{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres erfarring - Tekstil eller lædder?
  • #1   17. mar 2014 Hvis du vil køre når det er under 15 grader, synes jeg du skal finde noget godt foret textil tøj.. For det er pisse koldt smiley Kan man tage foret ud, kan du jo regulere varmen på den måde henaf sommeren...

Fin cykel i øvrigt.. smiley

• #3   17. mar 2014 Pissekoldt er måske så meget sagt smiley

Jeg har da tit kørt afsted i læder om morgenen, hvor der har været 6-7 grader og med et sæt skiundertøj, så er det nu ikke så galt. Det værste synes jeg dog klart er vand - dér er læder altså ikke ret sjovt. Og når du skal bruge det i ydersæsonen også, så vil jeg måske gå efter et sæt vandtæt tekstilsæt.

• #4   17. mar 2014 Jeg har begge dele, og må erkende at jeg ikke har brugt mit tekstil tøj i 3 år...

Jeg har det bare bedre i læder, samt sikkerheden er langt bedre...

• #5   17. mar 2014 Efter jeg købte et læder sæt har jeg ikke haft mit tekstil tøj på, derfor solgte jeg det, en anden ting med tekstil, så oplevede jeg at det sæt jeg havde sad og blafrede, det var lidt løst i det når jeg kom over 110 kmt, med læder er der intet der sidder løst, det bare godt smiley

• #6   17. mar 2014 kørte engang i textil.. blev træt af flager og blaffen..
    nu er det kun læder .
    kører sjæltent i regnvejr ..

• #7   17. mar 2014 Jeg foretrækker læder.
    Jeg havde et tekstilsæt mit første år, fik derefter fingre i et lædersæt. Jeg er ærlig talt mest til mit lædersæt, for det første sidder jeg bedre "fast" med mine læderbukser, derudover synes jeg vinde preller bedre af mod læder end mit tekstil. Varmemæssigt, well, synes læderet holder godt på varmen, et sæt ski-underbukser under, samt en undertrøje og tshirt, så er kulden sgu tålelig smiley

• #8   17. mar 2014 Tak for jeres feedback. smiley
    Der er en der har forslået mig at købe en lædderdragt og så en "lidt for stor" tekstil jakke til at tage over dragten de dage hvor det er koldt. Hvad tænker i om det? (Altså ud over også at have ski undertøj under dragten).

• #9   17. mar 2014 hvis det er en ordenlig læderdragt får du det MEGET varmt så smiley

tag en ekstra trøje på under jakken, og et sæt skiundertøj. Det er mere end rigeligt til mig. Har ofte kørt i minusgrader i den mondering uden problemer. Det første der bliver koldt er fingrene alligevel

• #10   17. mar 2014 hmmm.. tror umidelbart det ville være et overkill, forstået på den måde at du ikke ville få særlig meget ud af det! Det der jo gør du får varmen ved det der skide for, er at det sidder tæt til kroppen og holder på kropsvarmen, men det gør læderet jo så for dig i sådan en situation. Men jeg ved det ikke, det er bare mine tanker! smiley

• #11   17. mar 2014 har altid kun kørt i læder 2 delt. det er mit foretrukkene og så ser man også sejer ud i læder smiley smiley smiley

• #12   17. mar 2014 Rasmus: Men lædderdragten sidder jo så stramt at du faktisk ikke rigtig kan have en trøje indenunder? ud over noget meget stramt ski undertøj? smiley

• #13   17. mar 2014 så sidder din dragt satme stramt smiley
    Jeg kan godt have både undertrøje, tshirt og en sweatshirt(self ikke den tykkeste her) på indenunder uden jeg bliver kvalt! smiley

• #14   17. mar 2014 som Aze siger, det kan nu godt lade sig gøre, jeg har en FP trøje jeg altid bruger under min jakke når det er koldt! Bare køb overdelen af dragten derefter. Man har jo ikke MC tøj på for at se lækker ud, men for at købe beskyttelse som man forhåbentlig aldrig kommer til at bruge smiley

• #15   17. mar 2014 Haha.. Faktisk ved jeg ikke hvor stramt den kommer til at sidde endnu, men det har jeg fået at vide, at den kommer til. Skal nemlig have den skræddersyet for at jeg kan passe den, da jeg er ret høj og ikke så bred.
    Men så kunne man selvfølgelig sende dem nogle mål, hvor man har en ekstra trøje under? Eller så bliver den måske træls at køre med, når man så ikke har noget under, da den så ikke kommer til at passe helt? Hm.... smiley

• #16   17. mar 2014 det gør ikke noget den sidder lidt 'løst' tværtimod er det rart at den ikke trykker livet ud af dig når man skal køre lidt længere ture. Det vigtigste er bare at dvs. beskyttelses plader sidder som det skal!

