{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Lige ved og næsten... Men?!?! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...

Jeg har en Kawa Z750, som har stået vinteren over, og er blivet startet ca. hver 3. uge hele vinteren, men så skulle jeg starte den her i weekenden og den kunne simpelhen ikke komme igang.
Det er Liiiiiiige før den starter, men kan ikke få det sidste med. Udover det så er det ligesom den ikke vil tage gas før efter 1.5 - 2 sekunder når man gasser op?!

Nogen som kan komme med et råd til hvad dette kan være?
Det er jo furstrende ikke at kunne komme ud og køre når vejret er sådan her smiley

Vh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige ved og næsten... Men?!?!
  • #1   25. mar 2014 En lader på batteriet, det er nok det der er lidt træt.
    Kan ikke tage gas, men er ikke startet? Hvordan skal det forstås?
    Men lad den stå hele vinteren næste år uden at starte den, de har bedst af bare at passe sig selv uden alle de opstarter. Især batteriet har det hårdt sådan.

• #2   25. mar 2014 næste år, lad være med at starte den hen over vinteren, i stedet har cyklen MEGET bedre af at få lader på to-tre gang i løbet af vinteren. husk på at koldstart er det der slider aller mest på en motor.
    tørner motoren hurtigt nok til at starte? for sådan nogle starter hen over vinteren giver sjældent cyklen tid nok til at oplade batteriet, ellers på med lader.

• #3   25. mar 2014 Okay, fedt! tak for de gode råd, tænkte bare at den havde bedst af at få lidt varme hen over vinterne, men så ved jeg det til næste år! smiley

Kan jeg bare sætte normale start kabler til mit batteri? (sorry for min uvidenhed)

Simon Ø, det skal forstårs således at det er som om at når den i har stået en uge unden at blive kørt på så når man starter den op og gør den varm så selv om man giver den gas så går der lidt før den tager fat? Dette forsvinder dog efter 2-3 dages kørsel i træk.
    Tænker bare at det vil blive det samme problem i år når jeg nu starter den op og køre på den.

• #4   25. mar 2014 Jeg mener at have hørt at tændrørene heller ikke er begejstrede for en masse korte opstarter.
    Men umiddelbart synes jeg også det lyder mest som mangel på strøm smiley

Tag og køb en vedligeholdelses lader, du skal nok få den brugt smiley

• #5   25. mar 2014 Kunne være kondens vand i kabonaderne, til et godt svat karburator sprit, ja ja der er i benzinen bla bla. Men det er da et forsøg værd.

Ja du kan godt bruge alm start kabler.

Ahh med sprøjt, jeg tilsætter altid et skvæt karburator sprit når jeg sætter den væk for vinteren, og den starter fint, også med sprøjt

• #6   25. mar 2014 Så det kunne være en fordel at skifte tændrør samt ranse karburatoren?
    Det er nemligt virkelig svært at koble ud fra 1. gir når man holder stille, den går ud næste hver gang og man skal virkelig være forsigtig, det er bare ikke det fedeste når man holder i et lyskrys smiley

Igen tak for de de gode råd!

• #8   25. mar 2014 Jep.. Min gamle ged skal også ha' et ordentligt skud startspray om foråret.. Og den kører også som en sæk kartofler, der falder ned ad en trappe, indtil den er blevet fyret helt af..

• #9   25. mar 2014 Jeg er bestemt ikke noget mekanisk orakel, men hvor højt står den i tomgang? Hvis den står under 12-1400 rpm kan det måske have noget at gøre med den er svær i lyskryds.

• #10   25. mar 2014 Det bliver umiddelbart lidt svært at rense karburator på den, da din Z750 er med indsprøjtning smiley - Gi den noget gas når skal ud af kryds smiley den har jo ikke meget moment der nede sådan en række 4 smiley

Men ellers ja, lader eller startkabler på så skal den nok komme. Med mindre du har druknet den for meget og ødelagt tændrørene.

• #11   25. mar 2014 Kan du løbe den igang?

• #12   26. mar 2014 Okay, jeg må prøve de forskellige ting som i alle rådgiver mig til.

Søren M. Nej har ikke prøvet, den står i mit sommerhus (ca. 2 timers kørsel væk) men jeg tager der ned igen i weekenden også prøver jeg det, havde ikke lige tænk på at det var en mulighed.

• #13   26. mar 2014 Okay, du må have lykke til smiley

• #15   26. mar 2014 Henrik. Okay tak jeg prøver smiley

Kommentér på:
Lige ved og næsten... Men?!?!

Annonce