{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Martin L
Martin L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 33

hjælp til valg af MC {{forumTopicSubject}}

Hej Forum

Jeg er netop startet på MC kort og er derfor på udkig efter en MC.
Mit budget er omkring 30k men hvis det rigtige dukker op er der lidt mere på bundlinjen.
Det vigtigste for mig er udseendet
Den skal være sort og den skal have et råt / badboy agtigt look

jeg er i gang med stort kort så der er ingen begrænsninger

Er der nogen der kan give mig forslag til hvad jeg skal kigge efter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til valg af MC
  • #1   20. mar 2014 Chopper, sport, adventure eller??

• #2   20. mar 2014 Ingen grund til at bruge 30 af de lange, hvis du bare skal ned og flexe på grillen...

http://www.scootergalleri.dk/marked/Scooter/1191895-rieju-matrix-rs2-10995kr-uge-1011

Skolepigerne kan ikke se forskel på den og en ZX10-R.

Hvis farven er for gay, så skal der sættes penge af til et par dåser fra biltema.

smiley

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #3   20. mar 2014 Du kunne også bare vente til kortet er i hus? Så betyder udseendet måske også mindre;)

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#4   20. mar 2014 Haha fin knallert du fandt, men du glemte at den skulle være sort.

kort eller ej så vil jeg gerne i gang med at undersøge markedet. jeg kigger både efter chopper og sport

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #5   20. mar 2014 123mc.dk så er det bare undersøge løs, de fleste kan males sort smiley

• #6   20. mar 2014 Selvfølglig skal du undersøge markedet nu, - men hvorfor er udseende det vigtigste kriterie? Hvad med køreegenskaber, pålidelighed, kørselsbehov og generel funfactor?

Du får sgu ikke meget der ser ondt og brutalt ud for 30-40 k, - kommer selvfølgelig an på definitionen af dette.

Men jeg synes du skal overveje dine prioriteringer smiley

• #7   20. mar 2014 Hvad leder du efter - altså stil mæssigt. Din ønskeseddel er noget af det tyndeste jeg har set.

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#8   20. mar 2014 Jeg har altid synes at ducatti monster var en fed maskine så noget i den dur.

jeg har lige lidt spørgsmål:
    Hvor meget betyder årgang og km tal
    og hvad koster en omlakering ?

• #9   20. mar 2014 Årgang intet....
    Km kommer jo an på om den er passet/om du kan lave lidt selv
    imellem 200kr og 200000kr

• #10   20. mar 2014 Dit budget på de 30 er det til Mc og udstyr eller kun til Mc ??

• #12   20. mar 2014 Vil mene at du her får noget mere ged for pengene, end ved at købe en Duc M fra midt/slut 90'erne.

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/152201-honda-cb-600-hornet

Uopslidelig motor (så godt som), masser af funfactor og rigtig fornuftige køreegenskaber.

Hvis den SKAL være sort, kan du vel få sjasket de par dele til for 2500-4000 kr, alt efter hvem der udfører arbejdet.

• #13   20. mar 2014 Haha Morten! Det var vi sgu enige om smiley

• #14   20. mar 2014 en god flügger for du for en 1000kr og en rulle til 50kr så kører det:D

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#15   20. mar 2014 @bo det er kun til MC

@morten den er fed og lige hvad jeg kigger efter. hvad ville det ca koste hvis man gerne ville have den sort ?
    nå nu den har gået 60.000km er der så noget man skal være opmærksom på ?

• #16   20. mar 2014 vis motoren skulle ryge kan de findes til fornuftige penge på ebay...
    ang maling måske 5kilo

men hvorfor kal den være sort

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#17   20. mar 2014 haha nice i foreslår den samme kværn. Jeg synes bare at sort er en fed farve og det kan da godt være at det ændrer sig, men lige nu skal den altså være sort smiley

kan man sige noget om prisen? er det en fornuftigt pris?