• #17   17. mar 2014 I et hvilket som helst andet tilfælde havde jeg foreslået dig at gå ud og prøve en jakke med trøjer osv under, men det kan du jo af gode grunde ikk hvis de skal skræddersy skidtet. Synes stadig den skal sidde så du kan ånde i den, så hvis du måler dine længder og bredder mens du har en semi-tyk trøje på, så tror jeg nu det er helt i orden. Tror den skal være meget for stor før det bliver direkte træls at køre med! smiley

• #18   17. mar 2014 Har begge dele, textiltøj er mit foretrukne når der er koldt, og når det regner. Men køre så sjældent når vejret ikke er flot. At jeg bruger det mest til atv kørsel om vinteren.

Mange moderne læderdragter er fyldt med latterlige strech/elastik stykker ( lysken, under arme osv) og det gør dem pisee kolde hvis der er under 20 grader.
    Mht sikkerhed, så er jeg mest våget når jeg har kænguruen på smiley

• #19   17. mar 2014 kan der kommer tøj indenunder læderet, så er det sq for løst.
    foretrækker også læder, men har noget textil jeg kan bruge hvis jeg absolut skal kører når der er koldt, men god damn det er elendig at have på når man er vant til sin nr 2 hud (læderdragten) smiley

Hvad skal du bruge cyklen til ?, er det bare til at hygge på, så siger jeg læder, men er det til at kører til og fra arbejde, eller lignende, så er det textil.

• #20   17. mar 2014 #18 Brian S: stretch pss, prøv med en perforeret dragt + stretch, men tror jo nærmest man har glemt at lyne den smiley

• #21   17. mar 2014 Morten: smiley Jeg vil egentlig gerne kunne bruge den til begge dele.. Nok også derfor det går hen og bliver lidt svært. Vil gerne bruge den som dagligt transportmiddel, men også til sjov og til længere ture. Trods det har jeg stadig valgt en cykel i racerstil - fordi det er det jeg synes er fedt..
    Havde egentlig tænkt mig, at jeg ville købe både noget tekstil og læder tøj, men det bliver for dyrt lige nu hvis begge dele skal være med ordentlig sikkerhed og pasform. Og det skal det jo helst..

• #22   17. mar 2014 jeg kører med læder jakke og bukser i den periode du nævner, og jeg kan godt holde varmen, men mennesker er jo forskellige smiley

• #23   17. mar 2014 Det idelle er jo et sæt af hver slags, men for en begynder der vil havd ydersæsonerne med, så er det jo nok et overkill!

Mit råd til dig er en godt textildragt. Den er varmere eller køligere og så det allervigtigste. Her i Danmark får man altså vådt tøj af og til. En gennemblødt læderdragt er dage om at tørre langsomt. Den tåler ikke accellereret tørring (Varme).

En tekstikdimmer tørre ved radiatoren på få timer - dette er sgu vigtigt!

• #24   17. mar 2014 Mit læder bliver sgu ikk vådt knud! smiley

• #25   17. mar 2014 Kørte textil før - kører nu kun i læder.
    Det sidder bedre og beskytter bedre.

Hvorfor læder?
    Det går ned i støvlerne, beskytter bedre og min røv ser sku bedre ud i læder end i textil smiley

• #26   17. mar 2014 gør mit heller ikke, jeg kører zigzag når det regner smiley

altså jeg har prøvet at blive våd igennem min jakke en enkelt gang, og der kørte jeg 3 timer i pis møg hamrende regnvejr! Ellers (nu ved jeg knud løfter øjenbryn) kan man købe et sæt billigt regntøj hos svansen smiley

• #27   17. mar 2014 Har faktisk 2sæt læder et hvor jeg kan havde en tyk trøje og et par trænings bukser og self et sæt langt under tøj og så det andet hvor der kun er plads til Tshirt og shorts evt det lange under tøj

• #28   17. mar 2014 Kører pt. i tekstil. Men kun fordi jeg er blevet for fed til læderdragten.

• #29   17. mar 2014 skal du køre i regn til davligt brug også?
    eller har du andet transportmiddel til rådighed ved kraftig regn..
    for så vil jeg også anbefale en regndragt til og tage uden på læder/textiltøjet

• #30   17. mar 2014 Tue: Mit alternativ er bussen, men det er også fint nok, hvis det regner meget.. Men tænker da helt bestemt at jeg skal have en regndragt hvis jeg køber en læderdragt smiley

• #31   17. mar 2014 Har et sæt tekstil. Et sæt læder og en regn kedeldragt, må tilstå jeg kun bruger lædertøjet!

• #32   17. mar 2014 Hvor høj og drøj er du enlig--...
    sikker på en dragt skal skræddersyes til dig-??

• #33   17. mar 2014 30 indlæg uden en eneste lummer kommentar?! smiley

Hellere våd og kold end tekstiltøj.

