    Min taske fylder ikke mere end et rygskjold og spændes på samme måde..

Men ja, vi er enige. Jeg fortæller blot trådstarter hvad jeg har erfaring i at køre med (læs: køre, ikke vælte)

• #47   2. apr 2014 Inden nogen går amok, jeg vil hellere vælte med rygskjold på, end med en taske på smiley
    Det var ikke sådan ment. Jeg kom bare til at tænke bare på det med bevægelsesfriheden..

• #49   3. apr 2014 Så for sateme!

Flere bud, super lækkert! smiley

Der blev jo bestilt en i går, da der skulle bestilles.
    Jeg må prøve den jeg får - "Targus Drifter II" eller "Dell Adventure"

Jeg får vist en tanktaske med den cykel jeg har skrevet under på, så går det helt galt med den rygsæk, må jeg jo prøve at bruge den.

Og så finde noget mere MC rygsæk'sk at købe næste gang!

Og lidt sjove indlæg skal der også være plads til! smiley

Og at sikkerhed bliver blandet ind i diverse sager, skader aldrig.

Og som IT afdeling i et arkitektfirma, køber vi jo heller ikke bare en taske fra Tyskland/England, bare fordi lærlingen beder om det smiley

Men igen, tak for bud! Kigger helt klart i denne tråd igen, hvis/når der skal ny taske til!

• #51   3. apr 2014 Jeg bruger en 15" af denne model: http://www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1078919
    Haglöfs Backup Evo 17"
    Fed rygsæk, som kan spændes om maven og brystet. Linket er til det umiddelbart billigste sted, jeg kunne finde.

• #52   3. apr 2014 Vedr. sikkerhed: Jeg kan ikke helt se risikoen, eftersom der vel alt andet lige er mere postring på ryggen ifm et uheld.

Jeg kører godt nok altid med rygskjold, men jeg kan ikke se, hvad skade en rygsæk skulle kunne gøre. Jeg er en gang stået af med 120 med en Fjällräven Kånken, som jeg landede på. Det skete der ikke noget ved, men det er selvfølgelig ikke noget sandhedsbevis smiley Jeg skulle bare sørge for at holde arme og ben indenbords i fosterstilling, mens jeg 'nød' turen.

• #53   4. apr 2014 Den ser også fin ud den taske... bare for sent nu smiley

Men måske til senere smiley

En Dell Energy taske jeg kiggede på, havde en lille lomme med et regnslag, som man kunne tage omkring hele tasken - men selve tasken så bare lidt for lille ud.

Kommentér på:
Rygsæk til MC - Bærbar + go' plads?

Annonce