• #18   20. mar 2014 du må da nogenlunde vide om du er til sport / racer, eller chopper .
    køb en Ninja eller en Norton, ... du kommer nok til at skifte igen mange gange, ligesom alle os andre, smiley mvh hc

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#19   20. mar 2014 Jeg er mest til den stil som den Honda som der er linket til. jeg ved ikke om det er street eller hvad det er

• #20   20. mar 2014 Sort og ond.. Hmm.. Hver sine kriterier, men hvorfor ikke.. Det er jo dig selv der skal betale den smiley
    Nå men..
    En Hornet er en ganske fin maskine, utrolig letkørt og fint med overskud med en klassisk R4. De ligger mellem 25k og 40k alt efter stand og årgang. Alternativt kunne en SV650 N af de første årgange måske bruges, de har V2 motor, og dermed en anden motorlyd og momentkurve Og de findes sikkert også i sort..
    Husk nu at ordenligt udstyr hurtigt løber op i 5000-8000 kr. Og sikkerheden er trods alt vigtigere end udseenet og blær faktoren på tanken.

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#21   20. mar 2014 tak for input

hvordan er mortorlyden anderledes på sv650. og hvad mener du præcist med momentkurve. er det hvordan den rykker når man trykker gassen i bund ?

• #22   21. mar 2014 Sv650
    http://youtu.be/OmEAbnX2f2o
    Cb 600 f hornet
    http://youtu.be/AkD-7mmjJPw

• #23   21. mar 2014 Hey Martin: Du bliver nødt til også selv at lave lidt research og finde ud af hvad du vil.

Både Hornet'en og SV650'en er rigtigt fine maskiner, men med noget forskellig karakter. Søg nu på google/yuotube/... og kig, hør og læs lidt om de modeller der bliver nævnt.

Jeg sprang selv på en Hornet da jeg faldt for dels dens udseende, men også køreegenskaber. Der er i hvert fald 2 sorte på 123mc til lige under 40K, måske der også er noget at handle med der.

Men farven: jeg ved godt at udseende da bestemt ikke er ligegyldigt, men jeg tror næppe at det er pengene værd med en omlakering. Det er din første cykel, og du kommer næsten med garanti til at skifte den ud igen inden for en kortere årrække.

Brug en masse tid på at kigge og læse om forskellige cykler mens du tager kortet, og gå så ellers ud og få prøvet nogle forskellige stykker når du har mulighed for det. Der er så meget andet end rent look der er afgørende for hvad du bliver glad for!

• #24   21. mar 2014 Jeg kan godt lide du nævner udseende men ikke kørestilling og køre egenskaber..... Respekt !! så du kan godt få min zx10r til en god pris, har kørt 13000 nu og står sprød og stram med alskens lækkerier , incl cobra , commander og carbon, men dine 30 k skal du nok få spædet mere op smiley

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#25   21. mar 2014 Lad mig lige uddybe angående udseende. Selvfølgelig betyder køreegenskaber noget, det er blot ikke det vigtigste. Jeg køber ikke en maskine som jeg ikke synes er fed bare fordi den er lækker at køre på. Omvendt så køber jeg da heller ikke noget der kører af røv bare fordi den ser fed ud.

Og ja det kan da godt være at jeg ser anderledes på det når jeg får kortet, men lige nu er det jo svært at bedømme.

angående reseach så laver jeg ikke andet end at søge på nettet,

@donpaw lækker kværn, den er dog lige i overkanten af budgettet, men du må gerne uddybe hvad du mener med cobra, carbon og commander ?

• #26   21. mar 2014 Cobra alarm , så nice og effektiv.....reagerer når den skal , god skarp lyd og tilsluttet startspærre og sin helt egen gemte strømforsyning, carbon,kulfiber skærme og små skjolde , lækkert nice materiale og ikke det plastic lort den er født med, power commander justerer så motoren får sit vædske optimalt , måske vi ses til bakkeåbning ?

• Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    mar 2014

#27   21. mar 2014 ok nice, er der et generelt problem med at der bliver stjålet motorcykler ?

Jeg når ikke Bakkens åbning desværre, er kun lige startet på kortet

• #28   21. mar 2014 Jeg har en Matsort GSXF 600 med yoshimura slip on du måske kan købe hvis prisen er korrekt?

årg. 98 med 46k på tælleren. ny lakeret for under 2 år siden i den matsorte farve hvor fælge også er malet i blanksort

skriv en PB hvis det kunne have interesse og for billeder smiley

Kommentér på:
hjælp til valg af MC

Annonce