• #34   17. mar 2014 Jeg er set ikke enig. Det skal være 15 grader inden læderet kommer frem, og er der udsigt til regn, så heller ikke ved gode temperaturer!!!!!!

• #35   17. mar 2014 Tue: Jeg er ca 180 - 181 og vejer 66 kg. Jeg har prøvet nogle dragter, og de bliver aldrig lange nok i benene.. -.-

• #36   17. mar 2014 180 ????? Du har i en anden tråd skrevet du er for høj til en VFR 400. Jeg troede du var pænt over 2m
    1,8 og 65 kg er super str, du smutter lige i en std pigedragt smiley

• #37   17. mar 2014 Brian: Haha.. 2 m.. Jamen jeg synes også at vfr'eren blev for lille! Følte mig jo større end den, ikke fedt! Mmm.. Falder lige i hak med sv 650'eren.
    Ved ikke hvor du ser pigefragter med lange ben, har ikke fundet nogle smiley Men det koster heller ikke mere end 1700 oveni kr at få den skræddersyet, og så passer den jo perfekt - penge godt givet ud smiley

• #38   17. mar 2014 En læderdragt skal jo ikke nå helt ned til anklerne, det er der jo ikke plads til i støvlerne smiley det der synes 7-10cm for kort er helt perfekt smiley

• #39   17. mar 2014 kig i denne shop her på ebay der kan du få lavet en på specialmål både 2 delt og 1 de dragtl med og uden rygskjold til ca 1800kr med levering...
    http://www.ebay.co.uk/itm/Motorcycle-Leather-Racing-Suit-New-2pc-1pc-Leather-Suit-Black-New-/250985278136?pt=UK_Motorcycle_Leathers_Suits&hash=item3a6fe36ab8
    den jeg linker til er en suzuki men der findes andre på ders side

• #40   17. mar 2014 Hvis læderet er fedet ordentlig ind, så kan det bare regne alt det som det vil, der imod mit tekstil sæt påstod de at det kunne modstå helt vild højt vandtryk, min bare røv smiley

• #42   17. mar 2014 Tue: Tror ikke det er til specialsyning derinde? Det ser ud til det bare muligt at sende sine mål, så de kan finde den str der passer bedst? Eller er det mig der ikke kan finde det? smiley Men det er godt nok billigt!
    Havde egentlig tænkt på at købe en dragt her: http://www.dragtdesigneren.dk De er noget dyere, men det virker som om det er et ordenligt sted, mht. sikkerhed, kvalitet osv af dragten..

• #43   17. mar 2014 Tusind tak for jeres feedback alle sammen! Rart at i er så søde til at komme med råd og hjælp smiley

• #44   18. mar 2014 Har du fået købt en cykel ? smiley

• #45   18. mar 2014 Sikkert ikke brugbart, men jeg kører i min 20 år gamle Furygan-jakke og pga mine lange ben (36 i benlængde) bruger jeg et par textil-bukser med extra længde fra Louis.de.
    Kobien af de "flexible" textilbukser og min superdejlige jakke passer mig perfekt.

Må vi ikke se din bike?

• #46   18. mar 2014 Jeg ser du har fået mange gavede råd. Personligt er jeg mest til textil, og har aldrig prøvet at køre med et læder sæt som passer. Men indtil videre er tilfreds med textil.

Håber du finder noget som pssser dig og din SV650, god sommer.

Mvh

• #47   18. mar 2014 Minna PAS PÅ
    tøjet kryber, selv om det bliver opbevaret mørkt, i et skab om vinteren !!!!!!!

• #48   18. mar 2014 Krymper det også på kvinder? smiley

• #49   18. mar 2014 kun hvis hun er mørk

• #50   18. mar 2014 Søren Bøgh:

de er vist noget med varme og fugt.......og især kost

• #51   19. mar 2014 knud
    du ku sku da også lade være med at bruge skabet i din sauna

• #52   19. mar 2014 Ër selv mest til tekstil, men det er så fordi at det primært skal bruges som yderbeklædning da jeg vil bruge min cykel som pendler cykel. Gider ikke og skal til at klæde mig helt nøgen næsten for så at kravle i arbejdstøj. Så er det sq nemmere at kravle ud af noget tekstilovertræk og så hænge det til tørre i garagen hvor min MC også kommer til at stå på arbejde

• #54   22. mar 2014 Hahaha.. Jeg henter den i næste uge, så skal jeg nok lægge et billede op.
    Og så skal jeg nok passe på med varme og mørke skabe om vinteren! ;P

• #55   22. mar 2014 .. se og bestilt den stramme læderdragt... og skyd et par billeder med:)
    det blir vi glade for...

Kommentér på:
Hvad er jeres erfarring - Tekstil eller lædder?

Annonce