{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

Finansieret vs. bytte til anden mc. {{forumTopicSubject}}

Jeg har finansieret min CBR, men overvejer noget andet istedet, dog nok først til næste år. men hvad er der af muligheder for at bytte til anden mc når den jeg har er finansieret? Og jeg ikke står med pengene til at betale lånet ud.

Har tænkt mig at finansiere den næste også, ved ikke om man så aftaler bytte pris, og så låner restgælden oveni det nye lån?

Nogen der ved, hvilke muligheder der måtte være?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finansieret vs. bytte til anden mc.
  • #1   23. mar 2014 punkt 1: Hvis det er med sikkerhed i dyret, skal du have friværdi nok til udbetalingen på den næste.

punkt 2: hvis du har overholdt aftalen på din nuværende og ellers har en fornuftig økonomi ser jeg intet til hinder for at optage et nyt lån.

• #2   23. mar 2014 Dit største problem ligger nok i, hvis dem som har finansieret den har optaget pant i den

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #3   23. mar 2014 Det er da ikke anderledes end en bil med gæld i.... Forhandler køber din gamle mc, indfrier gælden.. evt overskud bruger du til udbetaling på den næste, laver et nyt lån. Forudsat at der er friværdi selvfølgelig.

• #4   23. mar 2014 Nu er jeg nok en klaphat, men hvad mener i med friværdi??

Det er første gang jeg har lånt penge til sådan noget her.

Der er sikkerhed i køretøjet. Jeg har overholdt alle betalinger til tiden, så tænker ikke der er noget i vejen for et nyt lån, men er ikke interesseret i at optage et nyt, medmindre mit andet bliver indfriet.

Det ligger sådan at jeg ikke tror ( har ikke undersøgt det, da det som sagt blot er en tanke jeg går med ) at jeg kan få nok for den, i forhold til hvad jeg skylder i den.

• #5   23. mar 2014 Snak med dem du skylder penge!!!!

Er dyret financieret af en eller anden har de nok noget pant, der skal aflyses eller afløses. Det er afgjort gørligt, men de har fat i den lange ende, og siger de, at du ikke har råd, så har du ikke råd!

• #6   23. mar 2014 Kan da prøve og ringe og snakke med nordea finans. Spurgte blot her, for at høre om erfaringer. smiley

• #7   23. mar 2014 Hvis du skylder ex. 30.000 på din MC, og forhandleren vil give dig 45.000, så har du 15.000 til udbetaling på den nye MC

Hvis du skylder ex. 50.000 på din MC, og forhandleren vil give dig 45.000, så har du et underskud på 5.000

pøj-pøj

• #8   23. mar 2014 Vil få et underskud er mit gæt, om det er på 10 eller 20.000 ved jeg ikke, har som sagt ikke undersøgt det endnu.

Har fortrudt jeg købte en 600 fremfor en 1000. Derfor jeg spørger. smiley

• #9   23. mar 2014 Der er da ellers riv nok i sådan en CBR 600 til gaden?

Er det fordi du savner moment når det går ligeud, eller fordi du ikke presser den nok når der skal svinges? smiley

• #10   23. mar 2014 Er træt af at skulle geare ned hver gang jeg skal fremad, mangler moment. I sving er den rigtig fin, der kan/skal man ikke køre 300 alligevel. Er bare træt af altid at køre med 8000+ omdrejninger når jeg vil fremad.

• #11   23. mar 2014 Ville beholde den, hvis du taber 20000 på den. Det er nogen sure lærepenge.... Men 99% af tiden er en 600er altså nok.

• #12   23. mar 2014 Kommer vel an på om mit behov er at køre 400km/t.

Men ja det er dyre lærepenge, og så bliver det selvfølgelig ikke sådan. Så beholder jeg den helt sikkert.

Var bare interesseret i at høre om nogen vidste hvordan eller om det ville kunne lade sig gøre. smiley

• #13   23. mar 2014 Du har fået en oversigt over betalingsforløbet da du handlede. Bliv ikke overrasket hvis du skylder mere end du kan få for cyklen, specielt hvis du kun har lagt 20 - 25% i udbetaling og kun har betalt af et par år.

Som regel ligger de høje renter først i afbetalingsforløbet, senere begynder du for alvor at hakke af på gælden.... At slæbe gammel gæld på en cykel du ikke ejer mere er tudedumt, så lev med det du har indtil der er ordentlig friværdi at lege med.

Kommentér på:
Finansieret vs. bytte til anden mc.

Annonce