Hvem kender den: MZ ETZ 251 fra 1996? Hvem kender den: MZ ETZ 251 fra 1996?
Hej
Er der nogen fra Århus herinde, der kender MZ'en, som har lyst til at give deres besyv med at vurdere, hvad der skal laves ?
Jeg har lige købt en MZ ETZ 251 fra 1996 i nordjylland...
Den har lidt små-problemer med at løbe jævnt når gashåndtaget holdes stille. Det er ligesom om, den hugger til og fra når den kører...
Jeg forestiller mig at det er noget med karburatoren, måske den trækker falsk luft?
Ellers kan det være noget med stelforbindelse, og tændingen derfor hopper til og fra, - det har jeg da i sin tid oplevet med min gamle SR 500.
Den trækker fint, når den får noget gas, og især ved de høje omdrejninger.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at mødes med en MZ kyndig århusianer, der lige kunne tage en tur på den og tænke højt.... Det fedeste kunne være, hvis jeg ved på forhånd, hvad jeg skal købe ind for at have alle pakninger til at udføre en karburatorrens og rense eller skifte luftfilter i samme ombæring... Hvad siger du til at jeg kan komme forbi?
Venlig hilsen Malte
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
Prøv om du kan fange ham(søg under brugere)
Pøj pøj med det
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 16 Emner: 9 Svar: 36
Jeg har haft karburatoren af idag.... Jeg tror, det var tomgangsdysen der var temmelig snasket... Den er hermed renset, og de andre dyser har også fået en tur i noget rensebenzin... Tror ikke, det var det.... Den har hele tiden fint kunne holde tomgang...
Den har samme adfærd efter jeg har haft den renset, men nu ved jeg i det mindste, at det ikke er en beskidt karburator, det handler om...
Den hakker når jeg holder en lille smule gas, samt når jeg har givet meget gas, slipper gashåndtaget og lader den løbe frit. Kan det være et slidt spjæld? Eller måske skal nålen et hak op?
Jonas W, tak for dit input... Er det normalt for en totakter at den hakker på den måde...? Ku gode tænke mig hvis nogen kunne tage en tur på den og sige, hvad de oplever...
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 16 Emner: 9 Svar: 36
Tak for input !! Jeg kom til at tænke på at den der luftfiltermufffe, som sidder mellem karburatoren og luftfilterkassen var hullet da jeg kørte den hjem.... For at kunne servicere karburatoren kom jeg til at rive et endnu større hul i den. Nu har jeg pillet den helt ud, og motoren hopper og danser og kan slet ikke finde ud af det....
Så jeg har bestilt sådan en luftfiltermuffe i Tyskland... Når den er gen-monteret må vi tage den derfra !
Takker !
Malte
Hvem kender den: MZ ETZ 251 fra 1996?